Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 144 van 345)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-3-2006 14:21
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 5-3-2006 14:31

Wesley vd H schreef:

alleen beetje jammer dat er nog geen legale mp3's te krijgen zijn in drive-in muziek.
Niet zo'n nette opmerking. Het is namelijk wel degelijk mogelijk. Als jij bij bijvoorbeeld de Free Record Shop-online store MP3's LEGAAL download, en ofwel jij ofwel de locatie (afhankelijk van je boekingscontract) zorgt voor afdraging aan Buma/Stemra voor het openbaar ten gehore brengen van de muziekstukken is het hartstikke legaal.

EDIT: Ik interpreteerde het als een sarcastische opmerking terwijl dat volgens mij totaal niet het geval was. I'm sorry! happy :)
Light Image
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
5-3-2006 14:24

Wesley vd H schreef:

Heeel net setje, alleen beetje jammer dat er nog geen legale mp3's te krijgen zijn in drive-in muziek. Btw draait lekker he zo'n oude dateq happy :)
Ja ik kan je vertellen dat het een klere werk is dat CD's rippen, gainen, en naar de HDCD Kopieëren.
Die Dateq bevalt zeker goed happy :)
brabantse nachten zijn lang
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
5-3-2006 14:39

KVM schreef:

Nick Bakker schreef:

mijn case is ook eindelijk af, is goed gelukt.
Ik zie dat je houtlijm hebt gebruikt, naar mijn idee lijmt hout op hout perfect. De harde toplaag op "flightcase hout" geeft een slechte verbinding met houtlijm. Veel casebouwers lijmen dus niet, het gepopte alluminium zorgt voor de stevigheid.
Verder nette case die ook op de "groei" mee kan.

@TNT
Ziet er goed uit, helemaal als je weet dat dergelijk verstek zagen, samen met een goed passende deksel een klerewerk is.
Illumineted toetsenbord is ook wel handig.

Martin.
de toplaag zit aan de buitenkant, het lijm aan de binnenkant wat is voorzien van anti slip en het zit erg, erg vast. maar idd, na de profielen erop gezet te hebben is de case heel stevig
we smelten de kazen!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
5-3-2006 21:43
@ nick: Erg mooi kistje en slim mooie cd spelers ook wink ;)
@ TNT: Wat een heerlijk setje apparatuur in die kist en op de grond. Kistje van een paar duizend euries.
Pearl 2000 in da house!!
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
6-3-2006 22:05
ha bedankt nathan, ja mooie spelers he wink ;) weet jij wel!

btw, nieuwe case in de maak, mini case voor koptelefoon, zwaar uitgevoerd, meer voor de grap eigenlijk. Ik heb namelijk nog een beetje flightcase materiaal over. razz :p
we smelten de kazen!
FritsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2004
Laatste: 7-4-2009
Berichten: 31
9-3-2006 01:36

Nick Bakker schreef:

mini case voor koptelefoon, zwaar uitgevoerd, meer voor de grap eigenlijk. Ik heb namelijk nog een beetje flightcase materiaal over. razz :p
Daar heb ik een kaarsen-kistje van xenos voor, met mooi schuim erin...

In navolging van my first case (zie ook eerder in deze thread) voor een cdj-800 wil ik nu een nieuwe maken (voor de andere cdj800)... Dat blauwe schuim gaat eruit, maar wat is het beste alternatief? Is 10mm genoeg? Of heb ik 20 of 30 nodig? Of bijvoorbeeld 10mm hard en 10mm zacht? Het gaat vooral om de zijkanten, want onder de speler is zat ruimte.

Om de cd-speler bij transport niet in de deksel te laten vallen, heb ik nu een hoekprofieltje aan de bovenkant/achterkant van de speler gedaan, en aan de voorkant een flink stuk schuim in de deksel. Bijkomend voordeel: de tekst "power" van de cdj wordt zo onzichtbaar. Zijn daar handigere manieren voor/hoe gaat dat elders?

Ik wil in het "gat" achter de cd-speler een schuine opstaande rand maken met wat led-verlichting erachter, schijnend op de cdj, heeft iemand al eens zoiets gemaakt? Liever goed gepikt, dan slecht verzonnen...
Dance FXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2006
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 35
10-3-2006 12:12
hallo

ik heb een vraagje waarom worden al jullie cases gemaakt van meranti multiplex?
Wij hebben ook een paar kisten gemaakt maar daarvoor hebben we 8mm MDF gebruikt. Wij vinden namelijk MDF super makkelijke en handig werken (het enige nadeel wat er zou kunnen zijn is dat het verf opzuigt als een spons, mits goed gegrond)
Wij hebben voor onze cases namelijk geen HPL? laag gebruikt maar een speciale verf die krasvast is.

groetjes Dance FX
Look into the light!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
10-3-2006 12:14
Die speciaale laag is hopelijk ook waterafstotend? Dat is 1 van de redenen dat er voor meranti/berken multiplex gekozen wordt: waterbestandigheid. Een andere reden is dat het lichter is.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
10-3-2006 12:14
- MDF is zwaar
- MDF deuk je zo in met bijvoorbeeld een andere case
- MDF scheurt sneller
- Als MDF in contact komt met water is het helemaal NIETS meer waard
- Het is minder mooi
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dance FXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2006
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 35
10-3-2006 16:47
Ik heb nergens last van alle kisten zijn nog heel en die verf is idd waterafstotend .

maar als ik bijv een Drive-in Dj meubel wil maken kan ik beter meranti nemen?
Look into the light!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)