Forum > Geluid

Behringer EP2500

(138 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
26-7-2005 10:23
Bij de P-4500's ontbeerde ik het laag ( en dan bedoel ik beneden de 50 hZ). Voor de rest perfecte versterkers met perfecte klank en goede betrouwbaarheid. Ik heb ze voornamelijk full-range gebruikt ( op Peavey impulse 1015 ) of op Peavey Hisys 3XT. Voor aansturing van subs ( Hz international SB600, bandpass en Peavey FH-1) waren deze,naar mijn mening, minder geschikt.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-7-2005 10:55
Dat is duidelijk, maar is de Behringer daar wel meer geschikt voor?

De genoemde Yamaha's worden bij mij totaal niet warm, zelfs niet als ze behoorlijk moeten werken.
Veel lager dan de genoemde 50HZ gaan mijn bandpass kasten ook niet.

Een dergelijke keuze is altijd moeilijk, dan zou ik toch eerder voor betrouwbaarheid gaan, Yamaha P4500 of ADJ V3000.
Wat mij wel regelmatig opvalt is dat men wel meerdere behringers inzet voor monitor speakers maar voor het zaalgeluid een ander merk gebruikt. Naar mijn idee toch omdat de behringer kan uitvallen bij stevig gebruik.

Vreemd genoeg zie je sommige wat grotere PA verhuur bedijven wel met Behringers maar niet met Dap versterkers terwijl juist hier op het forum Dap er beter vanaf komt.

Martin.
kvm entertainment
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
26-7-2005 18:46

kvm schreef:

Vreemd genoeg zie je sommige wat grotere PA verhuur bedijven wel met Behringers maar niet met Dap versterkers terwijl juist hier op het forum Dap er beter vanaf komt.
Dat blijft, vind ik, toch de blindheid/domheid van veel mensen in dit vak. Ze willen d'r gewoon niet aan: DAP... Zo gauw ze maar een andere merknaam horen dan dap prijzen ze die er bij voorbaat al boven.

Verhalen en imago's moeten nou eenmaal slijten, zinnen als "DAP is voor amateurs" (wat ook nog eens generaliserend is en dat terwijl ook merken als QSC budget bakken in omloop hebben) veeg je niet in eens van de tafel, hoe dan ook.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-7-2005 19:03

Luc schreef:

Verhalen en imago's moeten nou eenmaal slijten, zinnen als "DAP is voor amateurs" (wat ook nog eens generaliserend is en dat terwijl ook merken als QSC budget bakken in omloop hebben) veeg je niet in eens van de tafel, hoe dan ook.
Ik heb 3 merken in mijn PA setje zitten, en wel DAP, LEM en Behringer. Van die 3 merken zijn al 2 een keer gerepareerd. Apparatuur zijn niet ouder dan 2 jaar. Welke 2 merken zijn het?

TCMC
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
26-7-2005 19:13
mag ik raden Lem en Behringer? wink ;)
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
26-7-2005 19:28

TCMC schreef:

Ik heb 3 merken in mijn PA setje zitten, en wel DAP, LEM en Behringer. Van die 3 merken zijn al 2 een keer gerepareerd. Apparatuur zijn niet ouder dan 2 jaar. Welke 2 merken zijn het?
Goh, lekker representatief... laugh :D Of bedoel je het meer als "geintje"? En anders: de ene dap is de andere niet, en zo kun je dat voor elk product of productgroep zeggen, een radon is anders dan een mission. Voor het zelfde geldt: een QSC rmx is geen QSC isa (om maar een voorbeeldje te noemen).
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 13468
26-7-2005 20:24
Nou... Hoe goed de Palladium ook is voor het geld (en voor het geld is hij zeker goed), hij kan toch echt wel stuk hoor. Ik krijg ongeveer 1-2 per maand terug (meestal uitgefikte eindtorren). Vaak is de versterker wel stuk gegaan nadat de gebruiker iets "veranderd" had (zelf kabeltje gemaakt of zo, wie zal het weten).

PS: 1-2 per maand met een storing is op de aantallen die hier de deur verlaten zeker niet verontrustend te noemen (het ligt rond de magische 1-2%).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-7-2005 20:27

dexter schreef:

mag ik raden Lem en Behringer? wink ;)
Erger nog, je hebt de hoofdprijs angry

De LEM DX26 en Behringer DEQ2496 zijn inderdaad een keer defect geweest.
Van de LEM DX26 heb ik de NiCd cel moeten vernieuwen, schijnt een veelvoorkomende kwaal te zijn. Gelukkig had ik de settings nog op mijn notebook staan.

De Behringer DEQ2496, daar heb ik al de flatcable en een bypass relais moeten vervangen. Binnenkort moet ik nog enkele kleine elco's op de XLR print gaan vervangen, want die zijn al uitgedroogd. Dit vind ik echt minder omdat het 2 jaar geleden best wel een tamelijk duur apparaat was.

De beide DAP P-1600 versterkers heb ik nog niet kapot gekregen. Ze draaien ook nog allemaal op 4 Ohm met wat compressie erbij waardoor deze extra warm worden. Ook de luidsprekers heb ik nog nooit opgeblazen terwijl de versterkers 1,5 tot 2,25 keer zo zwaar in vermogen zijn t.o.v. de luidsprekers. Binnenkort ga weer eens de versterkers uitblazen, want ze trekken best wel wat stof aan. wink ;)

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-7-2005 20:34

Luc schreef:

TCMC schreef:

Ik heb 3 merken in mijn PA setje zitten, en wel DAP, LEM en Behringer. Van die 3 merken zijn al 2 een keer gerepareerd. Apparatuur zijn niet ouder dan 2 jaar. Welke 2 merken zijn het?
Goh, lekker representatief... laugh :D Of bedoel je het meer als "geintje"? En anders: de ene dap is de andere niet, en zo kun je dat voor elk product of productgroep zeggen, een radon is anders dan een mission. Voor het zelfde geldt: een QSC rmx is geen QSC isa (om maar een voorbeeldje te noemen).
Tja, van LEM en de duurdere Behringer had ik het niet verwacht dat deze defect raakte. echter voor de Behringer vind ik het zelfs best wel kwalijk.

De DAP P-1600 die toch qua interne opbouw verre van ideaal is (2 Ohm is haalbaar als de eindtransistoren anders opgesteld waren), maar doet het prima en is intern best wel netjes opgebouwd. De voedingstrafo is zelfs heel netjes en ruim bemeten.

Veel A-merken maken hun goedkopere producten in China, en dat is op werkplaatsen van muziekwinkels duidelijk te merken. Kwaliteit is een stuk minder.

TCMC
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
26-7-2005 20:37

TCMC schreef:

Van de LEM DX26 heb ik de NiCd cel moeten vernieuwen, schijnt een veelvoorkomende kwaal te zijn.
Da's dan weer lekker bij de Driveracks: opslag in een flash-memory (tenminste de PA en de 260, de 480 heeft afaik nog een batterij-gevoed geheugen).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)