Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 116 van 345)
Moderator(s): Dré
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
20-7-2005 19:30

Victor schreef:

maaarten schreef:

Ik liep nu hiertegen aan:
Case voor bijv. cdj 800

Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met een aankoop in het buitenland (= díe winkel) of dat ze ook toevallig hier te koop zijn!?
Ik heb vorig jaar zo'n kistje besteld voor een Denon DN-S5000 (model Performa-half split). Het kistje was erg netjes en zag er prima uit. Levertijd was wel behoorlijk lang, mede door de vakantie. De kist paste op de millimeter precies om de S5000 heen. Er was net aan ruimte voor de stroomkabel, maar niet voor een connectorpaneel. Om die reden heb ik het kistje weer verkocht en er 2 op maat laten maken.
Dan bestel ik er ook 2 voor mijn spelertjes. Ik ben van plan de case te kopen die volledig om de speler heen zit, dus niet half split. Hier zit volgens mij redelijk wat ruimte om een connector paneeltje te plaatsen. Ik zal de foto's tegen die tijd wel uploaden, als ik gelijk een dateq lpm heb gekocht!

Grtz. Maarten
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-8-2005 00:58
vanavond 2 plaatjes 9mm meranti gehaald. ik kan het niet laten om in de vakantie toch nog een paar kistjes te maken. morgenochtend/middag zaag ik alles op maat, en zet het in elkaar. hoe het voor de dagen erna zal verlopen weet ik niet. tussendoor nog een verjaardag, en aan de schuur is ook nog een hoop te bouwen. de kistjes komen wel wanneer ik niet aan de schuur bezig ben.

case voor 2 FL1800/D's, 63A verdeler, losse aardlekker (handig om ergens tussen te prikken zonder aardlekker), 2 losse kisten voor de scans (moeten los achter in de auto, dubbele case is dan niet handig) en een voor de Scenesetter.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
3-8-2005 11:01
GSUS, waar haal je al dat geld vandaan razz :pwink ;)

wel mooi hoor...

mvg chris
alsof iemand erop let
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
3-8-2005 20:53
Officieel hoort hij hier niet, maar waar die anders moet weet ik ook niet wink ;)

Oud kistje met nieuwe bestemming:
https://home.hccnet.nl/nvis.1/newline/Krachtkist.JPG
32 amp verdeelkist, 6x shucko uit en 2x CEE16 uit. Moet voor mij voorlopig voldoende zijn...
D&mStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2003
Laatste: 15-1-2021
Berichten: 95
3-8-2005 22:45
hey,

je zegt 32a stroomkast dus voeding is 32a.
verder 2x cee16a out zijn deze niet gezekerd? aangezien ik maar 6 enkele automaten zie en een diff.

mvg,

dieter
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
3-8-2005 23:00
Jawel die zitten op de 6 automaten (2x3) samen met de shucko's
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-8-2005 00:45
ben vanavond tot kwart over 12 bezig geweest. vanochtend stonden er 2 platen hout in de schuur, nu 5 die in de grondverf staan.

houten dozen

en in de grondverf

de meest linkse case op de eerste foto is voor de strobes. maar heb nu nog een halve plaat hout staan, en de maat van de strobocase is lang zo gek niet om als kabelcase te gebruiken. morgen dus eens kijken hoe veel kisten ik nog uit dat stuk hout krijg, en of ik het financieël rond kan breiden. sneaky :V
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-8-2005 20:09
Ik heb net op mijn zolder nog 2 grote spaanplaten (iets van 1.5 bij 4 meter) gevonden, en ik denk dat (als er niemand hier in huis bezwaar tegen heeft), ik er eens flink de zaag in zet shut up :X. Ik ben van plan om 2 cases te maken om te beginnen; 2x een 8HE 19" rack kist.

Ik wilde deze beide gaan afwerken met bolhoeken. De onderste krijgt 4 zwenkwielletjes, en de bovenste krijgt 2 vaste wielen aan de achterkant (als die zeg maar staat), en 4 noppen om hem goed te kunnen stapelen op de andere kist.

Ik weet nog niet precies hoe, maar ik wil op de een of andere manier de twee kisten stevig aan elkaar bevestigen, zodat ik deze weer kan gebruiken als tafel voor mijn mengpaneel en lichtpaneel.

Ik maak gewoon eerst de cases uit het spaanplaat (zonder beslag). Daarna spuit ik ze zwart met spuitbussen en lak ze af met speciale lak (krasvast). Hierna maak ik het beslag erop vast, en tenslotte gaat de apparatuur erin.

Enigste probleem wat tot nu toe in me hoofd afspeelt is hoe ik twee stuks niet 19" apparatuur in die case ga krijgen. Ze verkopen daarvoor wel leuke bakjes, alleen vind ik deze toch nogal prijzig voor hetgeen dat ze doen. Heeft iemand mischien een idee voor een doe-het-zelf oplossing?
Bier, Billen, Borsten en Beats!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
4-8-2005 20:44
let er wel op dat spaanplaat niet echt waterbestendig te noemen is. Het zal gaan opzwellen als het nat word. Voor jou toepassing misschien geen probleem, weet het niet maar toch even an denken dus. Geen 19" aparatuur kan je natuurlijk monteren door een raam in hout te maken waar die apparatuur inpast.

grtz Alex
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-8-2005 09:57
Ik wilde de spaanplaat zoiezo gaan coaten op een of andere manier, zoiezo met verf en waarschijlijk ook nog met een of andere lak, maar dat weet ik nog niet precies.

Wat betreft het raam in het hout: ik wilde eigenlijk gewoon van die stalen strips erin vastmaken ...
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)