Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 102 van 130)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
23-4-2007 11:48
Waarom klinkt het uitversterkern van een band niet over een bashoorn als de punischer ?

Dat mis ik even.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-4-2007 14:17

bartsegers schreef:

Waarom klinkt het uitversterkern van een band niet over een bashoorn als de punischer ?

Dat mis ik even.
Ik snap ook niet wat Watt-Extra tegen Punishers heeft, enkele keren een band erover laten spelen en dat gaat gewoon prima. Ik zie de Punisher als een echte subkast, bonken-bonken doen W-Bin's... Gewoon laten spelen tot een 100 Hz, lekker voor de onderste snaar van de gitaar etc..
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-4-2007 15:59

Mr. Edie schreef:

bartsegers schreef:

Waarom klinkt het uitversterkern van een band niet over een bashoorn als de punischer ?

Dat mis ik even.
Ik snap ook niet wat Watt-Extra tegen Punishers heeft, enkele keren een band erover laten spelen en dat gaat gewoon prima. Ik zie de Punisher als een echte subkast, bonken-bonken doen W-Bin's... Gewoon laten spelen tot een 100 Hz, lekker voor de onderste snaar van de gitaar etc..
100Hz?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
23-4-2007 16:23

Mr. Edie schreef:

bartsegers schreef:

Waarom klinkt het uitversterkern van een band niet over een bashoorn als de punischer ?

Dat mis ik even.
Ik snap ook niet wat Watt-Extra tegen Punishers heeft, enkele keren een band erover laten spelen en dat gaat gewoon prima. Ik zie de Punisher als een echte subkast, bonken-bonken doen W-Bin's... Gewoon laten spelen tot een 100 Hz, lekker voor de onderste snaar van de gitaar etc..
Echte subkast is een punisher echt niet. Echt laag gaan ze niet (of je moet ze gaan stacken met minstens 4 per kant wil je echt laag gaa komen. Voor 1 punisher is 50 Hz (45 met een beetje geluk) toch wel de ondergrens.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-4-2007 16:56
Hmm...misschien had ik afgelopen zondag toch maar wat tijd moeten vrijmaken. Ik word steeds benieuwder naar dit kastje. Jorrit, in welke configuratie heb jij ze gehoord? Gestackt per 1, 2 of 4? Voor mijn gevoel zou ik zeggen dat een setje punisher/x-tro pas vanaf 4sub/2top per kant echt tot zijn recht komt.

Tenslotte is een hoornkast natuurlijk iets compleet anders dan een basreflex, persoonlijke smaak kan een grote rol spelen. (hoewel ik weet dat jij al een paar hoornkasten hebt gehad)
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
23-4-2007 17:54

Watt-Xtra schreef:

En dat is dus wat ik niet wil en vaak genoeg kwijt kan.
want zoals al eens geschreven. Ik heb nu een set welke ik kan gebruiken voor feesten van 50 man opbouwend tot een man of 1000-1400.
Ook te verdelen in meerdere setjes. En dat is nu net wat voor mij als verhuurder erg economisch en doordacht is. wink ;)
Zo heb ik allemaal dezelfde bassen.. een paar verschillende tops en standaard rackjes met amping en controller.
Die mening heb ik ook, ik heb ook allemaal 18g50 bassen en kunnen idd dienen van een klein feestje tot een wat grooter feestje.
laatste nog afterparty gedaan van het schlagerfestival in de etias arena in hasselt, ongeveer een 1000 man geschat, stonden dezelfde baskastjes wat ik zou grbruiken een klein feestje van 50 man, amp rackjes zijn ook zo gebouwd dat je kunnen dienen van 1 baskast per kant tot 4 baskasten en 2 dubbel toppen per kant (ram bux 5.O op de bassen en voorlopig nog een v4001 voor de topppen)
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
23-4-2007 18:13
Inderdaad met 4 per kant komt de Punisher goed tot zijn recht. Een stackje van twee is reeds bruikbaar. Een enkele kast vind ik zelf niet heel goed werken. Zoals met nagenoeg alle hoornkasten heb je een wat grotere stack nodig voor een optimaal resultaat. In een stack van 4 Punishers kun je gerust wat EQ toepassen om het laag rond 40Hz wat op te krikken. De Ciare 12.00SW driver kan extreem veel slag maken dus die kan dat makkelijk hebben (in tegenstelling tot de meeste andere drivers).

MVG Contour
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-4-2007 18:59

SebasVD schreef:

Mr. Edie schreef:

bartsegers schreef:

knip
knip
knip
Tsjah, voor disco-toepassingen (en andere) is 40-50 Hz laag zat, tis geen huiskamer setje die de 25 Hz moet halen (vind ik dan..) wink ;) Ik zie de Punisher wel als subkast aangezien hij op zo'n 100-120 Hz afgekapt word.. Vanaf daar nemen hier de JBL SF25's het over en verzorgen het kick-gebied.

voltcontrol schreef:

Mr. Edie schreef:

bartsegers schreef:

knip
knip
100Hz?
Ja, zo iets.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-4-2007 21:33
zoals ik al schreef, ze klinken en blijven rommelig. een bonk bonk kast dus.
Ik heb de set gehoord met 4 punishers en 2maal de Xtro zonder de hoornskast. (ja de componenten uit de xtro gebruikt in een gewone kast.) kasten stonden allemaal bij elkaar. versterker was een dikke Ram Bux!!

Klappen doen de kasten wel, op een 30 meter afstand ook prima te doen, maar het geluid.. tja ik vind het een echte disco kast. Hij klinkt niet strak. Hij heeft ook een hele eigen klank. (ieder zijn eigen smaak)

mr edie: je vind het een echte subkast? deze kast begint pas bij 45-50hz en jij wilt hem door laten lopen tot een 100hz?

een subkast begint ergens heel ver onderin, 25-35 hz en gaat maar beperkt door tot een 80hz.

Ik heb inderdaad ook een aantal hoornkasten gehad, kon er ook nooit aan wennen om ze te gebruiken als basskast met een topje erop.
Later alleen als sublaag gebruikt, 35-76hz. dan waren ze prima, droegen erg ver, geluid werd strakker en kastgeluid had je niet meer. Dit hebben de punishers ook een beetje, het lijkt alsof je de kast ook hoort.

Maarja geluid blijft en is ook een smaak kwestie.
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de punisher, hij klapt hard, gaat erg ver maar is naar mijn mening maar erg beperkt inzetbaar en daarnaast heeft hij heel veel honger.. en zul je hem moeten voeden met hele dikke amps.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
25-4-2007 12:09

Watt-Xtra schreef:

Maarja geluid blijft en is ook een smaak kwestie.
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de punisher, hij klapt hard, gaat erg ver maar is naar mijn mening maar erg beperkt inzetbaar en daarnaast heeft hij heel veel honger.. en zul je hem moeten voeden met hele dikke amps.
Dat dus, wel deels mee eens, voor mijn mening klapt de kast juist niet zo (met twee kasten in centerstack nog geen échte klappen op je borst, die je in principe best verwachten mag met een 2kw amp achter elke Punisher!). Het laat echter wel fijn de broeken wapperen. Geen of wel subkast; in mijn ogen wel deels, anderen dus niet wink ;) De echte kick mis ik echter wel eruit.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)