Het Punisher baskast topic
(1297 reacties. Pagina 106 van 130)Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2005 Laatste: 23-12-2013 Berichten: 472 | 20-6-2007 18:48 |
Daniel schreef: Nee, wanneer golven eenzelfde afstand in dezelfde tijd afleggen tot een bepaald punt zal de golf versterken en die situatie is best mogelijk als de speakers uit elkaar staan. Maar wat ik al zei en jij ook bedoelt, dit zal niet op elk punt zijn.Edit: constructieve interferentie is versterking van de golf. Maarten | |
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten) | |
DanielVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-3-2004 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 384 | 20-6-2007 19:09 |
Ow, nu snap ik wat jij bedoelt. Ter verduidelijking: met koppeling bedoel ik constructieve interferentie. Wat jij bedoelt is een verhoging van de stralingsweerstand door speakers dicht bij elkaar te plaatsen ten gunste van het afgestraalde akoestisch vermogen. | |
Maarten-squareStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2005 Laatste: 23-12-2013 Berichten: 472 | 20-6-2007 19:35 |
Daniel schreef: Dat was het inderdaad. Overigens heb je die 3 dB koppeling ook als de kasten uit elkaar staan, máár niet overal! Verder kun je dit makkelijk uitproberen lijkt me...Maarten | |
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten) | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 21-6-2007 11:39 |
Daniel schreef: Dat was het inderdaad. Overigens heb je die 3 dB koppeling ook als de kasten uit elkaar staan, máár niet overal!En koppeling (pressure mode addition op z'n mooiste frans) is iets anders dan non destructive interference. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Lamme beverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-1-2004 Laatste: 6-10-2008 Berichten: 162 | 21-6-2007 22:01 |
Je kunt ook op die plekken bakken met water neerzetten Maar da's het bekende verhaal van de kruisende cirkels vanuit 2 bronnen. Ik ga het gewoon eens proberen en als het me niet bevalt zet ik ze gewoon weer L/R. | |
MifexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-2-2005 Laatste: 8-3-2024 Berichten: 742 | 4-9-2007 19:42 |
Weer even een kickje. Ik lees nu enorm veel positieve verhalen over de punisher. Komt enorm veel geluid uit en drukt echt hard door. Deze kastjes zijn OOK nog eens goedkoop (450 euro). Maar nu begrijp ik een ding niet: Waarom (als dit echt een goede baskast is) koopt iedereen dan nog bijvoorbeeld dap kastjes als je weet dat de punisher het met kop en schouder wint? Als je weet dat de punisher zelfs van de grotere merken wint?. Oftewel.. wat zijn nou de nadelen van de punisher waarom mensen deze kastjes niet kopen? Als ik (na wat zoeken) goed gekeken heb zijn dit: Groot Doen het pas leuk bij 4 kastjes (andere beweren dat ze met ze 2en ook al winnen van grotere merken) Hebben veel wattage nodig (naja bij de 4ohm versie heb je aan 1 v6001 versterker al genoeg (om 4 te voeden)) Maar zijn dat nou echt de redenen waarom men ze niet koopt? Een v6001 voldoet al dus dat probleem van wattage is opgelost. Verder beweren mensen dat 2 van deze kastjes genoeg laag produceert voor een kleiner feestje.. en ja de grootte van de kast? Dat valt ook wel weer mee. Al met al niet echte nadelen dus, maar mierenneukpuntjes. Mvg | |
I Love House Music! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 4-9-2007 19:47 |
Toepassing. Het is een hoorngeladen kast. Leuk voor grotere ruimte's, buiten etc. Een buurthuis of kroeg van bas voorzien is geen probleem, echter voorzie je dan meteen de rest van de wijk ook van geluid. Bovendien is niet iedereen handig genoeg of beschikt over de middelen om zelf zo'n ding te maken. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 4-9-2007 19:49 |
- Echt heel laag gaat een punisher niet. Een enkele punisher loopt tot zon 50 Hz door en dat is het wel. Pas bij 4 stuks wordt het wat serieuzer. - Bijhuren van deze kasten is nogal problematisch, nergens te huur. - Veel versterkervermogen nodig om ze echt lekker te laten klinken. - Voor kleine klusjes zijn deze kasten te lomp. | |
MifexStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-2-2005 Laatste: 8-3-2024 Berichten: 742 | 4-9-2007 19:53 |
SebasVD schreef: - Echt heel laag gaat een punisher niet. Een enkele punisher loopt tot zon 50 Hz door en dat is het wel. Pas bij 4 stuks wordt het wat serieuzer.- Bijhuren van deze kasten is nogal problematisch, nergens te huur. - Veel versterkervermogen nodig om ze echt lekker te laten klinken. - Voor kleine klusjes zijn deze kasten te lomp. | |
I Love House Music! | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 4-9-2007 23:24 |
Dat een Punisher niet diep genoeg gaat blijf ik ietwat onzin vinden, goed, hij haalt geen 30 Hz, maar is dat nodig voor ons doel? Discofeestjes... Bovendien vind ik de Punisher voor het gehoor veel dieper gaan dan beweert word, zeker in vergelijking met wat eenvoudige BR-subs. Versterkervermogen klopt wel.. En te lomp, dat ligt nogal aan de locatie.. Voor zaaltjes voor 200 tot... mensen is er vrijwel altijd plek voor Punishers, slechts eenmaal in een erg krap café'tje gestaan waar ze wel ietwat lomp waren, maar alsnog gelukt.. Maarrrr voor feestjes tot max. 150 man liever andere kistjes dan Punishers ja, ook de reden waarom ik ze nu verkocht heb... Tevens miste ze, voor mijn gevoel, nogal de kick. | |