Forum > Zelfbouw Speakers

Geluidsset 1500 man

(139 reacties. Pagina 14 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
17-7-2006 22:24
Ben inmiddels op Sensation geweest (om even door te gaan over het onderwerp) en het viel mij op dat je een enorme galm hebt! Echt een echo vanaf de tribune... verder vond ik het geluid (op de echo na) erg lekker klinken, en dan met name de bas. Goed voelbaar ook van vooraan (mn neusvleugels gingen open en dicht) tot op de tribune (stoeltjes trilden GOED voelbaar).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
17-7-2006 23:31
Tja die echo zal je tog wel blijven houden in de arena. Ook hing dit keer het sus doek niet in het dak (iets wat bij toppers wel het geval was). Wel hingen de geluids dempende platen er (zelfde waarmee de Heineken Music Hall is behangen). Verder had je een compleet lege 2e ring, een dak, grachten & vrachtwagen docks waar geluid zich lekker in voortplanten. Het V-dosc stond zeker niet gericht op deze plekken. Ook de huis instalatie is natuurlijk uitgebleven, waardoor zoveel mogelijk reflectie is proberen tegen te gaan. Natuurlijk blijf je het altijd wel een beetje horen. Maar volgens meeste mensen was het geluid verbeterd (heeft die 1,4 miljoen toch nut gehad, al zit het meeste van het geld in het martin array.). En daarbij is het een dance feest het geluid staat aardig aan waardoor reflecties veel minder overkomen (het bron geluid is veel harder). Daarbij vondt ik het in de Veltins Arena in Duitsland veel erger kwa reflecties, de man die de foh op main deed zei ook tegen mij dat je donders goed moest weten waar je mee bezig was in die arena, anders klink het nergens na. Hij kon het weten aangezien hij er vaker is geweest met o.a opera's.

En over de subs, dat waren dus labsubs kunnen lekker blazen, maar het mist toch echt goeie diepgang en de strakheid. Als je bij black bent geweest had je het verschil tussen de 2 kunnen horen (mits je goed stond) aangezien bij de dreamcatcher stage (podium aan de lange zijde) 32 sb218's lagen voor de 2e PA voor de rob G en rockband act. Maar dan nog was het nog geen eerlijke vergelijking geweest.

Hier nog even wat foto's
De extra pa set voor de live act van Rob G
foto van labs
en dan nog sensation Duitsland

Meer over duitsland zal in het productie forum komen
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-7-2006 08:51
Enige diepgang missen? Viel mijn niet op. Ik vond het gewoon echt lekker klinken.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
18-7-2006 11:47
watvoor drivers zitten er eigenlijk in zulke lab-subs die hierboven worden geshowed in de link, niet de eminence neem ik aan shut up :X shut up :X shut up :X
we smelten de kazen!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
18-7-2006 11:52
Waarom niet ???

Bij die driver is voor een zelfbouw kasst tenminste de moeite genomen een driver te ontwerpen voor de kast.
Zou redelijk raar zijn daar dan weer een minder geschikte speaker in te zetten. Maar het zou natuurlijk kunnen.
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
18-7-2006 12:00
maar 400 watt per driver uit mijn hoofd, ik wist niet dat 800 wat per kast zo een enorme pomp kan geven, als ik vergelijk met het community (2x18") setje wat we vorige week hadden gehuurd, ook 800 watt rms, gestuurd door lab.gruppen. Ik begin de lab subs wel ERRUG interesant worden als ik het zo lees.
we smelten de kazen!
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
18-7-2006 12:21

Nick Bakker schreef:

Ik begin de lab subs wel ERRUG interesant worden als ik het zo lees.
Begin maar rap wat meer info over de LABsubs te verzamelen. Dan kom je ook achter de nadelen, onder andere:
- Kasten gaan pas echt laag vanaf 4 stuks gestackt (optimale hoornmond / hoornlengte verhouding)
- Goede processing is noodzakelijk. Vooral een juist ingestelde Low-cut is een MUST
- Kasten zijn loodzwaar (ca. 2,5 platen hout per kast en zware drivers)
- Kasten zijn moeilijk te bouwen
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
18-7-2006 18:14
De kasten zijn niet alleen zwaar, ze zijn ook monsterlijk groot. ze zijn 1m20 hoog, 60cm breed en 1m20 diep. Voor een stackje LABsubs heb je dus aan een flinke aanhanger niet genoeg.
Lost in Music
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
17-4-2007 18:04
Nee inderdaad, heb ze in het echt alleen maar kunnen zien, maar ze zien er niet echt drive-in vriendelijk uit shocked 8O Punishers worden vaak al als vrji groot beschouwd, dit is nog een flink stuk groter!
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 11-11-2015
Berichten: 10
17-4-2007 22:14

misterBoem schreef:

En over de subs, dat waren dus labsubs kunnen lekker blazen, maar het mist toch echt goeie diepgang en de strakheid. Als je bij black bent geweest had je het verschil tussen de 2 kunnen horen (mits je goed stond) aangezien bij de dreamcatcher stage (podium aan de lange zijde) 32 sb218's lagen voor de 2e PA voor de rob G en rockband act. Maar dan nog was het nog geen eerlijke vergelijking geweest.
Logisch als je ze neer gaat zetten met een grote openingtussen de zijkanten, daarvoor zijn ze niet bedoeld...Naar mijn mening is de LAB de best klinkende sub die ik ooit gehoord heb, daarna een dV-Sub, Martin Audio W8CS en een Funktion One F218....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)