Forum > Newbie Forum

vervelend publiek?

(132 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
21-12-2004 23:48
Nou,

Een bevriende dj kreeg de aanvraag om met carnaval ook wat eigen cd's van de jongens te draaien. Deze muziek was toch wel degenlijk racistische muziek met teksten die ik hier als nette forum gebruiker niet durf neer te zetten (de spreekkoren bij ado zijn er niet's tegen).

Bij politiek getinte muziek denk ik eerder aan Ali B, en mensen als Hans Teewen.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 11:53

Tom schreef:

Manne (en meisjes);
Even iets leren:
Wij noemen dat altijd politiek getinte muziek
Klink wat aardiger dan racistiche muziek!
Politiek getinte muziek ammehoela.

Racisme is bij de grondwet verboden en heeft mijns inzien niks met politiek te maken tenzij discriminatie op basis van geloof/huidskleur etc. onder politiek valt.
Sterker nog, als ik ooit zo'n muziek moet draaien krijgt de aanvrager een knal voor zn kop. (hoe dom en politiek incorrect dat dan ook mag zijn).

RACISME KOMT ER BIJ MIJ NIET IN.

@mod. excuses voor het opvliegende/aggressieve karakter van deze post. Maar sommige zaken moeten niet kunnen.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
22-12-2004 12:12
Dat betekent dat je dan dus NOOIT R&B en RAP kunt draaien. Die zangers zelf dumpen hun nummers immers vol met "nigga this, nigga that". Vreemd. Als een lichter getint persoon dat doet krijgt hij een kogel tussen z'n ogen, als een donker getint persoon dat doet krijgt ie een vette bankrekening... sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
22-12-2004 12:14
Wunderbar Amerika!
Door internet beperkt
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 12:24

Dré schreef:

Dat betekent dat je dan dus NOOIT R&B en RAP kunt draaien. Die zangers zelf dumpen hun nummers immers vol met "nigga this, nigga that". Vreemd. Als een lichter getint persoon dat doet krijgt hij een kogel tussen z'n ogen, als een donker getint persoon dat doet krijgt ie een vette bankrekening... sneaky :V
Blijkbaar zijn dat termen die geaccepteerd zijn/worden.

Ik doelde echter op andere muziek. (ik zal geen details noemen. Maar als er in bepaalde nummers heel duidelijk wordt uitgelegd hoe bepaalde groeperingen de zwarte bevolking wil lynchen/vermoorden/verminken etc. dan komt dat bij mij er niet in). En helaas bestaat deze muziek. Ik dacht dat diegene die hierover begon het over dit soort muziek had.

Maargoed, zo kan je wel blijven doorgaan. Maar er zijn bepaalde groepen muzikanten wiens doel het is om te discrimineren. En dan heb ik t niet over bling bling muziek.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 12:25

Dré schreef:

Dat betekent dat je dan dus NOOIT R&B en RAP kunt draaien. Die zangers zelf dumpen hun nummers immers vol met "nigga this, nigga that". Vreemd. Als een lichter getint persoon dat doet krijgt hij een kogel tussen z'n ogen, als een donker getint persoon dat doet krijgt ie een vette bankrekening... sneaky :V
Oh trouwens,
Ik zal ook nooit rnb/hiphop en urban draaien wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-12-2004 12:51

Dacide schreef:

Politiek getinte muziek ammehoela.
Je begrijpt het verkeerd opvliegertje...... sneaky :V
Als je zegt tegen een racist:
"racistische muziek"
kan je donder op zeggen dat je gelijk een hele discussie hebt terwijl je eigelijk je consentratie moet richten op het feest.
In de ogen van de racist is die muziek geen racistiche muziek, maar "hun" muziek.
Je beledigd ze op dat moment. En dat komt niet ten goede aan de sfeer op je feestavondje.

Als je zegt: "politiek getint",
kies je op dat moment in taktische zin ervoor om geen partij te kiezen.
Maw. de aanvrager blijft redelijk neurtaal, en jij kan weer verder gaan met je feest.

Dacide schreef:

Ik zal ook nooit rnb/hiphop en urban draaien wink ;)
nou, dan ga je een hoop leuke muziek missen op je dansvloer op dit moment.
Er staan zat rnb nummertjes in de top 40....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 12:58
I got your point.

Ps: IK draai en luister geen top40 wink ;)
(ik hou het netjes bij progressive en techhouse)

En daarnaast zal het nog wel een aantal jaren duren voordat ik ergens anders dan mijn slaapkamer zal draaien laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
22-12-2004 15:31

Tom schreef:

Er staan zat rnb nummertjes in de top 40....
Gelukkig is de top 40 tegenwoordig helemaal geen afspiegeling meer van de gemiddelde smaak van de gemiddelde nederlander. Net als die nummers van Popstars op 1 en 3 (WTF !!! die nummers nog nooit gehoord op de radio)..
Grotendeels een afspiegeling van diegene die niet weten/ hoe ze muziek downloaden of dit niet kunnen. Komen we meteen terug op de grote hoeveelheid r&b en hiphop.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
22-12-2004 18:33

Reemski schreef:

Tom schreef:

Er staan zat rnb nummertjes in de top 40....
Gelukkig is de top 40 tegenwoordig helemaal geen afspiegeling meer van de gemiddelde smaak van de gemiddelde nederlander. Net als die nummers van Popstars op 1 en 3 (WTF !!! die nummers nog nooit gehoord op de radio)..
Grotendeels een afspiegeling van diegene die niet weten/ hoe ze muziek downloaden of dit niet kunnen. Komen we meteen terug op de grote hoeveelheid r&b en hiphop.
De top 40 (zo mag het niet eens genoemd meer worden), stelt helemaal niks meer voor...
Er zouden de beste 40 nummers in moeten staan, nou je kan mij niet wijmaken dat als die "nep" band, en zangers enz. bij de 40 beste van nedeland horen op dit moment...
Veel "top 40" nummers halen het op dit moment gewoon door er een klip bij te doen met veel vrouwen met veel... wink ;). Ook proberen ze zo stoer mogelijk te doen (special d b.v.)...
Daarbij komt er ook nog eens dat er veel te veel r&b in staat, ik heb hier een ontsedende hekel aan, en dit zul je mij dus ook nooit zien draaien...
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)