Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 10 van 219)
Moderator(s): Dré
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
21-7-2004 22:35
Wij vervoeren onze show in deze vette bak: home.hetnet.nl/~janpro/PLAATJESMAP/auto.JPG laugh :D razz :p shocked 8O razz :p happy :)

Mocht ik nog is een feestje hebben, dan zal ik mijn spullen in een Audi A4 (post ik morgen wel een fotootje van) vervoeren, of, als het past, in een Golf Cabriolet (hebben we nog niet, maar komt eraan).
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
21-7-2004 22:42

Dj Noiz schreef:

QuincMan schreef:

Lijnbus? Wat is dat?

Camion vat ik, das een busje. En een camionette?
Oeps (Belg hè ...)
Lijnbus = een bus (Lijn is een vervoersmaatschappij in België)
Camionette = dit: www.autotransport.com.pl/arch/2003-04/fiat-ducato.jpg
:p
OOOH zo'n ding :P, dan te bedenken dat mn pa busschauffeur is ;) [en ja hij rijdt ook in belgie met connexxion :P]
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
21-7-2004 23:01

Reemski schreef:

Maar daar kan je niet veel meer in laden.

750 kilo maximaal, ik gok dat die aanhanger een kilo of 300 a 350 is. Hou je zo'n 450 kilo over, en dat is niet heel veel.
Klopt, alleen zul je 9vd10 keer een aanhanger aantreffen die over beladen is. Wijzelf proppen hem meestal ook te vol.

Het is al snel aantrekkelijk om zo'n aanhanger te veel over te beladen: "Oww daar is nog een mooi plekje, daar passen ook nog wel 2 baskasten, als je ff die 2 kisten opelkaar stapeld dan....." laugh :D
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
22-7-2004 00:31

Reemski schreef:

Maar daar kan je niet veel meer in laden.

750 kilo maximaal, ik gok dat die aanhanger een kilo of 300 a 350 is. Hou je zo'n 450 kilo over, en dat is niet heel veel.
Hoezo max 750 kg? Aanhanger moet boven de 750 kg alleen een eigen kenteken hebben, that's all.
Als het gaat om het maximaal te trekken gewicht met een B-rijbewijs (dus zonder E erbij), dan is de regeling als volgt (in Nederland):
een aanhanger tot 750 kg mag sowieso, zwaarder mag ook MITS de trekkende auto zwaarder is dan de aanhangwagen én het totaalgewicht onder de 3.500 kg blijft. Hierbij gelden overigens de gewichten die op het kentekenbewijs/typeplaatje van de auto en aanhanger zijn vermeld, dus niet het gewicht wat op dat moment in de aanhanger zit.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
22-7-2004 00:41

Diederik schreef:

Reemski schreef:

Maar daar kan je niet veel meer in laden.

750 kilo maximaal, ik gok dat die aanhanger een kilo of 300 a 350 is. Hou je zo'n 450 kilo over, en dat is niet heel veel.
Hoezo max 750 kg? Aanhanger moet boven de 750 kg alleen een eigen kenteken hebben, that's all.
Als het gaat om het maximaal te trekken gewicht met een B-rijbewijs (dus zonder E erbij), dan is de regeling als volgt (in Nederland):
een aanhanger tot 750 kg mag sowieso, zwaarder mag ook MITS de trekkende auto zwaarder is dan de aanhangwagen én het totaalgewicht onder de 3.500 kg blijft. Hierbij gelden overigens de gewichten die op het kentekenbewijs/typeplaatje van de auto en aanhanger zijn vermeld, dus niet het gewicht wat op dat moment in de aanhanger zit.
Dat klopt, maar over het algemeen heeft een enkel-asser als maximum gewicht 750 kilo. Mocht dit meer zijn, dan gaan de assen meestal maximaal tot 1300 kilo (maar je ziet ze vaker tot 1000 kilo). Is iets meer, maar ik ging voor het gemak even uit van 750 kilo. Is de aanhanger daarop gekeurd mag je gewoon niet meer laden.

Natuurlijk overbelaad bijna elke discoboer zijn/haar aanhanger. Maar dat is even een ander verhaal. In mijn 2-tonner zat ook altijd ongeveer zo'n 2200 kilo.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-7-2004 00:54
mijn enkelassige aanhanger heeft een laadvermogen van 1500 kilo.
Maar het toale gewicht is nu ongeveer 750 kilo.
Ik kan er geen kenteken meer op krijgen zonder uitgebreide keuring sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
22-7-2004 01:26

Tom schreef:

mijn enkelassige aanhanger heeft een laadvermogen van 1500 kilo.
Maar het toale gewicht is nu ongeveer 750 kilo.
Ik kan er geen kenteken meer op krijgen zonder uitgebreide keuring sad :(
Als je er vertrouwen in hebt dat je er doorheen zou kunnen komen, dan ben je voor zo'n 250 / 300 Euro klaar (zonder extra kosten aan aanpassingen).
Wij hebben hem ook zelf gebouwd, maar zijn er probleemloos doorheen gekomen. Door de keuring zelf that-is. Het traject daar aan voorafgaande was een ramp. Koste mij uiteindelijk zo'n 550 Euro en zo'n twee maanden bellen, regelen, papieren invullen, enz. enz.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
22-7-2004 02:42
het zal wel weer aan mij liggen of ik begrijp het niet goed.

1: Je kunt je spullen wegen en dan weet je wat je in je auto, want die heeft ook een max. laadvermogen, of in je aanhanger mag parkeren.

2: voorbeeld ik rij met een mitsubishi? L300 met een soort van boedelbak en laadklep. Ik mag in dit ding 600 kg laden sad :( en helaas maar 1200 kg trekken angry Ik heb een aanhanger (tandemasser) die max 2000 kg mag wegen incl lading. Het ding weegt zelf 600 kg. In die bak mag ik dus 1400 kg stoppen. Alleen mag ik hem dan niet meer met de L300 trekken. Ik mag in deze bak dus nog maar maximaal 600kg! laden, zamen met de 600 van de bus is dat dus 1200 kg. Dat mag alleen al in die aanhanger, alleen niet met deze bus. (past ook niet aan apparatuur laugh :D )

3 Ik heb voor deze combinatie toch serieus een BE rijbewijs nodig.

4 Ik had hier voor een citroen D25, (ging helaas voor de keuring veel te veel € kosten, en deze L300 was voor minder dan die kosten te koop. In die citroen mocht ik 1100 kg laden en 1500 kg trekken, een verschil van max laadvermogen totaal dus van 800 kg. Ik ben er kwa ruimte, jaartal,gemak enz. op vooruit gegaan maar zeker niet per kg.

5 Het meest rare vind ik nog dat die l 300 er robuster en steviger uitziet, maar eigen gewicht + laadvermogen nog geen 3500 kg is, terwijl dat bij mijn vorige wel zo was. (hij zal dus wel niet zo stevig zijn wink ;) )

6 Het lukt om de hele show in die L300 te proppen. Maar dat mag niet, dus moet meestal de aanhanger mee, en dan nog serieus rekenen wat in de wagen en wat in de aanhanger, niet altijd van wat past daar, maar eerder wat moet waar.

Al met al voor verlopig wel een oplossing maar op de lange termijn niet ideaal, Maar nogmaals, hoe sommigen met gewichten, rijbewijzen enz. rekenen, ik snap het niet altijd

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
22-7-2004 03:11
Waarom snap je het niet. Het zijn de regels die in het wetboek staan. Deze kan je overal vinden, en staat zelfs ergens op het forum.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-7-2004 09:10
aanhanger-gebeuren:
www.new-line.nl/forum/read/?t=3420
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)