Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 116 van 146)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
7-5-2010 10:52
Als je ergens komt zonder info over de Dj gear dan moet je gewoon audio cd's hebben. Vandaar dat ik ook altijd met audio cd's werk. Mp3 cd's sla ik wel over (zoveel titels op een covertje is ook niet alles), dan ga ik tegen die tijd liever geheel over op harddisk-mp3-database-gericht spul.
DjREsound
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
7-5-2010 12:27
Ik heb ook nooit met mp3 cd's gewerkt. Ik heb altijd met gewone audio cd's gewerkt, en op een gegeven moment een laptopje erbij met een muziekabonnementje. Dat was echter nog met Eazis, hele simpele software die niet midi aanstuurbaar was. Die gebruikte ik dan ook alleen maar voor verzoekjes en achtergrondmuziek. Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt naar PB sound met virtual dj en een midi controller. Nu draai ik vrijwel alleen met computer.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
7-5-2010 15:33
zo'n Dj heb ik er tegenwoordig ook tussen zitten,
gaat alleen nog niet mee omdat hij nu in het buitenland zit.

Werkt met laptop, een of ander dj programma,
en mixen met vingertips.....op het platte vierkantje voor het toetsenbord.
En nog goed ook..... shocked 8O

waar blijf je dan met je 2xcdj2000 nog laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoystraverStandaard Lid
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
7-5-2010 16:25

Tom schreef:

zo'n Dj heb ik er tegenwoordig ook tussen zitten,
gaat alleen nog niet mee omdat hij nu in het buitenland zit.

Werkt met laptop, een of ander dj programma,
en mixen met vingertips.....op het platte vierkantje voor het toetsenbord.
En nog goed ook..... shocked 8O

waar blijf je dan met je 2xcdj2000 nog laugh :D
Maar wie is dan de dj, hij of de computer?
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
7-5-2010 16:46
Zo heb ik ook mezelf leren beatmixen (PCDJ Red). Toetsen voor Pitch Bend ingesteld Pitch-UP en Pitch-DOWN en lekker zelf echt leren mixen op het toetsenbord. Toen was een CDJ-100 ineens een verademing: Met een "groot" jogwheel benden ipv met toetsjes!
Light Image
RoystraverStandaard Lid
7-5-2010 21:33
tegenwoordig is het maar één knop volgens mij, automix en klaar is kees.
IdeedeluxeStandaard Lid
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
7-5-2010 21:43
De meeste programma's kunnen dat idd. Maar, dat wil nog niet zeggen, dat er ook een mix uitkomt waar je wat aan hebt...

Wat ik doe (Virtual DJ met DMC controller en muziekabbo) is gewoon nog netjes que'en, bpm matchen (dat gaat wel automatisch... ashamed :$ ), even meetellen en er in gooien op een moment dat het kan. Het enige waarbij ik dus zelf niet nadenk is het beatmatchen, dat doet de software voor me.

Ben ik daarom een mindere DJ? Hangt er natuurlijk vanaf welk doel je als DJ hebt. Aangezien ik vanalles door elkaar draai, 'allround' dus, vindt ik het geen gemis, dat ik de kunst van het beatmatchen met een jog of pitch-bend knopjes niet meer hoef te gebruiken. Het gaat mijnsinziens nog steeds (en die discussie is al 100-en keren gevoerd) niet om de wijze waarop je twee platen in elkaar over gooit, maar welke platen dat zijn, op welk moment. Dat maakt iemand een goede dj. Dat gepiel met die knopjes op dat mengpaneeltje is niets voor mij...hahaha laugh :D
I am a TimeDriver!
RoystraverStandaard Lid
8-5-2010 14:29
Ja oke, ik wil die discussie niet opnieuw openen. Maar het is toch anders, denk ik.
DavidkamphuisStandaard Lid
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
8-5-2010 20:09
Het ligt ook wel een beetje aan de soort muziek die er gedraaid moet worden ( en dan de streek waar er gedraaid wordt).
Ik woon in het oosten van het land, en toen Valerio van TMF twee weken geleden hier in de buurt moest draaien werd ie naar huis gestuurd omdat hij het publiek in de discotheek niet aan het dansen kreeg.

Hij draaide en mixte (met de daarbij "horende" effecten) alles aan elkaar. In het westen van het land is dat misschien populair maar in het oosten van het land (bij de meeste feestgangers) hoeft dat allemaal niet. Die willen gewoon lekker stampen en gek doen zonder al die rare geluidjes.

My opinion!
IdeedeluxeStandaard Lid
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
8-5-2010 20:16
Dat is hier niet anders. (Ook oosten, maar iets hoger... razz :p ) Het gaat hier echt om het juiste nummer op het juiste moment. Hoe dat ik die nummers aan elkaar knoop maakt niet zoveel uit. Als er genoeg bier in zit (En dat zit er op de meeste feesten gauw), is er toch niemand die een mooie overgang opmerkt. Ze merken wel op, dat er een boutplaat opstaat.

Vanuit de rest van het land gezien, is de platenkeuze in het oosten des landes ook redelijk fout, denk ik...hahaha. Een paar nummers 'bliepjesmuziek' (door JeroenVDV steevast bestempeld als pannenkoekenhouse laugh :D oftewel Eclectic ) kan, maar daarna moet er wel weer een gangmaker op!
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)