Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 14 van 27)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
25-3-2009 14:51

prosoundandlight schreef:

Beetje onzin hé... De M1 vind ik persoonlijk een van de beste DJ mengtafels die er zijn. Ik heb er altijd veel geniet van gehad, en ook heel veel positieve ervaringen door anderen. Hier zie je ze niet zo vaak, en het is geen effectentafel, maar in Duitsland bijvoorbeeld kwam (en kom) je ze tegen in bijna iedere deftige grote discotheek. Qua luidsprekersystemen is er eigenlijk ook keuze genoeg voor de DJ-markt, zowel mobiel (D-Lite, XA2 enz.) als vaste setup (Alpha). Wat betreft CD-spelers en dergelijke geef ik je natuurlijk 100 procent gelijk.
Ik bedoelde het huidige assortiment wink ;) . En natuurlijk kun je een setje waar je bandjes op uit kunt mixen ook helemaal goed gebruiken voor een DJ. En ik was Alpha een beetje vergeten excuus ashamed :$ .
If it ain't Dutch it ain't much...
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
25-3-2009 15:57
Even over het tour-X gebeuren van EV.
Ze waren net de gehele serie aan het demonstreren, beukte wel aardig maar toch werd ik er niet echt warm van.
Miste vooral wat sprankelend hoog en het laag klonk ook niet echt warm.
In plaats van zo'n Tour-x top, zou ik dan toch eerder voor de zx3 gaan. Die kost ongeveer hetzelfde maar klinkt een stuk helderder.
En als het even gaat ook de rx sub erbij nemen, die is een stuk duurder maar klinkt heel wat warmer en voller dan die 18" van de tour-x.

Moet te krijgen zijn voor met ampjes voor jouw budget...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-3-2009 16:58

Daniel-sound schreef:

Dus op een HK audio torentje doe jij net zo graag een bandje als op een EAW setje?
HK audio heeft zich meer gericht op de DJ's..
Nee, op een HK setje mix ik helemaal geen bandje.. want dat is rommel laugh :D Alleen de oude R serie en de nieuwe contour serie is prima mee te werken. De rest is het allemaal net niet, of helemaal niet.

Op je JBL verhaal en je MC kastjes terug te komen, dit is volstrekt uit verband getrokken.

Net als je EAW setje en HK setje..

Laten we het wel reeel houden, ook om te vergelijken, dus setjes die vergelijkbaar zijn, dus een 12-15" topkast met een goede hoog driver plus een basskast van ongeveer hetzelfde formaat, dan wel wattage en een beetje de zelfde prijsklasse.

Dus niet een 12" /1" topkast met een 15" basskast gaan vergelijken met een dubbel 15/10/2" top hoorngeladen met 3 keer over dubbel 18" hornloaded eronder. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
25-3-2009 16:58

partyfish schreef:

Even over het tour-X gebeuren van EV.
Ze waren net de gehele serie aan het demonstreren, beukte wel aardig maar toch werd ik er niet echt warm van.
Miste vooral wat sprankelend hoog en het laag klonk ook niet echt warm.
In plaats van zo'n Tour-x top, zou ik dan toch eerder voor de zx3 gaan. Die kost ongeveer hetzelfde maar klinkt een stuk helderder.
En als het even gaat ook de rx sub erbij nemen, die is een stuk duurder maar klinkt heel wat warmer en voller dan die 18" van de tour-x.

Moet te krijgen zijn voor met ampjes voor jouw budget...
Maar dit is nou net het punt !!! En dit wil nu niemand begrijpen, hoe is dit toch mogelijk ?
Alles wat JBL, EV. en nog andere zogenaamde topmerken doen , is een budget serie lanseren .
Er zijn merken die dit niet doen :
EAW, NEXO, ADAMSON, L'ACOUSTICS, MEYERSOUND , om maar even iets op te noemen !
Mooie prijs en duur , MAAR dan heb je iets waar je jaraaaaaaen kan van genieten.
Denk dat ik zeer duidelijk ben
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-3-2009 17:44

Watt-Xtra schreef:

TS: je budget gaat nu al met 50% omhoog?? immers je hebt het al over setjes van 10.000-12.000 euro

sis schreef:

Mooie prijs en duur , MAAR dan heb je iets waar je jaraaaaaaen kan van genieten.
Ben er nu ook wel achter dat je voor 7000,- eigenlijk nog NET niks hebt.. Ja om mee te beginnen, maar dan ben je nog genoodzaakt op uit te breiden. Heb ook al aangegeven dat ik evt. zou willen/kunnen doorsparen en dan een setje kopen waar ik wel jaren lang mee uit de voeten kan. En die setjes liggen nu eenmaal tussen de 8.000,- en 11.000,-. Bijv een Variline of EV RX incl versterkers. Wil minimaal 4 stevige 18" bassen en 2 of 4 12/15" stevige toppen erboven.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-3-2009 19:52
Hé wat vinden jullie van dit setje dan?

2x RCF NX M15-A
4x RCF 4PRO 8003A

Komt op 9300,- (kan ik m'n huidige set verkopen en zit ik nog onder de 7000,-)

Kan het budget wel opkrikken, maar wil ook nog zoveel andere dingen aanschaffen zoals scans, 28ch mixer, flightcases
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
25-3-2009 20:05

Watt-Xtra schreef:

Op je JBL verhaal en je MC kastjes terug te komen, dit is volstrekt uit verband getrokken.

Net als je EAW setje en HK setje..
En dat was ook de bedoeling laugh :D ..
Lijkt me namelijk niet dat je naast je toppen van +- 1.000? een dap of skytec infill neer gaat zetten van 100,- is het geloof ik voor een MC15 toch? laugh :D .
If it ain't Dutch it ain't much...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
25-3-2009 21:39

remcopeters schreef:

Hé wat vinden jullie van dit setje dan?
2x RCF NX M15-A
4x RCF 4PRO 8003A
Ik heb de indruk dat ondertussen bijna alle merken de revue gepasseerd zijn... sad :(
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
25-3-2009 22:28
is toch ook de bedoeling :P en trouwens RCF kwam al vaker voorbij. Maar ik zie het in september wel. Weet het nu zelf ook niet meer. Ga eerst 4 mnd na verweggiestan, geld verdienen.

Weet dat er heel veel setjes zijn die voorbij heb laten komen. Ik twijfel toch het meest tussen:

1, Aktief, RCF Voorkeur! ivm. makkelijk, handelbaar, goedkoper, - puntje: moet vliegen, kan niet stacken.
4x 322A
4x 4Pro 8001A

2, Passief, Dynacord
2x VL152
4x Sub18
1x SL2400
1x SL1800
1x Dynacord DSP Processor

Allen in ieder geval bedankt voor de suggesties, commentaar ed. Maar blijft altijd nog welkom!
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
26-3-2009 10:26

remcopeters schreef:

1, Aktief, RCF Voorkeur! ivm. makkelijk, handelbaar, goedkoper, - puntje: moet vliegen, kan niet stacken.
Ondanks dat ik ernstig voor powered kasten ben vind ik het punt(je) dat je het moet vliegen toch een extreem nadeel,
Dat kost een hoop extra moeite.. en dus tijd.. en ook spullaria
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)