Forum > Licht

Martin Mania SCX500 scanner

(99 reacties. Pagina 10 van 10)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
17-8-2007 13:10
DMX is DMX, dus ja, een DMX apparaat zal altijd op een DMX tafel werken. Echter is niet iedere tafel geschikt om scans aan te sturen (zoals een Scenesetter) omdat die bepaalde functies mist. De Scanmaster 1 is bedoeld wel bedoeld voor scans, maar mist helaas ook de benodigde functies zoals alleen fade-time op de x/y kanalen. Enige voordeel is dat er een hoop kanalen opzitten, verder is het eigenlijk een onding.

Als je een nette scansturing wilt hebben zou je kunnen kijken naar de Lightdesk 136. Ondanks dat die eigenlijk is bedoeld voor zowel parren als intelligent licht is het gedeelte voor scans dermate netjes dat 'ie ook de moeite waard is om alleen te gebruiken voor scans.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
17-8-2007 15:25
Geachte lui,

heb nu 2 firestorms maar wil graag andere scan's met meer mogelijkheden.
Strobe zit niet op de scx500 ofwel? Is de 500 dan een aanrader?
wordt nu nog niet vaak gebruikt maar staat wel in de planning als ik meer tijd heb.
En wat zijn de vergelijkbare concurrenten van de scx 500?
Glp junior? The Winner? Aztek? kwa prijs maakt het wel verschil uit shocked 8O
Wie kan me helpen aan 2 goeie scan's van max 3/400 euro stuk?

En moet goed kunnen werken met een scanmaster 1. Want ben nog niet van plan om ook nog een andere besturing te kopen, kan'k zowiezo fluiten naar me spaargeld.

gr. Remco
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
17-8-2007 16:50
Strobe zit niet op de scx500 ofwel?
Op de SCX 500 zit wel een strobe alleen werkt deze vanaf het gobowiel waardoor het effect minder goed is dan bij een shutter.
Is de 500 dan een aanrader?
Opzich wel, je hebt wel te maken met een scan uit de 'begin'klasse, maar die wel afkomstig is van Martin en toch ook wel van de 'Martin kwaliteit' is.
Wie kan me helpen aan 2 goeie scan's van max 3/400 euro stuk?
De GPL Junior ken ik verder niet. Maar de keuze tussen de SCX 500 en The Winner heb ik zelf ook moeten maken en ben ondertussen al zeker 2 jaar een trotse bezitter van 4 Mania SCX 500's.
En moet goed kunnen werken met een scanmaster 1
Ik ben zelf een tijd in het bezit geweest van de Scanmaster 2 MKII. Opzich werkt het wel, maar je moet ontzettend veel tijd besteden aan het vooraf programmeren om een mooie show te kunnen geven. Zelf ben ik ondertussen overgestapt naar de computersturing Daslight.

Overigens heb ik afgelopen week de kist gemaakt voor mijn 4 SCX500's. Zal proberen nog wat foto's te maken en deze hier te plaatsen! wink ;)
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
2-10-2007 08:18
Kan iemand aangeven of het verschil in lichtopbrengst erg groot is tussen de SCX500 en de SCX600?

Ik heb een keer 1 SCX500 en 1 SCX600 naast elkaar zien hangen, maar vond het verschil minimaal. De ruimte
waar deze scans ophingen was echter niet zo donker, misschien heeft het daaraan gelegen? En misschien is het verschil groter als je ze per 4 hangt?

Graag reacties van mensen met ervaring uit de praktijk, dat de scans in theorie 100 watt schelen weet ik ook wel wink ;)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
2-10-2007 10:33

didier schreef:

Kan iemand aangeven of het verschil in lichtopbrengst erg groot is tussen de SCX500 en de SCX600?

Ik heb een keer 1 SCX500 en 1 SCX600 naast elkaar zien hangen, maar vond het verschil minimaal. De ruimte
waar deze scans ophingen was echter niet zo donker, misschien heeft het daaraan gelegen? En misschien is het verschil groter als je ze per 4 hangt?

Graag reacties van mensen met ervaring uit de praktijk, dat de scans in theorie 100 watt schelen weet ik ook wel wink ;)
Ik heb de 600's, als iemand een 500 heeft, kunnen we ze eens naast elkaar hangen?
Als de optiek hetzelfde is, zou de 600 dus een betere lichtopbrengst moeten hebben, maar of 100 watte erg veel scheelt kan ik je zo ook niet zeggen.
(Ik heb destijds vooral voor de roterende gobo's gekozen, anders had ik misschien ook wel 500's gepakt).
Alles komt goed....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-10-2007 10:36
Formaat van de gobo's en kleuren speelt ook een rol natuurlijk, dus ondanks dat de optiek waarschijnlijk hetzelfde is kan het verschil toch kleiner zijn dan "100 Watt".

[offtopic]Richard ik bel je vanavond even, gisteren weer niet aan toegekomen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
FunkymasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 26
6-10-2007 14:13
Is de 2510 controller icm 8 scx500 een beetje goed aan te sturen door 'leken' met een korte cursus. Ik zoek een systeem waar werkelijk iedereen mee aan de slag kan (vast installatie, dus stroomschakelaar open, enkele minimale handelingen en go...). Als ik de handleiding mag geloven is het zo simpel als wat na het uploaden van lightjockey sequences. Iemand ervaring?
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
6-10-2007 14:22

remcopeters schreef:

En wat zijn de vergelijkbare concurrenten van de scx 500?
Glp junior?
Junior 1, 2 of 3?
Nieuwe website online!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
7-10-2007 01:30

funkymaster schreef:

Is de 2510 controller icm 8 scx500 een beetje goed aan te sturen door 'leken' met een korte cursus. Ik zoek een systeem waar werkelijk iedereen mee aan de slag kan (vast installatie, dus stroomschakelaar open, enkele minimale handelingen en go...). Als ik de handleiding mag geloven is het zo simpel als wat na het uploaden van lightjockey sequences. Iemand ervaring?
Als de controller geladen is, kan iedereen ermee overweg, aanzetten, progje kiezen, enteren en gaan met die banaan!
Daar heb je maar een HELE korte curcus voor nodig: 3 toesten indrukken en klaar is Kees...
Alleen kun je er verder niets mee wink ;)
Alles komt goed....
FunkymasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 26
7-10-2007 09:10

Malle Pietje schreef:

funkymaster schreef:

Is de 2510 controller icm 8 scx500 een beetje goed aan te sturen door 'leken' met een korte cursus. Ik zoek een systeem waar werkelijk iedereen mee aan de slag kan (vast installatie, dus stroomschakelaar open, enkele minimale handelingen en go...). Als ik de handleiding mag geloven is het zo simpel als wat na het uploaden van lightjockey sequences. Iemand ervaring?
Als de controller geladen is, kan iedereen ermee overweg, aanzetten, progje kiezen, enteren en gaan met die banaan!
Daar heb je maar een HELE korte curcus voor nodig: 3 toesten indrukken en klaar is Kees...
Alleen kun je er verder niets mee wink ;)
Bedankt! Daar gaat het om. Als er echt iemand met verstand mee gaat werken dan pluggen we de xlr om naar lightjockey, maar voor 'normale' avonden moet de bedrijfsleider zonder al te veel troubles het zaakje opstarten. Ik zal eens gaan praten met 'de baas'.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)