Forum > Algemeen Forum

PA-markt 2011

(165 reacties. Pagina 14 van 17)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-3-2011 20:51

JeroenVDV schreef:

watje schreef:

bijna een wonder te noemen dat ik niks gekocht heb..
Nogal wonder, aangezien er o.a. bij Martijn een extreem nette Hog1000 voor een prima prijs stond. Jij zocht een "echte" lichttafel toch? shocked 8O
Klopt, vorig jaar ook al naar hog1000 gekeken, maar het is me gewoon te beperkt in matrix e.d.
Word zeer waarschijnlijk een mq100 pro
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-3-2011 21:45

watje schreef:

Klopt, vorig jaar ook al naar hog1000 gekeken, maar het is me gewoon te beperkt in matrix e.d.
Word zeer waarschijnlijk een mq100 pro
Dus op minimaal 3/4 van de klussen die je doet heb jij een matrix met pixelmapping waar geen media-server hangt? Anders wordt het natuurlijk wat lastig een uitgave van +- 10.000 euro tegenover +- 3000 euro te "verantwoorden".
Light Image
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
21-3-2011 21:58

Greendiek schreef:

......

1 case met 8HE front en volgens mij 11 HE top deze bleek echter kapotte sloten te hebben. Hier kwam ik pas achter toen ik hem mee wou nemen. Kreeg ook mijn geld niet terug. Had ik maar beter op moeten letten (is ergens iets voor te zeggen, maar een beetje redelijkheid was er absoluut niet bij die stand). Daarom gelijk maar 4 nieuwe sloten en ook voor het gemak gelijk 4 blue wheels mee genomen.

......
Gisteren en vandaag met de kist aan de slag geweest. Nieuwe sloten er op, en inbouwen. Dacht ik. Blijkt dat alle gaten volgens mij van engelse maten zijn. Te groot voor m4 en te klein voor m5. Heb dus met een m5 tap setje alle losse gaten moeten langslopen. Bijna heel de middag bezig geweest, en vanavond ook nog een deel. Ben nu aan het inbouwen. Hou het voor nu even voor gezien. Morgen maar weer verder.

Wat een ellende zeg. Maar ik heb toch tijd genoeg, dus waarom niet laugh :D.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-3-2011 10:18

JeroenVDV schreef:

watje schreef:

Klopt, vorig jaar ook al naar hog1000 gekeken, maar het is me gewoon te beperkt in matrix e.d.
Word zeer waarschijnlijk een mq100 pro
Dus op minimaal 3/4 van de klussen die je doet heb jij een matrix met pixelmapping waar geen media-server hangt? Anders wordt het natuurlijk wat lastig een uitgave van +- 10.000 euro tegenover +- 3000 euro te "verantwoorden".
Jeroen, zoals ik al eerder had geschreven, dit is gewoon hobbybob met naar alle waarschijnlijkheid teveel geld. Met alle respect, maar dit gaat gewoon nergens over. Ik weet dat martin best leuke klusjes doet, maar geen enkele waar een dergelijk aangehaalde tafel rendabel is. ZEKER niet om aan te schaffen.
En zijn beredenering om toch zelf zn tafel aan te schaffen, zou kunnen werken maar blijft mijn inziens nog steeds totaal niet rendabel. Laat staan bedrijfsmatig verantwoordt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-3-2011 10:59

JeroenVDV schreef:

Dus op minimaal 3/4 van de klussen die je doet heb jij een matrix met pixelmapping waar geen media-server hangt? Anders wordt het natuurlijk wat lastig een uitgave van +- 10.000 euro tegenover +- 3000 euro te "verantwoorden".
Nee, maar daar wil ik wel naar toe, maar laten we die discussie niet nogmaals voeren

Watt-Xtra schreef:

En zijn beredenering om toch zelf zn tafel aan te schaffen, zou kunnen werken maar blijft mijn inziens nog steeds totaal niet rendabel. Laat staan bedrijfsmatig verantwoordt.
Klopt, Weet ik, Maar grote kans dat het idd het hobby gedeelte is dat dit keer even overwint tegen over bedrijfsmatige dingen.

En teveel geld? Was het maar waar, maar goed er van uit gaande dat je voor +/- 10,- per dag eet dan is het gewoon 1111 dagen op droog brood en water (voor 1,-) en je hebt hem terug. :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
22-3-2011 13:10
Begin het een klein beetje op afgunst of jaloezie beginnen te lijken, Als Martin graag zon tafel wil kopen is dat toch zijn goed recht. En buiten dat doen we allemaal wel eens aankopen die misschien niet helemaal verantwoord zijn maar het is en blijft een hobby in mijn ogen en dan moet dat kunnen als het geld er is.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-3-2011 13:34
Maak je geen zorgen, afgunst of jaloezie is het echt niet. Als ik een Chamsys console had willen kopen, had ik dat wel gedaan (maar het is een Hog geworden shut up :X). Echter, als Martin op een forum om goede raad, tips, etcetera vraagt aangaande de aanschaf van een lichttafel, moet hij niet verwachten dat iedereen "ja" en "amen" roept. Ik heb meerdere malen aangegeven waarom ik een Hog vele malen hoger plaats dan Chamsys.

(Daarnaast haalt een goede operator uit de meeste matrixen voor 95% van die matrix-klussen al het gewenste resultaat ZONDER pixelmapper).
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-3-2011 13:55

JeroenVDV schreef:

Echter, als Martin op een forum om goede raad, tips, etcetera vraagt aangaande de aanschaf van een lichttafel, moet hij niet verwachten dat iedereen "ja" en "amen" roept. Ik heb meerdere malen aangegeven waarom ik een Hog vele malen hoger plaats dan Chamsys.

(Daarnaast haalt een goede operator uit de meeste matrixen voor 95% van die matrix-klussen al het gewenste resultaat ZONDER pixelmapper).
En dat is ook 1 van de redenen waarom ik nog extra naar een hog ben gaan kijken; en ook de roadhog geprobeerd heb. Nu is het de beurt aan de mq100. Heb hier nu een demo op gehad, en dit weekend ga ik er mee aan de slag.

Maar misschien, word het uiteindelijk nog wel iets anders. Het enige wat ik gezegd heb is dat ik tot nu toe erg te spreken ben over de chamsys, (mq100) Wat het echt word is pas duidelijk als er betaald is. Ik ben alleen erg makkelijk in het alles posten waar ik mee bezig ben :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
22-3-2011 13:59

watje schreef:

[ Ik ben alleen erg makkelijk in het alles posten waar ik mee bezig ben :P
Andere zijn erg makkelijk in het reageren op alles wat je zegt razz :p
Dus wellicht als je in het vervolg geen heftige reacties wilt ashamed :$
dus...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-3-2011 14:05

pimmo schreef:

Andere zijn erg makkelijk in het reageren op alles wat je zegt razz :p
Dus wellicht als je in het vervolg geen heftige reacties wilt ashamed :$
Juist wel; Dat zet mij weer aan het denken! Ik ben blij met wat Jeroen, Jorrit en andere zeggen. Begrijp dat niet verkeerd!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)