Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 12 van 24)
Moderator(s): Dré
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
14-2-2005 19:14

djberjo schreef:

mijn eerste spulletjes zijn
1 behringer DJX 700 mengpaneel (heb ik nou nog)
1 dubbele cd speler van skytec (vervang ik binnen kort waarschijnlijk 2 denon DN-S1000`s)
2 200 watt RMS boxen met versteker er in
sinds kort 1 reloop draaitafel 4000s
stanton dj pro 40 koptelefoon (word binnen kort vervangen door een dj pro 2000)
en voor lichten
1 wildflower
1 center light
1 gobo flower
allemaal van skytec

zeg even wat jullie hier van vinden
gr dj berjo
mijn spulletjes zijn pas vervangen door
2x Denon DN-S1000 cd spelers
1x Stanton dj pro 3000 koptelefoon
1x Reloop 4000 M3D Silver draaitafel

dus nu is mijn apparatuur
1x Behringer DJX 700
2x Denon DN-S1000
2x Reloop 4000 M3D Silver
1x Stanton DJ Pro 3000

2x 200 watt RMS geluidsboxen
en nog een stuk of 8 andere boxen van 120 watt PIEK
1x Bas box 100 watt RMS

en aan mijn lichten is niks verandert

wat vinden jullie hier van aub reacties

Gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
11-3-2005 19:28
Back on topic:
Ik ben begonnen met een stage line 2 kanaals mixertje
een technics huis tuin en keuken versterker van 2x 85 watt
en de beroemde marqaunt luidsprekers.
een sony en een philips cd speler draaide ik mee.

ben toen overgegaan op een numark dm 1720 x mixer
toen luidsprekers vervangen door wharfedale pro evp 15 speakers 200 watt rms.
toen een andere versterker aangeschaft de jeil power 800
toen zelfbouw basskasten erbij gekocht van iemand met w-bin erin ofzoiets die waren 400 watt rms.
toen cd spelers vervangen door een dubbele jb systems,de op 1 na simpelste die er was.

mijn huidige set bestaat uit:
behringer dx 1000
nog steeds jeil power 800
american audio v-4000
wharfedale toppen
2x k112
dap 800 mk 2 cd speler.

en in aantocht:
dap 218 b basskasten 2 x
numark dxm -06 mixer
2x reloop 4000 turntables.
dit was t zon beetje afgezien van andere kleine dingen zoals microfoons,beatcounter e.d
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
17-3-2005 18:41
ik was toen ik 7 was begonnen met een wekkerradio,mijn eerste audiomeubel,toen kreeg ik een Phillips gettoblastertje voor me verjaardag,daarna kreeg ik een oude 4x50 watt Akai versterkertje met een Phillips 900 series CD-speler en Visonik speakers van 2x100 watt en 2x60 watt. toen kreeg ik een computer,ik ging met atomixmp3 daar vanaf draaien,totdat mijn versterker een keer doorbrande dankzei kortsluiting. Toen kreeg ik en nieuwe versterker,Phillips 900 Series 4x 120 watt,die heb ik nu nog steeds,ik heb er nu een mengpaneel bij gekregen,de Behringeer VMX 300,ben er blij mee en ik heb een nieuwe PC gekocht,nu ben ik 13 en heb al best veel zooi in huis voor mijn leeftijd,dat was mijn verlede....
And Then There Was Music...
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
17-3-2005 20:49
Ik ben begonnen met een dap krypton mixertje en een hifi cd-speler en een discman en een lichtorgel en nu heb ik:

* Synq SMX-1 Mixer
* Dap 800d Dubbele cd-speler
* Phonic 860
* Yamaha EQ
* 2x K-112 Speakers
* 8 parren (DMX gestuurd)
* 2 Slant kisten,kabel kist,2 versterkerracks, case voor parren
* Aantal effectjes
* 2 lichtstieven/2 speakerstatieven

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe Mackie-set

groetjes Chris
alsof iemand erop let
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
18-3-2005 11:19
ik ben net als jullie ook klein begonnen.
mijn eerste boxen waren de hifi-luidsprekers van Magnat. Deze gaven een best wel goeie sound.
toen ik een jaar of tien was kwam het hardcore tijdperk in. dit vond ik altijd geweldige muziek. (nu nog steeds trouwens wink ;) )
Toen ik deze hardcore een beetje harder wou gaan draaien bleek dat de luidsprekers dat niet zo fijn vonden.
daarna ben ik overgestapt op de boxen van marquant. deze waren naar verloop van tijd ook niet veel bijzonders meer omdat de woofers waren opgeblazen en de middentonen waren ook naar zijn grootje.
Ik wou eigenlijk eerst nieuwe boxen gaan halen. maar toen kwam mijn vader op het idee om er nieuwe luidsprekers in te plaatsen. dit heb ik uiteraard gedaan. (effe tussendoor. iedereen zegt altijd dat marquant slecht is... dat is ook razz :p . maar als ze mijn boxen nu horen piepen ze wel anders wink ;) )

daarna heb ik 2de hands een mengpaneel kunnen bemachtigen. dit was er een van Monacor (met soundeffects, stemvervormer en echo). deze heb ik nog steeds. 2 maanden later hebik ook een dubbele cd speler gekocht bij conrad. deze doet het na 4 jaar nog perfect.

ik draaide veel op feestjes voor jongeren van 16 tot 25 jaar. maar het probleem was altijd... ze vroegen altijd of ik geen licht had. Endus ben ik een beetje gaan beginnen met licht. mijn eerste lamp was een moonflower. daarna een mushroom.
maar het bleek dat deze effecten niet echt mooi waren op feesten. (te veel lichtjes die door elkaar gingen sad :( ) endus benik op marktplaats gaan zoeken naar iets profesioneler licht. toen stuitte ik op een mooie set van martin. dit was de Robocolor III set. bij de hardcore moest er natuurlijk ook iets bij om de beats mooi bij te houden...DE STROBOSCOOP!!! ik had van vroeger al een stobootje (20 Watts). ik heb nagedacht over een nieuwe strobo. en daar kwam de 1500 Watter uit van velleman.

door al dat licht ben ik verslaaft geraakt aan het licht en het licht besturen. Ik heb al in de Matrixx en de Hoeve licht bestuurd. en zelfs bij de Linde lichten opgehangen.

Bedankt voor het lezen, happy :) . het is een grote tekst ... ik weet het razz :p
Laterz Dj/Lj Night06
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
20-3-2005 08:54
Ik ben net als velen op jonge leeftijd begonnen. Omstreeks m'n 14° levensjaar zag ik dat muziek wel leuk kon worden. Dus had ik mij toen een klein Stage Line mixertje gekocht.2 Kanaals, bas en treble regelbaar...

Nu zijn we ongeveer een goeie 6 jaar later en dit is mijn discobar geworden :

Geluid

SynQ SMX-1 Mengpaneel
SynQ CDX-1 Cd Spelers
SynQ X-TREME-1 Pick Ups (2 stuks)

Sound Mach 1 Set (Sound Mate 1 OEM product van Velleman)
2 actieve full range boxen van 350W RMS van Limit

Belichting

Mobil Truss lichtbrugje van 4 meter
4 scanners Space 250 Velleman
1 Strobo 750W met blinderfunctie 750W van Velleman
8 Par 56 silver short
DMX Multidim pack
Spiegelbol van 40 cm met motortje
3 blacklights
3 pinspotjes par 36
Daslight pc sturing voor dmx
Dispatch controller met flash

Alles in flightcases

Komt er nu nog in het komende bij :

4x 0.5m truss
7x 1m truss
2x 3weg hoek L + 1 beneden
2x 4 weg hoek L + 1 beneden + 1 boven
2x 3 weg hoek T

MvG

Diejai T
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
DJ NickazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2005
Laatste: 24-9-2006
Berichten: 9
6-5-2005 19:43
Ik ben dus 13 en heb nu:
Een behringer DX626 (prul..maar hij doet et, dus ik ben tevree)
Philips discman als cd-speler op kanaal 2 laugh :D
Dvdspeler van Samsung op kanaal 3

Maar het gaat worden:
2x Synq XTRM (nog ff doorspare en dan heb ik ze)
Stanton DJ Pro 2000 (gister bij Dré besteld)
en ik wil er later ook nog een Numark DXM09bij aanschaffe happy :)
I Love Trance =)
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
6-5-2005 22:11

dj negative schreef:

Mijn eerste spulletjes waren:

2 hifi cd-spelers (pioneer en philips)
1 Behringer VMX 100 mengpaneel
en als geluidset gebruikte ik mijn gewone stereosetje.

Ik heb heel wat gekl**t gehad met de vmx 100 dus had ik na een week of 2 de vmx 200 gekocht (die heb ik nu nog)

na ongeveer een half jaar ben ik mijn cd-spelers gaan vervangen voor 2 psx'jes. En ik heb later een geluidset aangeschaft: Dap Mission 1500 + 2 keer Dap Pr-115 speakers.

inmiddels bestaat mijn dj set nu dus uit:

2 American Audio PSX
1 Behringer VMX 200
1 Behringer HPX 2000 (koptelefoon)
1 Senheiser E 835 S
1 Dap Mission 1500
2 Dap Pr-115
2 K&M luidsprekerstatieven
En heel veel kabels wink ;)

Over een weekje of 2 hoop ik trouwens een draaitafel te hebben.

m.v.g. Chris Groenveld
Inmiddels is mijn dj set al weer wat uitgebreid en verbeterd. Ik heb nu het volgende hier staan:

2 x American Audio PSX
1 x Reloop RMX 40 DSP (in plaats voor de vmx200)
1 x American Audio HP-700 (in plaats voor de hpx2000)
1 x Senheiser E 835 S
1 x Dap Mission 1500 (nieuw: inclusief flightcase)
2 x Dap PR-115
2 x K&M luidspreker statieven
2 x Reloop RP-4000 Mk3 Chrome LTD (ook nieuw)

Het blijft maar beter worden dus... happy :) Over een tijdje hoop ik een iets uitgebreidere geluidset te hebben en alles geflightcased te hebben... de dj-set is namelijk al wel goed genoeg, lijk mij happy :)

M.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
6-5-2005 22:39
ik ben eigenlijk net begonnen ik heb een 4 kanaalsmengpaneel (met eq en kill functies). 2 hifi versterkers 6 boxen (geen idee kwa vermogen)verder 2 discman's hele oude pickup

licht spiegelbol
2 dia projectors voor op spiegelbol
draaibol
strobo 20w
en een zelfgemaakt schakelpaneel
lichtorgel

en mijn nieuwste project word zelf een par 36 maken die alle kanten opkan draaien
tja wat zou ik hier nou neerzetten
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-5-2005 23:31
in mijn tijd, zegt opa.... laugh :D

Toen ik begon - in 1993 - was er weinig of technics. Daarom kocht ik een Sanyo tafel. Enorme bak met een draaiknopje voor de pitch. op de platter deden we dan op maat geknipte plastic hoezen en daarom een oude "slipmat". Er zat zo;n lekkere dikke knop op en die drukte je dan in als de plaat was afgelopen en dan jahoor heel langzaam ging de naald dan terug.
Om een plaat gelijk te laten lopen, tsjong haha dan was je wel effe bezig.

Later kwamen daar de welbekende H-DL1pr van soundlab voor terug. Een echte DJ bak laugh :D. En beatmatchen ging heerlijk daarmee.

Het mengpaneel, soundlab eerst een ultiem brakke daarna de welbekende DSM 25. Later werd dat DAP en JB systems, daarna nog ROland en nu vestax PMC-55.

Maar goed tijden zijn veranderd en nu staan hier ook technics. Maar op dit moment is beginnen voor iemand meer dan makkelijk. De een koopt een T1/T2/T3 de ander een oembak. Wat een heerlijke verwennerij. Toch stiekem verlang ik nog naar mijn oude Sanyo met draaipitch.

Opa gaat denk ik voorlopig zijn mond maar eens houden op dit forum want de jeugd zit niet te wachten op zijn verhalen van vroeger wink ;)

slaap lekker

MutZ
niet nodig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)