Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 120 van 219)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-6-2009 08:24
Idd CO² flessen. Dit keer voor CO² Jets.

MDG's kunnen vaak wel af met wat kleinere flessen. Dit zijn beste joekels waar je niet vrolijk van wordt. En met zo een CO² jetje eraan per stuk alsnog in 80 sec leeg.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-6-2009 09:01
Lang leve de verhuur. Ik huur voor 85 euro per dag een hagelnieuwe sprinter bakwagen met klep, zonder reclame. Dan moet je wel een boel klussen hebben, om zelf een bakwagen te kunnen bekostigen, van vergelijkbare waarde in ieder geval. happy :) Maar goed, voor de bedrijven die van deze handel moeten leven is het natuurlijk een andere afweging, omdat ik mijn uren in principe niet hoef te vergoeden. Want, je bent toch gauw een uurtje zoet om de bakwagen te halen en om hem weer te retourneren.
I am a TimeDriver!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-6-2009 09:14
Het gaat idd om het eerste model, te berijden met een standaard rijbewijs B. Laadvermogen is al snel op idd.

Ik heb de lange uitvoering genomen, 420 cm binnenbak. Laadvermogen is toch nog 1050 kg
Je pakt dit er al zeer snel in, maar met wat beleidt is het goed te doen. Hang je aan een deegelijke wagen nog weer een laadlift dan is je laadvermogen idd direct weg.

Hiervoor is er dus een grote laadramp gekomen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-6-2009 09:20
he he inhuren is zeker erg makkelijk als watt-xtra in de buurt zit helemaal. :)

vanaf maandag hoop ik in bezit te zijn van een eigen rijbewijs en ga dan voorzichtig kijken naar een bus of busje.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-6-2009 10:14

ideedeluxe schreef:

Dan moet je wel een boel klussen hebben, om zelf een bakwagen te kunnen bekostigen, van vergelijkbare waarde in ieder geval. happy :)
Maar je hoeft natuurlijk niet nieuw te kopen. De vrachtwagen op de tweede foto kost zo'n 7000euro en gaat voor menig bandje lang genoeg mee.

Veel bands die ik ken, laden de apparatuur (thuis) ook niet uit, en ook dat heeft zo zijn voordelen.

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-6-2009 11:55

KVM schreef:

ideedeluxe schreef:

Dan moet je wel een boel klussen hebben, om zelf een bakwagen te kunnen bekostigen, van vergelijkbare waarde in ieder geval. happy :)
Maar je hoeft natuurlijk niet nieuw te kopen. De vrachtwagen op de tweede foto kost zo'n 7000euro en gaat voor menig bandje lang genoeg mee.

Veel bands die ik ken, laden de apparatuur (thuis) ook niet uit, en ook dat heeft zo zijn voordelen.

Martin.
Tuurlijk, dat snap ik ook. Alleen hebben de bakwagentjes van 7000 euro al vaak een roerig leven achter de rug met een bijbehorende kilometerstand. Dan blijf ik liever nog even huren, ook al is hij verhoudingsgewijs niet zo vaak op de weg te vinden. Vaak zijn die bakwagens ook niet meer de mooiste, iets wat ik in de drive-in wereld nog enigszins belangrijk vind. Als je een bak vol krassen en strepen hebt, komt het niet echt over. Maar, dat is mijn mening.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
18-6-2009 12:39
Voordeel van bakwagens is dat je ze zonder verdere vergunning in iedere kleur mag rollen.
De cabine moet wel als op kenteken blijven.

Dus strepen en krassen zou ik niet te moeilijk over denken.
En moet het er nu echt zo spik en span uitzien?
Das net zoals met flightcases,
sommigen hier op het forum kijken al scheel als er ook maar een krasje op komt.

Ik als klant zou denken bij alles spik en span zonder een krasje:
of ze zijn net begonnen,
of ze verdienen te veel en kunnen alles steeds vervangen......

Het andere uiterterste is natuurlijk ook weer niet goed, de boel moet niet van ellende uit elkaar vallen,
maar er net een beetje tussen in, lijkt mij geen probleem,
en zoals al gezegd, je kunt prima bakwagens kopen voor 7000 euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-6-2009 14:01
Daarom zeg ik ook duidelijk, dat het mijn mening is. Ik heb persoonlijk een pesthekel aan bedrijfswagens die vol krassen, butsen en strepen zitten. Het zijn gebruiksvoorwerpen, maar daarom mag je ze nog wel een beetje met respect behandelen? Het zijn vaak wel de duurste bedrijfsmiddelen. En dank kun je zeggen; ja...maar dat ligt ook aan het werk dat ermee gedaan wordt. Dat vind ik persoonlijk onzin. Wij hebben klanten die dag in dag uit op de bouw rondhangen, waarvan iedereen weet, dat de auto's daar best te lijden hebben, maar die hebben auto's die er tip top uitzien.

Net zoals auto's waar je in de lak de contouren van de belettering van de vorige eigenaar nog duidelijk kunt onderscheiden. Vind ik ook niet mooi. Toen wij een nieuwe bus moesten kopen, heb ik gewoon een lijstje gemaakt met dingen die ik belangrijk vind. Het uiterlijk van een bus zegt wel iets over hoe de bus gedurende zijn leven gebruikt is.

Ik zal maar niet zeggen, wat ik van het overrollen van een bakwagen vind...hahahaha sneaky :V Als ik geen geld heb voor een bakwagen die mij past; qua staat maar ook financieel natuurlijk, dan zal ik er geen kopen. Of, het moet al een exemplaar zijn, dat en goed behandeld is en niet de hoofdprijs kost. Dan huur ik er liever 1. Dat drukt niet op mijn balans en ik heb er verder ook niet de lasten van.
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-6-2009 16:15

ideedeluxe schreef:

Alleen hebben de bakwagentjes van 7000 euro al vaak een roerig leven achter de rug met een bijbehorende kilometerstand.
Op zich valt dat wel mee, er zijn genoeg wagens in die prijsklasse die er nog prima uitzien. Een hoge km stand maakt niet zo veel uit, een (semi) beroeps band zal over het jaar gezien ook geen enorme km stand hebben, wat dat aangaat kan zo'n vrachtwagen nog wel wat jaren mee. Het type op de foto die ik toon, ziet er voor het oog netjes uit.
Vaak zijn die bakwagens ook niet meer de mooiste, iets wat ik in de drive-in wereld nog enigszins belangrijk vind. Als je een bak vol krassen en strepen hebt, komt het niet echt over. Maar, dat is mijn mening.
Tja, kwestie van één met een nette alluminium bak uitzoeken. Bovendien kost spuiten (als je connecties hebt) ook niet de hele wereld.

"Men" zal altijd wel commentaar hebben, ook als je met een huurbak komt.

Als je te weinig werk hebt heeft het totaal geen zin om een busje of vrachtwagen te kopen, een aanhanger is dan een betere investering.

Martin.
kvm entertainment
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
18-6-2009 16:45
Ik huur hier een Sprinter 313 voor €50. Gaat bijna altijd alles wel in, zo niet, dan wordt het of een bakwagen, of we rijden er zelf achteraan met auto+aanhangertje. Werkt prima.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)