Flightcase Zelfbouw ??
(141 reacties. Pagina 10 van 15)Moderator(s): Dré
)jeroen(Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-6-2002 Laatste: 29-1-2010 Berichten: 60 | 26-12-2003 00:52 |
Hoekprofielen zet je vast met popnagels!!! Ik weet niet hoe jij ze vastgezet hebt, (ik denk zelf helemaal niet). Maar gepopte hoekprofielen zorgen JUIST voor een ONWIJS sterke verbinding. Op kleine stukken <50cm hoef je niet per se popnagels te gebruiken. De balhoeken houden het profiel dan goed vast. Wel horen er op de uiteinden (bij de overgang tussen deksel en kist) overzethoeken. De popnagels in deze hoeken zorgen ook meteen weer dat het profiel GOED vast zit.Als je wielen gebruikt. Zet die dan op een aparte plaat waar je als ware weer de case opzet. Zo voorkom je dat wanneer de wielen blijven hangen (achter drempeltje, stoep ofzo). Ze niet de hele grondplaat van je flightcase meenemen (en misschien wel je versterkers ). Ben ik het niet mee eens. Als je voor de bodemplaat goed hout gebruikt (bijvoorbeeld 9+1 mm flightcasehout) dan hoeven er onder dit soort kisten geen losse wielplaten. Wij hebben nu erg veel kisten rondzwerven met elk 2 mac 250 of 300 en ook veel grotere kisten voor volgspots, fourbarren etc, en deze kisten hebben geen van allen een losse wielplaat eronder en de eerste wielen die eraf flikkeren moeten nog komen. Eerst gebruikten we wel wielplaten, maar zonder gaat het ook goed en waarom zou je dan nog de moeite doen om zo'n plankje eronder te maken . Volgens mij hebben zelfs onze loodzware versterkerracken geen los wielplankje. Maar het blijft natuurlijk iets wat je zelf moet weten of je het doet of niet...Verder zijn 2 geremde wielen altijd handig (voor schefe stoepen :-)) Dubieus , ik irriteer me eerder aan kisten met rem dan dat ik er blij mee ben. Elke keer als je de wagen laat en je zet een kist op de rem, dan staat het wiel in de weg voor een andere kist en je kan hem vervolgens niet makkelijk onder de kist schoppen omdat ie op de rem staat! En ben je dan zover, moet je weer uitladen en kan je niet bij de rem omdat je hem er net onder hebt getrapt! De meeste kisten hier hebben geen wielen, en de meeste kisten die op z'n kont of kant mogen/kunnen, stoppen wij ook zo in de wagen. Kijk, als je met racken van 200 of 300 kilo gaat zeulen kan een rem weleens op z'n plaats zijn . Maar ook hier geld weer: doe wat je zelf het handigst vindt! | |
MVG Jeroen | |
MEStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2003 Laatste: 2-12-2009 Berichten: 358 | 26-12-2003 01:05 |
)jeroen( schreef: Op kleine stukken <50cm hoef je niet per se popnagels te gebruiken. De balhoeken houden het profiel dan goed vast. Wel horen er op de uiteinden (bij de overgang tussen deksel en kist) overzethoeken. De popnagels in deze hoeken zorgen ook meteen weer dat het profiel GOED vast zit. | |
correct me if I'm wrong... | |
)jeroen(Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-6-2002 Laatste: 29-1-2010 Berichten: 60 | 26-12-2003 11:39 |
Ik gebruik normaal insteekprofiel, en daarbij is het logisch dat je het hoekprofiel vastzet, want dat is gelijk de enige hoekverbinding. Maar eerst gebruikte ik ook het normale profiel. Ik nam dan voor de hoeklijnen popnagels die een maatje kleiner waren dan die ik gebruik voor de balhoeken, overzethoeken etc, (geribbeld), maar stukken van 50 cm of korter die ik met meerdere popnagels vastpop, kan je er ook weer met je handen aftrekken. Ik denk dat het alleen nut heeft als je de grote popnagels gebruikt die je ook voor je balhoeken gebruikt. Maar dat ga ik niet doen, mijn handen doen al zeer genoeg ;-). Ik denk toch dat de kist voor een groot deel zelf de stevigheid moet leveren. | |
MVG Jeroen | |
DJ DoubleStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-10-2003 Laatste: 26-12-2003 Berichten: 7 | 26-12-2003 12:13 |
maar ok ik neem een flightcasecase van 6HE hoog voor me versterker enz. welke is dan het beste max. 200 euro in de webshop | |
Dj till i die dj 4 evahhh | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 26-12-2003 12:16 |
www.new-line.nl/v/12254 | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
Wesley vd HStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-11-2002 Laatste: 23-11-2014 Berichten: 397 | 26-12-2003 13:40 |
Ik ben ook bezig met flightcase ontwerpen en dergelijke, maar nu heb ik een vraag: Ik wil xlr aansluitingen hebben voor de overige line in's, moet ik in de de flightcase male of female chassis zetten? dus : www.new-line.nl/v/413 of www.new-line.nl/v/410 Ik gebruik xlr, omdat dré ooit zij dat dit beter was dan tulp, en dat hij het zelf ook gebruikte. | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 26-12-2003 13:43 |
www.new-line.nl/v/413 line out www.new-line.nl/v/410 line in | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... | |
Wesley vd HStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-11-2002 Laatste: 23-11-2014 Berichten: 397 | 26-12-2003 13:56 |
Bedankt, en ik zie dat dré wel een schotels voor connectors in zijn shop heeft staan. is het moeilijk om daar twee dezelfde gaatjes bij te maken? | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 26-12-2003 14:11 |
ME schreef: martijn schreef: groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/shoebox.msnwMaar paar aanmerkingen (ter verbetering in toekomst) met motagelijm. en de bolhoeken maken het af. ik kan namelijk niet begrijpen dat die houtpopnagels werken, MAAR ik wil het best proberen met houtpopnagels. zijn die te krijgen bij de gamma? dan spring ik morgen ff op de fiets.1) Hoekprofielen zet je vast met popnagels!!! Ik weet niet hoe jij ze vastgezet hebt, (ik denk zelf helemaal niet). Maar gepopte hoekprofielen zorgen JUIST voor een ONWIJS sterke verbinding. 3) Je hebt ook kant en klare paneeltjes voor connectors. www.new-line.nl/v/5616 staan een stuk netter dan die zelfgemaakte houte paneeltjes en zijn veel steviger. 4) Ik zie helemaal geen stroomaansluiting op scanmaster enz. Hoe heb je dat gedaan??? Mooi zou zijn als je overal powercon in en uit op zet (alles lekker doorlussen ) die is met een luidsprekerplugje gedaan. je ziet ze wel op ouderwetse speakers. een platte pen en een ronde. d'r loop toch laagspanning door, dus waarom niet. verder worden deze plugjes niet gebruikt bij ons. dus verwarring kan niet ontstaan. wel oppassen met het stroomverbruik van de scanmaster en showmaster. de showmaster wil namelijk 500 mA terwijl de scanmaster genoegen neemt met 300 mA. beide op 12 volt. maar een plugje is helemaal recht, en de andere heeft halverwege een versmalling. zo kan ik het prima uit elkaar houden. en daarnaast staat op de trafo een sticker welke voor wat is.naar powercon heb ik niet eens gekeken. te duur toen. das denk ik een half jaar geleden, toen ik nog meer in de 'voor een dubbeltje op de eerste rang'periode zat. tijden veranderen. nu weet ik wel beter. 5) Hoe zit het met de koeling van de versterkers????? Als hij naar voren blaast loop je het risico dat hij de warme uitgeblaze lucht weer naar binnen zuigt!!!! Liever roosters aan de achterkant. helemaal bovenaan zit een ventilatiepaneel. de amp zuigt van voren lucht aan, en blaast achter uit. de lucht is warm, stijgt op, en gaat doordat de lucht in beweging is eruit. als het niet voldoende is bij een tweede amp, zet ik er gewoon een fan in. roosters aan de achterkant vind ik echt lelijk. vandaar.6) Als je wielen gebruikt. Zet die dan op een aparte plaat waar je als ware weer de case opzet. Zo voorkom je dat wanneer de wielen blijven hangen (achter drempeltje, stoep ofzo). Ze niet de hele grondplaat van je flightcase meenemen (en misschien wel je versterkers ). Verder zijn 2 geremde wielen altijd handig (voor schefe stoepen :-)) tja, dat had gekund. heb ik toen niet eens aan gedacht. maar hij zit met slotbouten door en door vast, en binnenin een carroseriering. (grote ring met een klein gat) 2 geremde wielen vind ik iritant. als je case er nou op blijft staan, oke. maar ik kantel hem dus daar heb ik geen last van. en een scheef stoepje? ik laat m'n amprack niet de hele dag ergens staan. 7) Sommige mensen maken hun rookmachine case zo dat je hem nooit hoeft open te maken, of alleen een luikje moet weghalen. Toen ik het zag vond ik het best een mooie oplossing. Maar das meer iets voor toekomst.... iets voor de toekomst? ik vind het eigenlijk prima zo. en in een dichte case wordt het lastig om ff vloeistof bij te vullen. en als er nou iets mis is, kan ik er meteen bij. van mensen die zo'n case hebben zou je bijna denken dat ze zich schamen voor hun rookdoos Succes met verdere bouwprojecten, en ik vindt het super dat je ze allemaal zelf maakt . dank je. ik ga ook zeker nog een flinke berg goede cases maken. sterker nog, ik zit er zelfs aan te denken om mn amprack te vervangen, als ik geld heb. wielen eronder uit, 19" zooi eruit, en kabels erin. ik voel me namelijk totaal NIET happy bij het feit dat sommige schroeven na 1 keer eruit geweest te zijn, niet meer in het hout pakken. dat ligt niet aan de schroeven, maar dat wordeloze k*tunderlayment. dan maak ik een amprack van 12mm meranti multiplex. kost een slordige 26 euro per plaat, en is heel sterk. berken is dan wel lichter, maar meranti is volgens mij toch behoorlijk wat sterker. sluitprofielen erop, vlindersloten erin, aparte wielplaat, inbouwhandgrepen, en last but not least, een fabrieksconnectorpanel. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
NijhuisrVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-3-2003 Laatste: 10-9-2024 Berichten: 2195 | 26-12-2003 14:14 |
Wesley vd H schreef: Bedankt, en ik zie dat dré wel een schotels voor connectors in zijn shop heeft staan.is het moeilijk om daar twee dezelfde gaatjes bij te maken? | |
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!... |