Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 119 van 369)
Moderator(s): Dré
ZinziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2004
Laatste: 1-6-2018
Berichten: 56
6-10-2007 01:22
Deze "inschakel aan" zou eventueel op te lossen zijn door, tussen de dimmer en de lampen, en de dimmer en de motor, een relais met inschakelvertraging op te nemen. De contacten zitten dan in het lampcircuit en het motorcircuit en de voeding van de relaisspoel is dan verbonden met de voeding van de dimmer.

Deze oplossing is in verhouding een stuk goedkoper. Op marktplaats zwerven ook geregeld partijtjes van dit soort relais rond.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-8-2024
Berichten: 9476
6-10-2007 01:30
gewoon de nul-out in het dimpack even vertragen, das met 1 relais en een simpel printje te doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
6-10-2007 07:40

KVM schreef:

Webbie schreef:

Bedankt voor de informatie, inderdaad scheelt dat weer het slopen van een switch/dimpack laugh :D.
Informatie is niet compleet, wat te denken van de powerunit die nog bij de dimmer gekocht moet worden?

Al met al duurder dan een kant en klare unit slopen.

Martin.
Ik dacht al dat ik iets vergeten was laugh :D . Bedankt voor de oplettenheid, nu wordt het geheel wel iets duurder ja.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
RinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 11-1-2015
Berichten: 114
6-10-2007 12:24
Ik heb even gekeken bij mijn bol en die motor is van
ELETTROVAGO-MILANO MOD.330N

ik heb even gegoogeled en vondt dit motortje

specificaties zijn :220 V, 50 Hz, 80 W, 60 omw/minute

gaat echt verschrikkelijk snel, maar dat geeft in een grote ruimte een enorm mooi effect

rinus
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-10-2007 20:34
Hallo Rinus,

Bedankt dat je even gekeken hebt.

Inmiddels heb ik ook het adres gevonden van BCZ Milano en een mailtje gestuurd.

Aan het typenummer van de BCZ zou je een toerental kunnen af kunnen lezen.
Misschien dat de "50" daar voor staat.

60 toeren is inderdaad hard, dan mogen de lampen echt wel goed vastzitten.
Kunnen zo worden gelanceerd, als ze niet goed vast zitten.

De Galaxy waar ik mee bezig ben, daar zitten de PAR-houders verlijmd met siliconenkit (weet niet of dit origineel is) evenals de controlelampjes.
Silconenkit heeft een slechte hechting en moet daar dus niet voor gebruikt worden, hot glue zou een betere keus zijn.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
6-10-2007 23:33
Hot glue in de buurt van lampen? Weet je dat zeker?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
7-10-2007 08:57
60 rpm lijkt me veel te hard. Deze effecten draaien normaal gesproken met zo'n 30 tot 40 rpm. Kijk maar eens bijvoorbeeld naar dit filmpje (volgens mij van Rinus).

De lamphouders (die ringen bedoel je neem ik aan) horen klem te zitten achter een rand. Echt helemaal lekker zit dat niet altijd, vind ik. Bij mijn Satel Go heb ik ze daarom vastgezet aan de behuizing met 3 tie-wraps. Dat ding had al gaten aan de rand waar die tie-wraps prima inpasten. Anders zou je ook de lamp kunnen zekeren aan het apparaat.

Ik heb één keer gehad dat er bij mijn Satel Kum een lamp uitvloog. Gelukkig zijn daar geen ongelukken mee gebeurd, maar je wilt dat natuurlijk liever niet (lamp stuk, bedrading half meegetrokken etc.).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
7-10-2007 09:44
Hallo Big Bang,

big bang schreef:

Hot glue in de buurt van lampen? Weet je dat zeker?
Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan, de hot glue word inderdaad bij warmte weer zacht.
Dan moet het wat anders worden waar ik de zaak mee vastzet.
Bedankt voor de waarschuwing.

Ben er overigens nog steeds niet uit hoeveel de toeren de bol (=motor+vertragingskast) origineel maakt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-10-2007 11:38

Webbie schreef:

Silconenkit heeft een slechte hechting en moet daar dus niet voor gebruikt worden, hot glue zou een betere keus zijn.
Naar mijn idee heeft siliconenkit wel een goede hechting.
Er zijn echter wel verschillende soorten(denk maar aan een aquarium).
Ook een autoruit word met een soort siliconenkit vastgezet. (zwart rubber) met dit spul heb ik ook de houten vloer gekit in de bus. (en die trek je er dus echt niet meer uit.)

Andere optie is misschien schroeven met 3rvs parkertjes?
Ik neem aan dat er evenals bij de Fal zwenkers die ik gehad heb een rand omheen zit.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
7-10-2007 12:34
Hallo Martin,

KVM schreef:

Ook een autoruit word met een soort siliconenkit vastgezet. (zwart rubber) met dit spul heb ik ook de houten vloer gekit in de bus. (en die trek je er dus echt niet meer uit.)
Martin.
Voor deze ene keer kán ik je géén gelijk geven, autoruiten worden absoluut niet met siliconen vastgezet.
Zover ik weet is dat polyurethaankit, reageerd op vocht en warmte.

Siliconen(kit) is de schrik van elke autospuiter.
Andere optie is misschien schroeven met 3rvs parkertjes?
Ik neem aan dat er evenals bij de Fal zwenkers die ik gehad heb een rand omheen zit.
Inderdaad zit er een rand aan de PAR-houders, waar je hem kan fixeren d.m.v. schroefjes of popnagels.
Waarschijnlijk word het kit i.c.m. popnagels.

De bol is namelijk, in tegenstelling tot veel andere effecten, van polyester, dus valt de schroefmethode af.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)