Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 132 van 289)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
21-8-2006 13:58

Xplod schreef:

Hoeveel zouden jullie voor het verhuren van zo'n set durven vragen? En hoeveel voor een volledige avond inc. dj's? Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe 'goed' je bent, maar misschien dat iemand toch iets heeft van "dat zou ik er minstens voor vragen voor en ganse avond!"?

Mvg

Bert
Gokje uit mijn hoofd: 140 euro voor de apperatuur ex DJ's. DJ's is vanaf hier onmogelijk in te schatten uiteraard. Bovendien zou ik als klant hooguit betalen voor een DJ en een roady, met het idee van "wat intereseerd mij het nou dat jullie willen afwisselen". Er draait er maar één tegelijk en een roady is in de regel goedkoper als een DJ.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
21-8-2006 14:38

big bang schreef:

Bovendien zou ik als klant hooguit betalen voor een DJ en een roady, met het idee van "wat intereseerd mij het nou dat jullie willen afwisselen". Er draait er maar één tegelijk en een roady is in de regel goedkoper als een DJ.
Dat is wel een waardevolle tip! happy :)
Vrijdag zullen we daar eens over nadenken en ook wat nu onze uiteindelijk prijs voor welke opstelling gaat zijn....!
Dan zal ik nog wel iets laten weten. happy :)

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
22-8-2006 22:59

YourLiVe schreef:

Het is maar net welke doelgroep je wilt hebben. Wij werken door heel Nederland en vragen professionele prijzen (vanaf 375 euro ex BTW). Wij concurreren dan ook niet met beginners die 50 euro vragen, ik wil die opdrachtjes helemaal niet! Ik wil klanten die willen betalen voor kwaliteit, en dat dus ook verwachten te krijgen.
Ben het met je eens.happy :)
Het laatste wat je moet doen is de markt verzieken, door onder een kostprijs te gaan werken. Tuurlijk win je er een paar klanten mee maar hoelang houdt zo'n iemand het vol?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-8-2006 23:13

YourLiVe schreef:

yoghurt schreef:

waarbij enkel nog wel eens wat korting word verleent aan collegabedrijven die een hele show afnemen en ook nog wat willen verdienen.
Daar moeten we het dan toch nog eens over hebben Joost razz :p

Ik geef trouwens ook korting aan tussenpersonen op mijn eigen shows, afhankelijk van hoeveel shows ze per jaar afnemen.
Haha interesse? wink ;)

Precies wat je zegt. Op klanten word enkel korting gegeven als ze een aantal ( en dan bedoel ik niet 2 ) show's per jaar afnemen of als het collegabedrijven betreffen die ook regelmatig wat afnemen.

Mijn prijzen voor drive in show's zijn overigens een open boek. zie. Dit zijn de startprijzen en EXC BTW, EXC transportkosten, EXC extra opties.

Ik ben overigens ook van mening dat mensen in principe genoeg geld hebben voor een fatsoenlijke show maar dat er zo'n 90% van de beslissing of ze de show bij jou boeken de ja de nee afhangt van het feit hoe je het verkoopt ( bijvoorbeeld aan de telefoon ).

Persoonlijk zou ik liever een show boeken waarbij iemand standvast zegt: 300 euro exc BTW. Dan dat ik een stem aan de andere kant hoor die zegt 175 euro met een ondertoon van 'vind u dat niet teveel?'.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
22-8-2006 23:25
We gaan waarschijnlijk nog een kleine periode aan een vrij lage prijs doorgaan om iets 'bekender' te worden, en dan gewoon een beschaafde prijs vragen. Hier mag het dus echt niets meer kosten...!

We zelfs hebben al een keer gehad dat ze wanneer wij hadden opgeruimd nog verder wilden gaan met een gewone radio ipv een beetje meer te betalen voor een fatsoenlijke afsluiting van het feest... shut up :X shocked 8O

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-8-2006 23:32
Na ja 'bekender' worden omdat je minder vraagt lijkt mij echt een waardeloze theorie.

'Huur nu een drive in show en krijg 200 euro toe' lijkt mij nou niet echt drempelverlagend als ik een goed geslaagd feest wil organiseren.

Denk eerder dat je je moet gaan orienteren op andere klanten. Ik weet niet hoe het daar zit, maar toen ik nog in het huiskamer / zaaltje niveau zat en dus theoretisch de smallbudget feestjes deed verkocht ik ook regelmatig nee als de mensen niet de gevraagde prijs wouden betalen. En daar heb ik weinig onder geleden.

Mensen die dusdanig op een dipsko besparen als jij aangeeft zijn in mijn ogen ook niet klanten waarmee je nieuwe ( interessante ) klanten werft en dus alles behalve interessant.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-8-2006 09:26
Haha interesse? wink ;) Uhh ja maar daar hebben we het al over gehad... ik ben nog op een fotootje aan het wachten...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
23-8-2006 10:03

YourLiVe] schreef:

Haha interesse? wink ;) Uhh ja maar daar hebben we het al over gehad... ik ben nog op een fotootje aan het wachten...Oh right. Dat is waar ook. Ik ga ze schieten als ik in me andere pandje zit daar heb ik zeeen van ruimte en kan ik dus mooie overzichtjes maken. Over een weekje kan ik erin.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
23-8-2006 10:29

Xplod schreef:

We gaan waarschijnlijk nog een kleine periode aan een vrij lage prijs doorgaan om iets 'bekender' te worden...
En als ze je dan het volgende jaar bellen om je opnieuw te boeken,
denk je dan echt dat ze ineens 200 euro meer voor je gaan betalen?
Dream on....

Ze zulllen hoog uit proberen te middelen,
en anders boeken ze weer een andere drive-in show die onder een normale prijs is aan het "bekent" worden.

Denk daar maar eens over na.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-8-2006 11:07
Puur op prijs concurreren is een uitzichtloze strategie. De meeste "dj's" hier doen het echter puur als hobby en willen gewoon zo veel mogelijk draaien, desnoods voor (bijna) niks. Geeft niks, die klanten wil ik namelijk niet, die zullen nooit geen 300 euro uitgeven voor mij want dat hebben ze er gewoon niet voor over. Die hobbyisten verzieken mijn markt ook niet want dat is een heel andere markt.

Als je later professioneler wilt worden en dus ook professionele prijzen wilt gaan vragen moet je die klusjes die je nu voor veel te weinig doet puur doen voor de ervaring, niet om (vaste) klanten aan over te houden. Want die klanten huren jou niet omdat je het zo geweldig doet, die huren je omdat je het voor zo geweldig weinig doet. En als je veel meer gaat vragen huren ze je gewoon niet meer.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)