Forum > Algemeen Forum

Schotten Drive-in Show :: Bouw

(180 reacties. Pagina 11 van 19)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2006 15:48
Mooi meubel als je hem "stand-alone" zou gebruiken. Maar icm met de schotten vind ik het niks.. Het mooie van die schotten is juist het mooie egale geheel, dat is nu helemaal weg.

Maar misschien dat je door die foto's een vertekend beeld krijgt?!
Maar dat is MIJN mening...
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
1-5-2006 15:48
Ziet er netjes uit! Ik heb ook al een tijdje een idee met truss-constructie, maar zie nu pas dat dat ook héél compact kan. Ik zie trouwens ook dat je schotten ook alweer goed gebruikt zijn (linkswink ;)).
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
1-5-2006 15:49
he je hebt nog gelijk ook als ik nog eens goed kijk. sneaky :V het zal wel een doekje zijn wink ;)
tja wat zou ik hier nou neerzetten
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
1-5-2006 15:50
Nouwja, goed kijken, je ziet het er gewoon op liggen laugh :D.
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
1-5-2006 15:50
@maarten. heb niet geslapen vannacht daar zal het wel aanliggen ashamed :$
tja wat zou ik hier nou neerzetten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-5-2006 15:53

dj sjoerd schreef:

zeer mooi. nog een vraagje. waar is dat zwarte achter dat vierkante stukje trus vangemaakt is dat hout of is dat geverft metaal??

en hoe ben je vanplan dit te vervoeren. of kan je hem helemaal uit elkaar schroeven?.
Zwarte is inderdaad gewoon doekje (staat normaal DJ-set bovenop topplaat waardoor doekje niet zichtbaar is, maar zonder DJ set is hier dat doekje natuurlijk wel te zien).

Topplaat (traanplaat) kan er af, trussje kost amper ruimte en vloerplaat is ook los.

Roytje schreef:

Mooi meubel als je hem "stand-alone" zou gebruiken. Maar icm met de schotten vind ik het niks.. Het mooie van die schotten is juist het mooie egale geheel, dat is nu helemaal weg.

Maar misschien dat je door die foto's een vertekend beeld krijgt?!
Op podium ziet het er volgens mij wel strak uit, zeker als je midden-truss-meubel netjes uitlicht waar de DJ staat. Die moet tenslotte ook het meest opvallen.

maaarten schreef:

Ik zie trouwens ook dat je schotten ook alweer goed gebruikt zijn (linkswink ;)).
Moet nog even heftig aan het boenen, hockeyfeestjes/scoutingfeestjes achter de rug... shut up :X
Light Image
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-5-2006 16:27
Bovenste plaat is omgezet? En hoe zit het geheel aan elkaar vast? Ik kon zo snel niks vinden. 2 halve eitjes per deel in de truss vasttikken zou al een hoop doen.

Verder gewoon netjes gemaakt. Wel jammer dat het niet echt lekker past. Verschillende hoogte, andere kleuren etc. Misschien een idee om aan de zijkanten 2 zuiltjes op dezelfde manier als het meubel op dezelfde hoogte als de rest te maken? Zou je dan bv Minimekkies op kunnen zetten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-5-2006 16:34

martijn schreef:

Bovenste plaat is omgezet? En hoe zit het geheel aan elkaar vast? Ik kon zo snel niks vinden. 2 halve eitjes per deel in de truss vasttikken zou al een hoop doen.
Bovenste plaat en onderste plaat zijn omgezet inderdaad. Onderplaat alle randen 2cm, bovenplaat voor en achter kant 10cm omhoog/omlaag.

Aan de truss zitten 2 G-haken geschroefd aan de DJ-kant. Daar gaan 2 schroeven doorheen die ook door de omlaag-gezette zijde van de topplaat gaan. Zit prima vast.

Bodemplaat wordt nog een baseplate op vastgezet. Truss-bussen en halve eitjes moeten nog besteld worden, evenals een "echt" 71cm-stuk truss. Dit is een afgezaagd 1-meter stuk van de P.A.-markt. Wilde eerst zien of 't wat werd.
Verder gewoon netjes gemaakt. Wel jammer dat het niet eht lekker past. Verschillende hoogte, andere kleuren etc. Misschien een idee om aan de zijkanten 2 zuiltjes op dezelfde manier als het meubel op dezelfde hoogte als de rest te maken? Zou je dan bv Minimekkies op kunnen zetten.
Waar bedoel je dat, zijkanten van totaal of zijkant van het middenmeubeltje?
Light Image
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-5-2006 00:38
Van het totaal. Komt er wat meer eenheid in.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
4-6-2006 08:51
Ga zelf dezer week ook beginnen als het goed is aan z'n goed inklapbaar meubel, waar we eerst ook al mee bezig waren maar helemaal niets is geworden wat na 1x mee op klus is gegaan uit elkaar gedonderd is. Stickers zijn al bestelt.
klik

Hier komt één setje dus geen 2 net zoals Jeroen.
Jeroen, Welke strips zijn bij jou meubel gebruikt? We zitten namelijk te twijfelen tussen een U profiel, of aan de binnekant een latje te maken en dan gewoon flightcase strippen erop.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)