Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 14 van 345)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-2-2004 16:52
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 12-2-2004 18:04
hmm volgens mi werkt die truck met dat omdraien alleen als het slot precies in het middenzit
stel:
(bovenaanzicht/ vooraanzichtm ligt eraan waar de deksel zit), $ is slotje)

1e keer zit door foutje slotje nie helmaal in het midden ( hier overdreven )
-------------------
|::::::::::::::::::::::::|
|::::::::::::::::::::::::|
|::::::::::::::::::::::::|
$::::::::::::::::::::::::|
|::::::::::::::::::::::::|
-------------------

dan krijg je na de omdraai truck:
-------------------
|::::::::::::::::::::::::|
|::::::::::::::::::::::::$
|::::::::::::::::::::::::|
$::::::::::::::::::::::::|
|::::::::::::::::::::::::|
-------------------

of je moet de deksel op z'n kop leggen maar dat lijkr mij ook niet ideaal werken.

Ik hoop dat ik het met deze briljante ;) tekening :D een beetje duidelijk is
[edit] ik heb de spaties vervangen voor dubbele punten omdat je browser geen meerdere spaties achter elkaar zet.[/edit]
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-2-2004 17:02
het eerste slot zet je in het midden, en dan draai je hem om. deze truc is bedoeld om de vlinders aan allebei de kanten precies boven elkaar te zetten. en trouwens, zoals jij hem hebt getekend past ie ook op allebei de manieren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-2-2004 17:15
als het kleinere deksels zijn, zet men twee sloten aan iedere kant, precies in het midden,
Als het grotere deksels zijn, maakt men 4 sloten, die zet men dan meestal 1/4 - 3/4 in de deksel, zo is het altijd omkeerbaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
12-2-2004 18:02

martijn schreef:

het eerste slot zet je in het midden, en dan draai je hem om. deze truc is bedoeld om de vlinders aan allebei de kanten precies boven elkaar te zetten. en trouwens, zoals jij hem hebt getekend past ie ook op allebei de manieren.
yup
hep je gelijk in
Maar er werd gezecht dat hij dan an allebij de kanten hetzelfde zou zitten en dat is dus niet zo (bij kleine afwijkingen eigenlijk mieren n**kerij maar toch). Waar het dus (wat mij betreft) op uitdraait is dat je gewoon altijd heel naukeurig moet zijn. Anders wordt het bij een case waarbij de voorkant er ook nog af moet (dubbele cd-speler+mixer) moet je dan hier ook de sloten in het midde van de deksel zetten?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-2-2004 22:52
vandaag flink doorgewerkt, en de eerste case is dus af. en wel van de cd-speler. fotootjes staan hier:groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/shoebox.msnw ik hoor wel wat jullie er van vinden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 75
16-2-2004 14:14
Op welke standaard hoogte plaatsen jullie de handvaten op een flightcase. Worden deze standaard op 3/4 hoogte van de case gezet. Of berekenen jullie de hoogte van de plaatsing handvaten voor ergonomische redenen afhankelijk van het gewicht dat de case bevat. Kan je hiervoor een bepaalde formule gebruiken om de hoogte van deze plaatsing te berekenen.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-2-2004 14:23
Als je de case moet optillen van af de grond, en het is een wat grotere case,
is het belangrijk dat de handvaten nooit boven "je macht" komen.
Daar bedoel ik mee dat je je met gebogen knieën de case optilt, en daarna als je je knieën strekt, de case net van de grond is met ongever 5 centimeter.
Ga uit van een persoon van 175 centimeter, en niet van een persoon van 2 meter!
Zo kan iedereen hem makkelijk optillen.

Handvaten moeten ook niet te ver uitelkaar zitten,(horizontale vlak)
Je moet met je armen gewoon recht kunnen lopen, niet naar binnen en hooguit een weinig naar buiten.
Zo beperk je de krachten op je lichaam.

Bij lagere cases, handvaten altijd zo hoog mogelijk, zodat je zo min mogelijk hoieft te bukken.
Denk er wel om dat ze een beetje vlees hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2004 18:39
En voor de minder grote cases, waarbij je maar één handvat per kant gebruikt zet je de kist met inhoud even op een ronde bezemsteel om het evenwichtspunt te vinden, zodat de kist niet gaat kantelen tijdens het dragen.

Verder even opletten dat de kist niet al te topzwaar wordt.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-2-2004 18:41
verder niemand wat te zeggen over het kistje? zelfs Syl die normaal wel van een mooie doos houdt heeft nu niks gezegd. sad :(
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2004 19:45
4 x bewerkt. Laatst door Dré op 17-2-2004 00:39
Oooooooooooooh, wacht ff, ik ga even zien of ik er nog wat over te zeuren heb.

[EDIT]
Allereerst, echt heel erg mooi werk. Weinig op aan te merken, keurig kistjes, ik zou hem zo in gebruik nemen.

Een paar dingen:

Ik zie dat het sluitprofiel niet helemaal recht zit. Was het wel recht, en is het scheefgetrokken met het poppen van de oversluithoek, of heb je geen verstekzaag?
Klik voor foto...

Helt de kist tijdens gebruik nu niet een beetje voorover, aangezien er aan de achterzijde bolhoeken zitten waar hij op stenut? Geen idee om er nog even rubber voetjes onder te poppen?
Klik voor foto...

Hoe is de verdeling van het evenwicht als je de kist draagt? Helt-ie niet één kant op?
Klik voor foto...
(Ik heb zelf die fout gemaakt met een kist voor een versterker van 20 kg, dat was niet fijn om constant zo scheef te moeten dragen, maar het zal hierbij zo'n vaart niet lopen.)

Zit de bolhoek rechts-onder-achter wel goed vastgepopt? Je hebt er geen ringetjes tussen gedaan om de afstand tot het hout te overbruggen?
Klik voor foto...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)