Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 117 van 219)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-5-2009 20:59
Even snel invoegen of je kar ergens anders rap tussen drukken gaat inderdaad niet met de tragere voertuigen. En toch; ik heb een tijdlang een diesel gebakje gereden en werd daar een stuk relaxter van. Wanneer je auto/bus geen ad-hoc beslissingen toelaat, kun je niet anders dan rustiger rijden, rustig afwachten en vooral heel goed vooruitkijken naar en anticiperen op het noodzakelijke gaatje. De overige weggebruikers komen op die momenten ook niet voor onaangename verrassingen te staan, omdat je ken-net dingen uithaalt die ze totaal niet zien aankomen.

Als het grijs kenteken voor particulieren nog steeds gedoogd zou worden, nam ik zo weer een traag reutelende diesel. Ik vond het helemaal prima.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
20-5-2009 21:07

djhenk schreef:

Toch kan je met zo een underpowerd motor ook een gevaar zijn. Zeker als je geen snelheid kan maken, daarbij valt te denken aan het invoegen. Plus dat je motor ook veel harder slijt omdat het veel harder moet werken.
Geen snelheid maken is ook een beetje overdreven. Als we jouw redenatie volgen is elke vrachtwagen een gevaar op de weg... laugh :D Ook met de +/-80 tot 85 PK die de 2.5D levert komen we uiteindelijk wel op een 120KM/u alleen dan is de rek er wel uit. We moeten alleen niet op het idee komen om er ook nog eens een aanhanger achter te hangen van 1500kg. laugh :D Die motorblokken hebben van dat zwoegen niet zo veel te lijden. De enige keren, dat ze veel toeren maken is op de snelweg en dat zijn niet direct de, door ons, meest gereden wegen. Gewoon olie en water geven, dan is er niets aan de hand.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
21-5-2009 13:13
Nah, mijn Transporter heeft een 1,9 TD motor, heeft slechts 68PK en kan geladen en al evengoed prima 130 rijden.

Ok, het is geen scheurijzer, maar ik kan prima de snelweg opkomen, en ok hij doet er even over om 130 te rijden.
Op de heen weg is het toch altijd druk op de weg, ben je al blij als je "door" kan rijden. Maar 's nachts op de terugweg ben ik altijd vlot thuis wink ;)

Harder als 130 vind ik een beetje onzin in Nederland.
Boetes en de volgende rij auto's zijn dan altijd snel in zicht....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1370
25-5-2009 12:13
Volgens mij zijn dit een aantal reacties onder het motto "ik heb een trage bak dus verzin ik redenen om dit te rechtvaardigen".

Dat auto's met een minder krachtige motor financieel beter te verantwoorden zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Maar ik denk dat als ik nu jullie allen een krachtiger motor aanbied, dat iedereen "ja!" antwoord.

Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!).

Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk).

Het hoeft niet, en 80 tuffen is inderdaad soms rustgevend. Maar ik kies er liever voor het wel te kunnen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-5-2009 12:37

Reemski schreef:

Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk).
Das nog veel lekkerder met 6 versnellingen en cruise control razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-5-2009 13:34

Reemski schreef:

Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!).
Je hebt het ook nodig in duitsland, tuf maar eens in een traag busje/personenauto richting Frankfurt. Ruim voordat de heuvel begint, plankgas om nog wat snelheid te houden op de heuvel.

Als je die ervaring 1x hebt meegemaakt dan wil je geen personenauto of bus meer met een "zwakke" motor.

Martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1370
25-5-2009 22:37

YourLiVe schreef:

Reemski schreef:

Overigens vind ik het ook heerlijk dat als ik nog 200km voor de boeg heb, dat ik er voor kan kiezen om heerlijk comfortabel 140 te rijden met mijn sprinter (150pk).
Das nog veel lekkerder met 6 versnellingen en cruise control razz :p
Ja... maar nee. Helaas heeft de sprinter maar 5 versnellingen en geen cruise control (de transporter destijds wel, heerlijk). Daarentegen is het wel een automaat, en ook dat is toch wel ideaal.
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-5-2009 23:19

KVM schreef:

Reemski schreef:

Ik was met mijn 2.5 TDI (125pk) transporter maar al te blij dat hij > 4ton prima voort kon bewegen. En zag het als een bonus dat ik in duitsland prima 150+ kon doen (het hoeft niet, maar het kan!).
Je hebt het ook nodig in duitsland, tuf maar eens in een traag busje/personenauto richting Frankfurt. Ruim voordat de heuvel begint, plankgas om nog wat snelheid te houden op de heuvel.

Als je die ervaring 1x hebt meegemaakt dan wil je geen personenauto of bus meer met een "zwakke" motor.

Martin.
Dit alleen dan niet vol appartauur maar met vakantie spullen zal ik ook gaan ervaren als ik met met corsa naar oosterijk ga rijden deze zomer, hij zal wel boven komen maar naar mijn verwachten toch wel trug zakken in snelheid. ook al ligt er een 1.6 gsi in. en is dat redelijk voor zo'n klein autotje. maar dat gaan we over een paar maanden ervaren haha
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
26-5-2009 02:04

Ronny B schreef:

Dit alleen dan niet vol appartauur maar met vakantie spullen zal ik ook gaan ervaren als ik met met corsa naar oosterijk ga rijden deze zomer, hij zal wel boven komen maar naar mijn verwachten toch wel trug zakken in snelheid. ook al ligt er een 1.6 gsi in. en is dat redelijk voor zo'n klein autotje. maar dat gaan we over een paar maanden ervaren haha
Een Corsa 1.6 gsi is niet gemaakt om spullen mee te nemen.
Ik hoop voor je dat je auto dat haalt. Je kunt die bergjes makkelijk nemen, ongeladen.

Maar als ik me niet vergis, gaat dit topic over het vervoeren van een drive in, zelf heb ik geen drive in maar ik heb zeker meerdere ingeladen/uitgeladen/vervoerd.

Momenteel vervoer ik misschien wat meer, voor wat grotere klusjes maar dat maak niet uit.
De basis voor vervoer blijft hetzelfde.

-zorg voor degelijke transportmiddelen
-zet je materiaal altijd vast, zelfs voor 500m.
-rij rustig en anticiperend, zonder jouw lading, geen show! (die wil je niet op je geweten hebben, emigreren is dan de enige oplossing)
-ben je overbeladen, vermijd de snelweg, ga rustig over N wegen terug, als je dan op de snelweg moet zijn, nooit sneller dan 80 km/h.

Je kunt altijd beter te laat aankomen, dan helemaal nooit meer op een productie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
26-5-2009 08:56

Reemski schreef:

Volgens mij zijn dit een aantal reacties onder het motto "ik heb een trage bak dus verzin ik redenen om dit te rechtvaardigen".
Zou kunnen...feit is wel, dat als je op zoek gaat naar een nieuwe bestelbus, een zwaar gemotoriseerd exemplaar een stuk duurder is. Of, hij is het klokje al een paar keer rondgeweest. Op een gegeven moment is het geld gewoon op; met een exemplaar zonder turbo komen we er ook. Dus nu een exemplaar gekocht met een lagere kilometerstand en een iets minder sterke motor...

Daarbij komt ook nog, dat de snelwegdichtheid hier in het Noorden lager is dan in de rest van NL. De meeste wegen die we met onze bus onder de wielen krijgen zijn 80KM of 100KM wegen. Dan is het vermogen minder belangrijk, omdat je simpelweg niet harder mag.

Begrijp me niet verkeerd...ik houd best van doorrijden (Prive Golf 4 GTI) maar als ik zakelijk van a naar b ga, dan kies ik toch voor de meest voordelige oplossing per gereden kilometer. En, in mijn ogen is dat dan de ongeblazen bus met een lage kilometerstand. (Weinig onderhoud noodzakelijk, minder kans op snelheidsboetes, strakkere bus (in ons geval), degelijke techniek etc.)
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)