Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 138 van 345)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-1-2006 16:52

djmouse schreef:

als ik ook mag antwoorden razz :p ja

dj mouse
Yessssir!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
22-1-2006 17:05
dat bevestigt mijn vermoeden! onder die EON zien ze er vrij lomp uit, zijn ze dat ook?
//edit: ivm ingebouwde versterkergewicht en dergelijke
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-1-2006 17:08

pietje schreef:

dat bevestigt mijn vermoeden! onder die EON zien ze er vrij lomp uit, zijn ze dat ook?
//edit: ivm ingebouwde versterkergewicht en dergelijke
Eon is natuurlijk ook een gedeeltelijk ronde top, waardoor het beeld beetje vertekend is.

Ze zijn niet veel anders dan elke andere 18" BR-sub, behalve dat ze wat zwaarder zijn door het ampje dat erin zit.

Maar goed laten we dit topic maar voor kisten houden...voordat Sylvia met haar vliegenmepper achter me aan komt rennen sneaky :V
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
22-1-2006 17:09
Dan zeg ik dat het een mooi kistje is happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-1-2006 00:05

djmouse schreef:

weet niet of ik nu scheel kijk maar kan het op de foto niet goed zien
als je je vakverdeling wat hoger maakt kun je ook kleine dingen erin doen zonder dat ze door je hele kist vliegen zodra deze op z'n kant staat
De vakverdeling loopt niet helemaal tot bovenaan. Eigenlijk ook niet nodig, want veel meer dan snoer komt er niet in. wink ;)

KVM schreef:

Cases zien er netjes uit, maar je zal de snoeren altijd netjes (passend) moeten oprollen, anders krijg je ze niet in de case.
Mwoah, daar heb je wel wat ruimte in. Het is niet zo erg dat je er echt op moet letten hoe groot je de kabels oprolt.

KVM schreef:

Jouw kabels "krullen" behoorlijk, dat zie je wel vaker.
Gelukkig heb ik daar geen last van.
De kabels zijn gebruikt. Kostten me bijna niks, dus mag niet klagen. Overigens zitten er ook Periflex kabels tussen, dus helemaal ongevoelig zijn ze er niet voor.

Sylvia schreef:

Nette kissies allemaal. Ik zou ze voor de volledigheid zwart schilderen aan de binnenkant. Anders zijn ze van buiten zo netjes afgewerkt, en is de binnenkant zo la-mar-zitte.
Daar heb ik nog even aan zitten denken, maar lijkt me niet nodig. Zwart is inderdaad netter, maar dan moet ik gaan knoeien met afplaktape voor de sluitprofielen. Daar wordt het echt niet netter op. Aan inschuimen heb ik ook gedacht, maar dat is ook weer zo omslachtig. Als daar een keer bier overheen gaat krijg je dat er niet makkeijk uit. Dus inderdaad, la-mar-zitt. wink ;)

Trouwens nog even een leuk stukje opgezocht:

Sylvia schreef:

martijn schreef:

ik kan maar moeilijk geloven dat er ook popnagels voor hout zijn. ze zetten zichzelf uit, waarmee je dus ook het hout helemaal kapot zou drukken. hoe kan het dan het dan toch werkt?
Iedereen die gaat antwoorden en filosoferen over het uitzetten van popnagels maar zelf nog nooit een fatsoenlijke kist heeft gebouwd moet nu even toch echt even z'n mond houden, sorry hoor.
www.new-line.nl/forum/read/?m=95829#95829 laugh :D

CyberDance schreef:

Zal binennkort dat Carver kistjes es gaan keuren bij Jeroen sneaky :V wink ;)
Krijg ik er dan ook een mooi certificaatje bij? razz :p Komt overigens over een paar weken ook nog een dimmerrackje bij.

Bedankt voor de complimentjes. happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-1-2006 00:19

martijn schreef:

[citaat van KVM schreef:

Jouw kabels "krullen" behoorlijk, dat zie je wel vaker.
Gelukkig heb ik daar geen last van.
De kabels zijn gebruikt. Kostten me bijna niks, dus mag niet klagen. Overigens zitten er ook Periflex kabels tussen, dus helemaal ongevoelig zijn ze er niet voor.
Ik vraag het enigsinds omdat ik het idee heb dat je dit krijgt bij het aansluiten van "grootverbruikers".(warm worden kabel)
Ik heb er geen namelijk geen last van , maar ik heb ook niet echt "grootverbruikers".

Tevens gebruik ik voor kabels die naar het stopcontact gaan, kabels met gevlochten draad om de aders.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-1-2006 00:29

martijn schreef:

Trouwens nog even een leuk stukje opgezocht:

Sylvia schreef:

martijn schreef:

ik kan maar moeilijk geloven dat er ook popnagels voor hout zijn. ze zetten zichzelf uit, waarmee je dus ook het hout helemaal kapot zou drukken. hoe kan het dan het dan toch werkt?
Iedereen die gaat antwoorden en filosoferen over het uitzetten van popnagels maar zelf nog nooit een fatsoenlijke kist heeft gebouwd moet nu even toch echt even z'n mond houden, sorry hoor.
laugh :D laugh :D .
Ik kan me die posts nog wel herinneren, maar had geen flauw idee meer dat dit toen in discussie met jou was.

Ben je toch een hele hoop verder gekomen in die paar jaar. Wat overigens zeer herkenbaar is. Ik loop hier ook pas 3 jaar rond, daarvoor wist ik eigenlijk alleen iets van platenkeuze, organisatie, omgaan met publiek en p.r.

Licht, geluid, beatmixen, vinyl, flightcases, allemaal zo'n beetje hier geleerd.
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
27-1-2006 17:35
jaaaaahooor..

het hout voor me dj case is gezaagd en wel, ik ben nu lekker aan het timmeren, op de foto's moeten jullie even wachten razz :p
we smelten de kazen!
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-2-2006 21:24
Ook ik ben aan het bouwen geslagen,

4 cases moeten erbij komen
dus hierbij uit de serie van 4, deel 1 en deel 2

Deel 1:
Kleine Flightcase Voor HQ 750 DMX Strobo:

https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_750wattstrobo.jpg
https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_750wattstrobo%20(1).JPG
https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_750wattstrobo%20(3).JPG
https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_750wattstrobo%20(5).JPG

Deel 2:
Grote Flightcase voor
Martin Magnum Pro 2000 Rookmachine.

https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_MartinPro2000.jpg
https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_MartinPro2000%20(1).JPG
https://website.believe-in-music.nl/New-Line/Flightcase_MartinPro2000%20(7).JPG

Het plaatmateriaal is allemaal op maat besteld, werkt lekker door, en het is nog recht ook wink ;)
Gelukkig heb ik voor popnagel klussen een Popnageltang op luchtdruk, scheelt blaartjes laugh :D

deel 3 & 4 volgen later deze week.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-2-2006 01:23
Ik vind ze eigenlijk niet zo netjes. ashamed :$ Vooral de kist voor de Pro2000.

Punten die me opvielen:
-Strobo niet rondom ingeschuimd.
-Ongelijke afstanden tussen de popnagels op de profielen.
-Korte stukjes hoekprofiel op de deksel ook gepopt.
-Overal 4mm nagels voor gebruikt.
-Overzethoeken die niet aansluiten.
-Scheve handvatten
-Scheve vlindersloten
-Opening voor de rook niet netjes afgewerkt. (Kabeldoorvoer/BR-pijpje voor pakken?)
(-Gepopte sluitprofielen)

Door die pneumatische tang mis je blaren, maar ook sterke armen. Zeker de 4mm nagels zijn fluitend met een handtang te doen. Ik heb alle kistjes (nagel of 7/8000) gewoon met 6 handtangetjes gedaan. laugh :D Ik heb me voorgenomen om ook een luchtpopper te scoren als deze tang ook weer stuk gaat.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)