Forum > Licht

American DJ ST-132

(164 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-5-2007 23:01
Wat wel een klein minpuntje is, is dat bij een van de wind-ups het onderste deel niet goed uit wilde schuiven. Na wat zoeken kwam ik erachter dat het boutje waarmee de staalkabel aan het eerste uitschuifbare deel was bevestigd bleef haken achter de borgpen van de poten. Oplossing was vrij simpel, namelijk de borgbout losmaken, statief een stukje optillen zodat de borgpen ook los kon, snel de borgbout vastdraaien, statief stukje verder omhoog draaien en weer opnieuw de borging erin laten vallen en borgbout vastdraaien. Volgende keer dus tijdens het opzetten eerst zorgen dat de borgpen voor het gat zit maar er nog niet inzit (Wanneer het statief erop rust is de wrijving zo groot dat de borgpen er niet meer uit te trekken is), alleen borgen met de bout en pas als het statief omhoog gedraaid is ook de pen erin zetten. Is overigens ook maar bij een van de 2 statieven, ik denk dat het om een fabricagefoutje gaat. Echt een minpuntje wil ik het dus ook niet noemen.

En tot slot zat er bij een van de wind-ups een klein gaat in de middelste buis. Niet dermate groot dat het echt de veiligheid zal verminderen, maar toch slordig. Waarschijnlijk gekomen doordat Plong Kwang de pijp aanraakte met het lasapparaat.

Nog wat foto's:
Overzicht 1
Overzicht 2
Lege truss is ook weer zoiets
Beschadiging

Eindoordeel: prima statieven die erg goedkoop zijn. Veel waar voor je geld dus. In vergelijking met de VMB TE-04 (en indirect dus ook de TE-03) zijn de ADJ's zeker zo stevig, en vind ik ze er persoonlijk ook beter uitzien voor wat kleinere dingen. Een brok staal onder een grote brug is niet zo erg, maar voor onder 6 meter truss met 8 parren en 4 scans vind ik het weer net niet. De ADJ's zijn daar prima geschikt voor, en kunnen die belasting ook aan. Wanneer je dan de prijzen naast elkaar legt is de keuze denk ik wel vrij snel gemaakt. VMB maakt overigens wel gewoon goede statieven, maar kunnen het geld eigenlijk niet waarmaken tegenover deze wind-ups. (Komt eigenlijk doordat de ST132's schofterig goedkoop zijn) Wil je grote (zware) bruggen een eind omhoog hebben, dan de ST's links laten liggen en gaan voor bijvoorbeeld VMB TE-071/074/076's.

Vanmiddag kwam er overigens iemand kijken voor tweedehands apparatuur, terwijl ik de statieven nog in de tuin had staan. Even een verkooppraatje gehouden met als gevolg dat ik ze niet eens meer in de schuur hoefde te zetten. laugh :D
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
4-5-2007 09:47

Martijn schreef:

Vanmiddag kwam er overigens iemand kijken voor tweedehands apparatuur, terwijl ik de statieven nog in de tuin had staan. Even een verkooppraatje gehouden met als gevolg dat ik ze niet eens meer in de schuur hoefde te zetten. laugh :D
Met winst mag ik hopen laugh :D

Zeer goed verhaal. T klopt precies wat je zegt wink ;) Gebruik ze namelijk zelf ook.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-5-2007 11:22

pietje schreef:

Martijn schreef:

*knip*
Met winst mag ik hopen laugh :D
Inkoop en verkoop zijn 2 verschillende bedragen ja. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DaanvandenburgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2007
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 1
15-3-2008 21:40
Een vraagje, wordt bij aanschaf van dit statief een spigot adapter bijgeleverd, iniedergeval iets waardoor je je t4 barren met spigot er zo in kan laten rusten?

Dank
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
15-3-2008 23:13

daanvandenburg schreef:

Een vraagje, wordt bij aanschaf van dit statief een spigot adapter bijgeleverd, iniedergeval iets waardoor je je t4 barren met spigot er zo in kan laten rusten?

Dank
Nee.
Statief wordt geleverd met een (eenvoudige) t-bar.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
22-5-2008 14:36
Gisteren 2 van deze statieven nieuw gehaald. Ook meteen adapters erbij gekocht.

Vandaag even opgezet met 2 meter truss. Ben er zeer goed over te spreken ! Dit zijn mijn eerste wind ups, en komende week zal ik meer foto's maken met 6 meter truss, scanners en de het lichtshow eraan hangen.

klik
klak
Freelance diensten & LED Design
BR-BStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 10-7-2009
Berichten: 2
1-7-2009 09:57
Kan iemand bevestigen of de Elation ST-132 hetzelfde statief is als de ADJ, of een (minderwaardige)
kopie?

Alvast bedankt!
The best is yet to come.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-7-2009 10:00

BR-B schreef:

Kan iemand bevestigen of de Elation ST-132 hetzelfde statief is als de ADJ, of een (minderwaardige)
kopie?

Alvast bedankt!
https://www.theadjgroup.com/

American DJ / Elation zijn allebei onderdeel van de ADJ Group (OEM lichtspul) - absoluut hetzelfde (alleen ben je een foutieve ingevulde productnaam/merk bij een leverancier tegengekomen).
Light Image
PimvandewalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2009
Laatste: 24-3-2016
Berichten: 21
25-2-2010 19:13
1 x bewerkt. Laatst door Pimvandewal op 25-2-2010 22:18
Beste New-liners,

mijn probleem is dat mijn statieven zijn gaan roestten terwijl dat voor mij echt te bizar voor woorden was. Ze zijn altijd met aanhanger vervoert en binnen opgeslagen. niet extreem vochtig. Nou heb ik de winkel benadert waar ik ze gekocht had. alleen die zeggen dat dit niet onder de garantie valt en dat dit ook hun eerste melding was terwijl ze er al 345 verkocht hadden in al hun jaren. nu was mijn vraag heeft iemand meer dit gehad en zou dit onder de garantie horen?

Mvg Pim van de Wal

https://www.mijnalbum.nl/Album=ORFXBVTT
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
25-2-2010 19:25
en hoe oud zijn ze dan?
en hoe ga jij er mee om?
post eens wat detailfoto's van de roest?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)