Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 137 van 250)Moderator(s): Dré
JVSVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 18-6-2024 Berichten: 540 | 12-5-2009 00:28 |
Ik ken het (helaas). Je maakt voor een redelijk diepe feesttent een passende aanbieding met o.a. een dubbele Nexo Alpha set. Telefonisch besproken, alles leek OK. Totdat een "concullega" op zijn manier de klant overhaalde dat dat Nexo toch maar allemaal niks is, en zo zijn oude dynacord src-400 frontloaded setje de tent inpraat... (waarvan ik weet dat die technisch ook nog niet eens OK is).. | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 12-5-2009 03:27 |
Aantal maanden geleden iets gelijkaardigs meegemaakt, maar dan als tussenpersoon (ben geen verhuurder): Ik heb vroeger nog in het bestuur gezeten van een bepaalde studentenvereniging, en het huidige bestuur vroeg mij om te bepalen wat ze nodig hadden aan licht/geluid, en ook om een verhuurder te vinden. Ze kenden er nl niks van, en die ene student die een verhuurbedrijfje had vond dit een te groot project. Na heel veel moeite uiteindelijk toch de nodige info en riders gekregen (Milk inc kwam optreden). Het budget bleek onrealistisch laag. Uiteindelijk bij een 3-tal bedrijven waar ik contacten had offertes gevraagd voor een nette, niet overdreven set, en een veel kleinere, maar nog aanvaarbare set (telkens creatief omgesprongen met de 24KW aan stagelight dat in de rider stond). Ik krijg dus 6 nette offertes voor een mooie prijs, en eentje gaf wel een heel erg mooie set voor vrij weinig geld. Ik speel alles door naar het bestuur met mijn mening, en dan hoor ik niets meer. Ik moet uiteindelijk zelf beleln om te horen dat die ene student het gaat doen, "want die is toch wel net iets goedkoper". En ik wist ook waarom, ik had zijn offerte gezien. Zijn visie op 24KW licht voor de stage vertaalde zich in 2 575W headjes en 10 jb ledparretjes Nuja, ik ben niet geweest naar hun feest, maar ik heb wel gehoord van anderen dat de installatie nogal magertjes was, dat de groep niet bepaald tevreden was over licht/geluid (contractueel hadden ze niet eens moeten optreden), maar dat de DJ die ik geregeld had wel het dak er heeft afgespeeld. Nuja, ik heb uiteindelijk geen schade ondervonden (behalve mijn gekrenkte ego ;)), maar ik zal nu wel 2 keer nadenken voor ik nog iets doe voor iemand. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 12-5-2009 09:30 |
nu zijn er ok wel riders die nergens op slaan. een beginende DJ die perse de cjd-1000 moet hebben (okey dat kan nog) maar vervolgens niet weet hoe zo'n ding werkt. zodat ik uiteindelijk maar gedraaid heb. iemand opgebeld heb om licht te doen en de dj? naar huis gestuurd. zonder geld. nee ook geen voorrijkosten. [edit] nee de DJ was niet door mij meegebracht of uitgekozen voor dat hier misverstanden over komen[/edit] | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 12-5-2009 10:22 |
KVM schreef: Watt-Xtra schreef: De wereld is idd klein, ik ben mij echter ook bewust van prijzen van concullega bedrijven.(ik zie 2 mogelijke redenen). Maar goed, misschien denk ik iets te ver. Martin. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 12-5-2009 11:10 |
Wees altijd voorzichtig met al te gespeciviseerde offertes, mijn ervaring is dat men deze alleen maar gebruikt om bij hun huidige leverancier een betere offerte te krijgen. Van de winter nog met een hockeyclub meegemaakt.... Die wilde perse specs van de lichtshow. Geluid was niet zo belangrijk Blijkt dat ZES SC240 scanners het moesten afleggen tegen: vier moonflowers van 50 wat, een derby en een mushroom. Want dan had men immers ACHT bewegende lichteffecten....... Vandaar dat er tegenwoordig op mijn website een degelijke uitleg bij elk effect staat waar men naar door kan klikken | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 12-5-2009 11:30 |
Tom schreef: Vandaar dat er tegenwoordig op mijn website een degelijke uitleg bij elk effect staat waar men naar door kan klikken | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 12-5-2009 12:00 |
Bedankt voor je inbreng Léon, ik heb het meteen aangepast. | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 12-5-2009 12:01 |
watje schreef: nu zijn er ok wel riders die nergens op slaan.Wat de DJ betreft was zijn rider: 2 technics draaitafels, een simpele dubbele CD-speler, een monitor en veel bier. Dus dat viel goed mee :) | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 12-5-2009 12:08 |
Als je te maken hebt met een rider, dan is het ook een beetje jouw verkoopverhaal naar de klant. Je had misschien kunnen zeggen dat je aangeboden set wening ruimte heeft in de prijs vanwege de eisen op de rider. Dan kan je ook zeggen dat het allemaal wel goedkoper kan, maar dat men dan het risiko loopt dat de artiest zegt dat een en ander niet volgens de rider is, en dan men het optreden kan weigeren, en men toch moet betalen aan de artiest. En dan laat je je klant de keuze maken. Ik geef mensen altijd keuzes als ze voor de prijs in discussie gaan. Goed of iets goedkoper.....maar dan wel met een duidelijke uitleg. Voor bruiloften boek ik bijvoorbeeld vaker de 100 show dan de 50 show terwijl deze prima zou voldoen voor 100 mensen in een bruiloft. De reden dat men hem toch boekt is omdat ik die verkoop met het de uileg, dat het er allemaal net even gelikter en mooier uit ziet, en wat licht betreft net even wat feestelijker eruit ziet. als dat niet hoeft van het bruidspaar, dan maken ze zelf hun keuze. En dan hebben ze evengoed een perfecte avond! Maar dat heeft te maken met aanvoelen en verkopen. Jij een beetje meer geld, en hun een beetje meer show.... | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 12-5-2009 13:17 |
Tom schreef: Als je te maken hebt met een rider,dan is het ook een beetje jouw verkoopverhaal naar de klant. Je had misschien kunnen zeggen dat je aangeboden set wening ruimte heeft in de prijs vanwege de eisen op de rider. Dan kan je ook zeggen dat het allemaal wel goedkoper kan, maar dat men dan het risiko loopt dat de artiest zegt dat een en ander niet volgens de rider is, en dan men het optreden kan weigeren, en men toch moet betalen aan de artiest. En dan laat je je klant de keuze maken. Voor de rest volg ik 100% jouw uitleg. Ik heb ze uitgelegd dat de rider niet goed volgen een risico is. Ik heb ze trouwens ook niet in de richting geduwd van een van de 6 offertes die ik hen had doorgespeeld, maar wel voorzien van extra uitleg zodat ze als leek een keuze konden maken. Nuja, zoals ik al zei, persoonlijk win of verlies ik hier niets aan. Maar het steekt mij vooral tegen dat na al dat belangeloze werk ze niet eens het fatsoen hebben om mij even te bellen met bericht dat ze toch elders gaan. | |