Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 129 van 289)Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 430 | 8-8-2006 10:37 |
Dit onstijgt mijn kennis van de materie inmiddels flink. Weet wel dat een CAO heel wat anders is dan mensen die zelf afspraken maken met een klant, een dienst leveren. Je mag dan niet met je conculega's minimum tarieven afspreken. Wil je dit precies weten: mailde NMA eens of zoek iemand op die hier echt verstand van heeft. | |
The return of the BoomBap | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 8-8-2006 11:00 |
Douwe schreef: Maakt dat veel uit? De set staat al en je weet ook dat je moet breken. Dus kan extra tijd duurder zijn, ze willen JOUW toch hebben.Ik zelf zou dus €200 voor 5 uur draaien en €40 per extra uur vragen, zodat alle uren voor de klant evenduur worden. | |
Lost in Music | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-8-2006 11:09 |
jelmer schreef: jawel, maar afspraken maken (op grote schaal) dat je niet onder een bepaalde prijs werkt mag niet van de Nederlandse Mededingings Autoriteit is waar de vorige schrijvers op doelen.Consument GILT als bedrijven NIET tegen elkaar uitgespeeld worden. Consument GILT net zo hard als werknemers WEL tegen elkaar uitgespeeld worden. Eigenlijk best een beetje vreemd... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 430 | 8-8-2006 12:22 |
oei, wordt wel een heel politieke discussie zo bescherming van de zwakkere (de werknemer/cunsument) tegen het machtige grootkapitaal van de bedrijven. | |
The return of the BoomBap | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 8-8-2006 12:35 |
jelmer schreef: jawel, maar afspraken maken (op grote schaal) dat je niet onder een bepaalde prijs werkt mag niet van de Nederlandse Mededingings Autoriteit is waar de vorige schrijvers op doelen. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
SjapperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2003 Laatste: 19-7-2012 Berichten: 376 | 9-8-2006 11:17 |
offtopic: Ben het absoluut met Jelmer eens. Als werknemer ben je in meerdere opzichten flink afhankelijk van je werkgever (belangrijkste: economische afhankelijkheid). Geen wonder dus dat de overheid door middel van regulering deze zwakke positie een beetje probeert recht te trekken. En ik vind het ook niet zo raar dat consumenten het er niet mee eens zijn als zij benadeeld worden door een kartel (vergelijk bijv. de bouwfraude, wat de overheden miljoenen heeft gekost, en wie betaalt de overheid? precies) | |
Beauty hides in the deep | |
EricsamandjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2005 Laatste: 16-4-2021 Berichten: 100 | 9-8-2006 14:02 |
Sgrovert schreef: ericsamandj schreef: draai ik voor 175 euro voor 5 uur.moet ik langer draaien komt er ieder uur 50 euro bijOverigens is 175 euro voor 5 uur helemaal niet goedkoop hier,ik woon in zeeuwsch vlaanderen en hier liggen alle prijzen onder het landelijke gemiddelde.de meeste drive-in shows hier kosten deze prijs en daar komt bij kijken dat ik geen voorrijdkosten bereken.En t stikt hier ook nog eens van de (beunhazen)beginners die voor 50 euro een hele avond komen. | |
Dateq, RCF , Pioneer, Shure. | |
DjdimiStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2004 Laatste: 22-4-2014 Berichten: 209 | 9-8-2006 20:01 |
1 x bewerkt. Laatst door Djdimi op 9-8-2006 22:04 KVM schreef: djdimi schreef: "plaatsingkosten" ?Sinds wanneer vraag je zoiets? Opbouwen en afbreken word gewoon berekend. Maar veelal word er niet over gesproken aangezien je met een totaalprijs komt. Martin. Maar nu ben ik toch ook benieuwd hoeveel wij kunnen vragen (ja: wij ). Licht: 6 Meter truss (natuurlijk echte en niet zo'n deco-ding, of zo plastieke dingen) 8x Par 56 Short 2x The Winner Scans 1x Geni Strobo 1x Smart Moonset van JB-Systems Besturing: 1x Scene Setter 2x T-4 1x Scanmaster 1x Strobo Ignitor Helaas nog niets in flightcase.. Geluid: Mixer: Ecler Mac-40 (binnenkort) Cd-Speler: Numark CDN-35 (binnenkort) Draaitafels: 2x XTRM-1 ^ Dit in case ^ 2x Behringer Eurolive B212A (binnenkort) Ik ben benieuwd! | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 9-8-2006 21:17 |
ericsamandj schreef: Tuurlijk is een extra uur duurder:als jij bij je baas(ik neem aan dat je nog een baan hebt)overwerkt kost je toch ook meer dan in je 40 urige kontrakt?Daar komt bij kijken dat als je extra uren goedkoper zijn(bijv.20 euro per uur)dat mensen /klanten eerder zeggen draai maar door terwijl er maar 5 dronken mensen aan de bar hangen.Daarnaast draai ik alleen extra uren als dat zin heeft. Bij 5 dronken klanten aan de bar, zal ik de opdrachtgever een paar minuutjes voor tijd gaan vragen wat hij wilt, waarbij ik aangeef dat doordraaien door ons weinig zin heeft. Mocht hij per se willen dat ik verder ga, draai ik wel een lekker rustig muziekje en ga langzaam opruimen. Krijg ik toch mooi extra uurtje betaald en daarna hebben ook die 5 dronken klanten er genoeg van. Al heb ik vaker meegemaakt dat een feestje nog lekker bezig was en ik de stekker eruit moest trekken dan andersom. | |
Lost in Music | |
SoundExperienceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2005 Laatste: 7-4-2015 Berichten: 334 | 9-8-2006 23:33 |
djdimi schreef: KVM schreef: djdimi schreef: "plaatsingkosten" ?Sinds wanneer vraag je zoiets? Opbouwen en afbreken word gewoon berekend. Maar veelal word er niet over gesproken aangezien je met een totaalprijs komt. Martin. Maar nu ben ik toch ook benieuwd hoeveel wij kunnen vragen (ja: wij ). Licht: 6 Meter truss (natuurlijk echte en niet zo'n deco-ding, of zo plastieke dingen) 8x Par 56 Short 2x The Winner Scans 1x Geni Strobo 1x Smart Moonset van JB-Systems Besturing: 1x Scene Setter 2x T-4 1x Scanmaster 1x Strobo Ignitor Helaas nog niets in flightcase.. Geluid: Mixer: Ecler Mac-40 (binnenkort) Cd-Speler: Numark CDN-35 (binnenkort) Draaitafels: 2x XTRM-1 ^ Dit in case ^ 2x Behringer Eurolive B212A (binnenkort) Ik ben benieuwd! Vind de licht/geluid verhouding beetje vaag als ik eerlijk ben. Ik zo rond de 100€ gaan zitten. | |
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet." |