Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 11 van 21)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
14-3-2005 14:33

Janbo schreef:

Heeft Sietse er niet twee staan voor weinig?
Klopt, twee hele mooie happy :)

Ik heb voor mark nog even een paar foto's geupload. Want ik heb nog steeds niet het idee dat hij weet waar hij het over heeft. Bovendien zie je ook mooi het verschil met een 18'' BR subs:
1
2
3
Door internet beperkt
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
14-3-2005 14:37

Janbo schreef:

(en vergeet die lab's).
Nee nee, koop ze ! razz :p
[..It's the size of you horn that counts!..]
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 14:39
Ik weet het het zijn mosters van kasten.
Maar dan heb je ook wat he.
kwa buged voor amp wil ik een amp rond de 500euro aanschaffen(t-amp3200 denk ik zelf aan maar eerst afwachten wat hij voor die master wilt) een dbx driverack(2e hands) dit hoop ik voor de zomer als het beetje meezit te hebben En dan komt het verhaal over tops pas veel werken wor ddta in de vakantie en hopen dat ik na de vakantie 2tops heb en huur ik dan nog een amp erbij.

De 1 zegt nee de ander ja word beetje gek.
Graag als je zegt niet kopen een goede rede waarom niet! of waarom wel!
en als het uiteindelijk geen labs worden worden het punishers.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
14-3-2005 14:48
Sorry Klaaske... wink ;)
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
14-3-2005 16:30

djmarkje schreef:

en als het uiteindelijk geen labs worden worden het punishers.
Behoefte aan een tussen maatje?! wink ;)

Wat betreft de labs, ik zeg geen ja en ook geen nee!! Alleen jij kan beoordelen of de voordelen of de nadelen het zwaarst wegen in jou geval.

Nadelen:
- verschrikkelijk groot
- vraagt veel power (ik zou zeker de 2 kilowatt per kast nemen)
- vraagt een hele dikke, dure top
- er moet so wie so een processor achter de gehele set staan wil je het goed laten klinken en wil je alles aan spl er uit halen

De eisen aan de top zijn echt hoog. Een gsp ontwerp houdt de lab met een 1 op 1 opstelling nooit bij. De xtro komt wel goed in de buurt. Dubbel 12" hoorn geladen geeft ook voldoende output mits goed ontworpen. In de praktijk zal de hoorn voor de 12" een stuk langer meoten zijn waardoor een dubbel 12" topje groter wordt dan een dubbel 15" top.

Voordelen:
- Klinkt GEWELDIG!
- Bij een flinke stack heeft de lab best een berg output per liter kast
- Is efficient te vervoeren in een vrachtwagen
- Het is gewoon een geil kastje wink ;)

Jou set is wellicht niet zo groot dat je de capaciteiten van de lab volleig kunt benutten, dus het voordeel van output per liter zal een deel weg vallen. Als jij vind dat de nadelen minder zwaar zijn dan de voordelen dan moet je zeker de labs kopen.
Maar zorg wel dat je de nadelen goed inschat!! Het formaat is niet een beetje groot... Het is een beetje boel groot! laugh :D
Met twee volwassen mannen is het nog wel 'handelbaar' te nomen, maar makkelijk is iets anders.

Denk er goed over na... Klaas doet ze ook met een reden weg (mag ik hopen).
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 16:44
klaas heeft ander systeem gekocht ik weet het echt niet nu echt niet meersad :(
Ik zit gewoon af te wachten tot er mee ris over de x-tro wat die gaat kosten enzovoort.
Ik wil zowizo hoorn subs daarbij komt meestal ook hoorn tops bij.
Omdat ik reglenmatig buite feetsjes hebt en bij basreflex is dat gewoon niks hoorns gaan open lucht veel beter.
Met set wil ik op ze minst 500man mee kunnen doen.
De dingen die ik nu in me hoofd heb is dus:

Set 1:
2labhoorns
2flinke toppen

daarmee moet je 500man wel mee kunnen bespelen.
toekomst natuurlijk 2labs erbij en 2tops.

Set 2:
eerst 2punishers maken en 2tops gps of x-tro
over paar maanden 2punishers erbij

met 2punsihers en 2goed toppen speel je net geen 500man mee vrees ik maar over paar maanden als ik er dan 2bijbouw lukt dat wel en in de toekomst nog 2 punishers 2toppen enz.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-3-2005 16:45
En wat is je budget voor dit alles? Want je praat wel over een paar duizend euro's nu. En als ik jou topic's een beetje volg wil je alles wel gaan bouwen!
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
14-3-2005 17:02
Zelfbouw is denk het beste goedkoper en je krijgt er beter spul voor terug me budget is redelijk hoog maar kan alles nog verander omdat ik eind zomer een setje wilt hebben en langzaam wil gaan aanschaffen, het kan 3.000euro zijn of 6.0000 of 10.000 euro zijn licht er geheel aan hoe alles loopt enzo kunnen altijd ander kosten tusse komen enzo of geen werk meer ontslagen enzo ik kan echt geen bedrag zeggen.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
14-3-2005 17:11
goedverdomme, lees nou eerst je post eens door voordat je op verzenden drukt.. Hier kan niemand toch meteen iets van bakken.

Oke, zelfbouw is leuk.. Omdat de aanvankelijke kosten lekker laag lijken. Als jij met meuk wilt rondtouren, dan kan dat ook wel. Ikzelf hou er niet zo van, en heb gemerkt dat het toch snel in de kosten gaat lopen. Wellicht niet zoveel als bij fabriekskasten, maar toch. Daarnaast reken je nu op 2 amps voor een groot set. 1 voor sub, 1 voor top. Dat gaat natuurlijk niet werken. Boven een dergelijke sub zit al snel een biamp of triamp top. Reken maar uit!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-3-2005 17:13
14 jaar, 10.000 euro, geen werk meer.

Ik weet niet hoor, ik ben 32 en tot voor kort had ik wel werk, en in mijn functiebenaming kwam het woord "manager" voor, geen idee waar ik 10.000 euro vandaan had moeten halen.

Toen ik 14 was, las ik de Tina en wilde ik een paard kopen. Ik geloofde echt dat ik dat kon. Ik heb nog steeds geen paard.

Terug naar forum Afgesloten topic