Forum > Geluid

hoeveel personen

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
3-1-2003 08:39

DJ-Psycho schreef:

Ow en max, je amp is 8 ohm (kep de skytronic folder van 2001/2002 nog liggen)
Even voor de duidelijkheid: een versterker "is" niet 8 ohm, hij levert een bepaald vermogen aan luidsprekers van 8 ohm. En een ander (hoger) vermogen aan luidsprekers van 4 ohm.

Ik ken Max z'n versterker helemaal niet, maar:
(1) ik kan me niet voorstellen dat hij geen 4 ohm belasting aankan. Dat hij dan warm wordt ok, maar stuk gaan? Dat mag ik toch echt niet hopen!
(2) ik kan me ook niet voorstellen dat dat ding aan 8 ohm 500 wattjes continu RMS per kanaal levert. Dan zou het een aardige beul zijn (met zeg 800 watt per kanaal aan 4 ohm) en dat zijn deze budgetversterkers eigenlijk nooit.

Greetz,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
3-1-2003 09:45
hmm wazug, in het sky boek staat dat 500 watt rms is, staat niet bij 8 ohm maar, er staat ook dat de pa2100 2x100 watt rms is, die heb ik (bleeeeeeeh, word niet meer gebruikt...) staat in de gebruiksaanwijzing staat dat ie pa2100 dus 100watt aan 8 ohm is, dus ik neem aan dat die pa2500 ook 500watt rms aan 8 ohm is, hoewel het wel ergggggg veel is.
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
3-1-2003 10:39

victor schreef:

Ik ken Max z'n versterker helemaal niet, maar:
(1) ik kan me niet voorstellen dat hij geen 4 ohm belasting aankan. Dat hij dan warm wordt ok, maar stuk gaan? Dat mag ik toch echt niet hopen!
Ik kan me goed voorstellen dat hij dan wel kapot gaat. Laten we eerljik zijn, het is gewoon een budgetversterker met een boel vermogen. Wanneer je dit op 4 ohm laat draaien zal hij waarschijnlijk wel vreemde dingen doen. Daarbij komt nog dat als hij dat WEL kan, ze dat toch wel in het grote boek erbij zetten (plek zat immers in die paarhonderd pagina's)
(2) ik kan me ook niet voorstellen dat dat ding aan 8 ohm 500 wattjes continu RMS per kanaal levert. Dan zou het een aardige beul zijn (met zeg 800 watt per kanaal aan 4 ohm) en dat zijn deze budgetversterkers eigenlijk nooit.
Het staat er toch echt: 500W RMS, 600W Max
Dat vindt ik trouwens ook een klein verschil. Misschien geeft dat ook aan waarom hij zoveel vermogen heeft. Gewoon een beetje overdreven in het RMS vermogen. (correct me ifi'm wrong)

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
Dj HugoStandaard Lid
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
3-1-2003 16:59
Heeeey hallo again laugh :D ,

Zoals ik al in mijn eerdere reactie al zei shocked 8O :

De sky versterker, kan WEL 4 ohm aangestuurd worden alleen het RMS vermogen is niet real, het echte vermogen ligt rond de 350watt by 4 ohm, als het niet minder is, op pagina 1 staat mijn uit leg over deze versterkers, de sky serie heeft een te zwakke voeding, en neemt max 750 watt uit het net op, dit houd in dat de versterker nooit 500 watt per kanaal zal zijn mits ze high eff. zijn maar dat zijn ze niet.

deze butget versterkers, kunnen allemaal 4 ohm worden aan gestuurd.
Maar het vermogen moet je met een correl zout nemen, verder zal warmte ook geen probleem zijn er zit een flinke ven in, dus niks aan de hand, let wel bij deze versterkers op dat je niet in de clip draait. Ze kunnen de pieken minder hebben als duurdere versterkers, omdat ze zoals ik net al zei een zwakke voeding hebben.

succes, en mocht je meer willen weten mail me maar wink ;) .

groeten, Hugo (a.k.a. Dj Hugo)
www.speakers.nl (from: DiscoverY NOW!)
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
3-1-2003 17:07
Bij sommige sets staat erbij in de folder tot hoeveel man je ermee kunt werken. Echter moet je wel opletten hoe ze aan het getalletje komen. Zo staat er in de behringer folder dat je met 2 10" toppen je al 100 mensen kunt draaien. Dat slaat natuurlijk nergens op. Bij dat getal denken ze namelijk niet aan disco doeleinden, maar live-band en dan hoeft het geluid minder hard. Ook is het heel ander geluid. Let daar dus altijd goed op.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
MikloStandaard Lid
Sinds: 26-6-2002
Laatste: 13-5-2003
3-1-2003 17:31
Live Band?

Met 10"+1" zou ik nog niet eens 100 man spraak aandurven!
Groeten, Miron
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-11-2024
7-1-2003 00:02

Dj Hugo schreef:

Toevallig ken ik de sky 2500 ik heb er 2 weken geleden een nieuwe trafo in moeten zetten, ze hebben bij deze serie een te zwakke voeding geinstalleerd, de voeding neemt ongeveer max 750 watt op
Dat geeft al een beetje aan dat je echt geen 4 ohm kunt aansluiten.Hij moet gewoon te hard werken.

Plus dat Harrold Woolderink (afd. verkoop) van Skytech mij persoonlijk heeft verteld dat ze kapot gaan bij 4 ohm!
Hij heeft het nog even geveriveerd bij zijn eigen tech diens, en in de doku staat ook alleen 8 ohm!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RitscheStandaard Lid
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
4-3-2003 16:38
Nu mij de vraag,

Ik doe wel eens een huis tuin en keuken feestje (heb geen drive-in). En dat deed ik gewoon met mijn slaapkamer setje. Gaat loeihard, maar ik wil toch wat beters.

Oh ja het is niet meer dan voor 50 man en het is dus voor dj gebruik. Welke boxen+versterker kan ik het beste nemen? (budget speelt geen rol, maar moet wel een beetje realtisch blijven want écht eerste klas super hoge vermogens heb ik dus niet echt nodig)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
4-3-2003 17:04

Ritsche schreef:

Ik doe wel eens een huis tuin en keuken feestje (heb geen drive-in). En dat deed ik gewoon met mijn slaapkamer setje. Gaat loeihard, maar ik wil toch wat beters.
op je slaapkamer lijkt het heel wat, maar zet die set eens buiten op een voetbalveldje neer... dan zul je merken dat je toch een stukkie te kort komt voor "loeihard"...

en welke speakers/versterkers je nodig hebt, ligt natuurlijk helemaal aan wat je wilt gaan doen...
wil je grote (outdoor) feesten geven, kom je toch in een heel ander gebied als dat je op kleine feestjes/bruiloften gaat draaien...
Music is what feelings sound like...
RitscheStandaard Lid
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
4-3-2003 18:19
I know, het is bedoeld voor kleine feestjes voor maximaal 50 man ofzo. Want ik word wel eens gevraagd door kennisen om een verjaardag, 25 jarig jubuleum te voorzien etc.
En mijn eigen setje ging het net (maar alles behalve optimaal).

Dus ik ben opzoek naar 1 versterker en 2 boxen.

Dus wat raden jullie mij aan? (Budget ongeveer € 800,-)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk

Terug naar forum Reageer (zonder quote)