Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 10 van 250)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-3-2004 09:13

Reind schreef:

De meeste gaan grandioos op hun bek en dan moet je gewoon terug lopen met de woorden -> Je kan er geen k*t van dus als je nu even heel snel op wil rotten dan doe ik het zelf wel weer.
Die is idd echt heel erg goed. Heb iets soortgelijks eens gedaan, niet uit ergernis, maar voor een benefiet. Mensen konden verzoekjes 'kopen'. Prijslijst liep (guldentijdperk) op van een duppie = "wordt zeker niet gedraaid", via een prijsje voor "misschien", "komt eraan", "komt binnen een kwartier", "komt meteen na deze plaat", "wordt in lopende plaat ingemixt" tot 50 piek voor "zelf 10 minuten draaien".

Dat laatste is echt waanzinnig lachen, vooral als mensen er 50 piek voor neertellen. Het valt ze altijd tegen laugh :D .
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
25-3-2004 18:52

schreef:

sylvia schreef:

Dat laatste is echt waanzinnig lachen, vooral als mensen er 50 piek voor neertellen. Het valt ze altijd tegen laugh :D .
het is stuk minder lachen als ze het breken sad :( ( vooral met tts)

maar daar heb je aansprakelijkheid voor happy :)
Niet LEZEN wat hier staat aub...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
25-3-2004 21:12
Nog een ergernis (ook wel beetje eigen schuld): spullen huren die niet in orde zijn.

Gisteravond een DMX-lus met 6 t-barren, alleen af en toe viel de dmx opeens weg en begon te storen. Na ruim 2 uur van zoeken en kabels vervangen kwamen we erachter dat een van de kabels die we van Digisound hadden gekregen niet goed was. Deze maakte kotsluiting waardoor de hele boel van slag raakte.

Tip, neem altijd een kabeltestertje mee als ze het niet terplekke voor je testen als je ze ophaalt. Scheelt een hoop.
Volgende keer Peter!
SkylightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 13-6-2009
Berichten: 23
25-3-2004 21:37
Slecht huurspul heb ik ook wel ervaring mee sad :(

Heb je net 9 meter truss op 2 windups neergelegd, lampen deraan, alles aangesloten. Wil je het gaan optakelen, zie je opeens dat alleen de onderste buis uitschuift, en dat dus de staalkabels in het statief niet gespannen zijn.

Dan moet ik er ook WEL bij vertellen dat de TD van het verhuurbedrijf binnen 20 minuten op lokatie was, truss optilde, kapotte statief eronderuit haalde en nieuwe eronderzette. Dat was nou eens goede service laugh :D
Wordt zonder inhoud geleverd.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
26-3-2004 09:03
ivm 'hoe professioneler je overkomt, hoe minder kans dat zoiets gebeurt' -> hahaha,

op trouwfeesten misschien ja, maar op underground-parties waar figuren rondlopen die denken dat ze alles mogen, klopt deze stelling niet hoor.

Ik heb het zelf nog maar 1 keer meegemaakt (master opengetrokken), en hoe kon dit, omdat dit een heel klein zaaltje was, eigenlijk een jeugdlokaal, waar ik in een hoekje stond 'geduwd', met 2xTT, 2xcdj-100 en een 19"mixer, om maar te zeggen, een grote oppervlakte aan knopjes e.d.
Zo'n types zijn altijd mega-zat en als je ze erop aanspreekt heb je meestal nog meer ambras. Ik heb daar toen muziek gewoon stilgezet en ben zo hard tegen die kerel beginnen roepen dat een paar hem al kwamen wegtrekken uit voorzorg en anderen het niet meer in hun hoofd haalden om iets te proberen.

Maar dj's die in pak en das ergens gaan draaien, kennen die situaties niet echt denk ik.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
26-3-2004 09:45

tom314 schreef:

ivm 'hoe professioneler je overkomt, hoe minder kans dat zoiets gebeurt' -> hahaha,

op trouwfeesten misschien ja, maar op underground-parties waar figuren rondlopen die denken dat ze alles mogen, klopt deze stelling niet hoor.

...

Maar dj's die in pak en das ergens gaan draaien, kennen die situaties niet echt denk ik.
shocked 8O
Ik zou net het omgekeerde denken! Vooral een undergroundparty heeft toch een volwassener publiek dan die bende ongeregeldheden die voor het eerst in 10 jaar nog eens mogen uitgaan van hun vrouw (zoals je die tegenkomt op vrijwel elk huwelijk wink ;))?
Bovendien is elke party (zelfs een underground) voorzien van een goeie security? Voor je begint, even goeiedag gaan zeggen tegen die mannen en vragen of ze een oogje in het zeil willen houden bij de discobar (aangevuld met een biertje of zo). Meestal volstaat een vragende blik richting dichtstbijzijnde security voor een directe oplossing van je probleem dan.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
26-3-2004 10:13
op trouwfeesten misschien ja, maar op underground-parties waar figuren rondlopen die denken dat ze alles mogen, klopt deze stelling niet hoor
Ik weet niet wat je precies met underground-parties bedoeld, maar als je hetzelfde als ik bedoel: Op die feesten ben ik nog geen mensen tegengekomen, die geen respect hadden voor de afzetting met het alom bekende camouflage/legernet.
Het is mentaal een veel grotere stap om langs een duidelijke afscheiding te gaan, als dat het is, om op iemand af te stappen die alleen "maar" achter een tafeltje staat.

Je uitstraling helpt toch erg veel. Waar je uitstraling ophoudt, gaat je persoonlijkheid verder.
Natuurlijk is het ook een kwestie van leeftijd, lichaamsgrootte en waarschijnlijk het belangrijkste; Hoe reageer je op dergelijke personen/situaties.

Dat leer je vanzelf. En met die ervaring bouw je je uitstraling verder op. Want je uitstraling ben je zelf.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2004 10:18
Ik krijg de indruk dat Tom314 noch op bruiloften noch op underground parties is geweest. Ik doe beide (bruiloften in PAK laugh :D ?), en als ik al ergens risico loop, is het op bruiloften. Mensen die daar komen gaan niet allemaal even veel uit, zijn niet allemaal ieder weekend dronken, hebben soms nog nooit een dj van dichtbij gezien en zijn dus soms wat lastiger te handelen.

En ook voor Underground-gangers geldt dat overwicht van de dj telt, of ze nu bezopener of meer on dope zijn dan bruiloftgangers of niet, ze zijn in ieder geval meer feesten gewend, en weten dus dat ze met hun tengels van gear af moeten blijven. Je moet ze er alleen soms even aan herinneren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-3-2004 12:25
Na 25 jaar omzwerven:

- Studentenfeesten zijn bij verre het MINST veilig (ik heb wel foto's waarvan sommigen zouden moeten kotsen).
- Voetbal-/Hockeyverenigingen (vooral die laatste) komen op een stevige 2e plaats.
- Scholen zijn i.h.a. erg veilig voor je spulletjes (laatste jaren is het wat minder veilig voor de school zelf en haar medewerkers...).

Bruiloften zijn gemiddeld behoorlijk veilig maar er zijn zeker uitzonderingen...

Mijn grootste ergernis is de uitbater van een vierkante doos die dat dan een zaal noemt zonder te willen investeren in dingen zoals energievoorziening (en dan ook nog eens gaan klagen als het PEB langs moet komen om de hoofdzekeringen te vervangen). Afschieten die lui (die verdomme ook nog eens te beroerd zijn om bordjes als "nooduitgang" e.d. aan te schaffen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2004 12:57
Nou vooruit dan, als het over uitbaters gaat heb ik er ook nog wel eentje (nouja, heel veel eigenlijk). De eerste keer dat ik op iemands lokatie draaide wist deze te melden dat mijn geluid iedere zoveel minuten ineens zachter werd omdat mijn vier parretjes teveel stroom zouden trekken. Dit terwijl hij vooraf had verzekerd dat licht & geluid op twee verschillende groepen zaten.

Dit was de eerste keer dat ik met mijn eigen geluidssetje stond te draaien i.p.v. een gehuurde, dus ik schrok me rot, dacht dat mijn spullen niet goed waren. Om 2:00 was het probleem ineens over. Hoor ik van een barmens dat ze op de groep waar ik mijn geluid op had staan een monster van een horeca-vaatwasmachine hadden laten zwoegen angry , drie uur lang.

De ellende met uitbaters is dat ze voor dezelfde klant werken als jij, en maar al te graag met het vingertje wijzen naar de dj als er iets niet deugt. Van vervelende klanten krijg ik het niet zo snel op mijn heupen, maar als uitbaters mij voor prutser uitmaken tegenover de gemeenschappelijke klant, dan ben ik er klaar mee.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)