Forum > Geluid

Extreem gevoelig gehoor

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
7-8-2018 16:43
Tja, uitgebreid geluid precies meten vergt kostbare apparatuur,
en het wordt extra kostbaar als het in de avond of nacht moet gebeuren.
En dan is het ook maar of het echt geluid is, of misschien toch iets anders (trilling)?
Ik ben meestal wel een beetje goedkoper dan mijn collega's, maar het kost natuurlijk wel geld.

En dan als je weet wat het veroorzaakt, is er vaak ook niet zomaar een oplossing.
De veroorzaker is zich meestal niet bewust van de overlast, en heeft daardoor meestal weinig zin om te investeren in oplossingen.
Als je zeker weet dat het geluid is, zou je ook een slaapkamer zo geluid dicht mogelijk kunnen maken.
Of een kleine tweedehands geluidcabine plaatsen en daarin gaan slapen als het echt onhoudbaar wordt.
Er staat er toevallig eentje met de juiste afmetingen en zeer betaalbaar en dicht bij hier op mp.

Maar je zou ook kunnen denken: laten we het nog even uitzitten tot de verhuizing geweest is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
7-8-2018 22:58
Ik ken het geluid dat je vrouw beschrijft goed, Peltor rood houd het tegen en je kunt het uren dragen (bij slapen alleen als je op je rug ligt). Ik weet niet of er orthoplasten te verkrijgen zijn die hetzelfde bereiken maar dat zou stukken handiger zijn tijdens het slapen.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Jan van DurenStandaard Lid
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 30-10-2024
8-8-2018 10:13
Benader deze stichting eens. Misschien kunnen die je verder helpen.

www.laagfrequentgeluid.nl/index.htm

wij hebben dit gehad met de pomp van de Jacuzzi van onze achterburen. Mijn vrouw werd daar wakker van. De gemeente benaderd, doet er niets aan. Uiteindelijk maar een 11 meter lange en 3 meter hoge schutting gebouwd, die het geluid behoorlijk wat dempt.

als je trouwens gaat zoeken op geluidsoverlast kom je een stortvloed tegen van klachten over jacuzzi's, watervallen, windgongen, etc. Gemeentes doen er niets aan aangezien er geen regels voor zijn. Althans die zijn er wel. maar, handhaven niet.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
PurplehazeStandaard Lid
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
10-8-2018 16:02
Beste Nicolaas,
Weet je wel zeker dat jouw vrouw geen last heeft van tinnitus?
Omdat je spreekt van een ongeval zou het best mogelijk zijn dat er een vorm van gehoorschade ontstaan is, die de hersenen proberen te compenseren.
Daardoor zou het best kunnen dat jouw vrouw hoogfrequent geluid waarneemt wat er buiten het hoofd niet is.
Het is maar een theorie, misschien niet aan de orde..
nicolaasStandaard Lid
Sinds: 6-8-2018
Laatste: 24-8-2018
24-8-2018 13:17
Hallo allemaal.
Hier het vervolg vh laagwaai dat mijn vrouw hoort.
Opnieuw contact gelegd met de gemeente Utrecht..
Utrecht blijkt een vd gemeenten die hoogwaardige apparatuur heeft en meten ook met een spectrometer zo zeggen ze. Ze kunnen meten vanaf 2,5 tot 20 000 hz Ze hebben er een hier in huis geplaatst en een bij de bron (busremise) voor 7 dagen. Ben benieuwd of daar iets uit komt maar dat laat ik tzt weten.
Geen idee hoe ik een foto hier plaatst vh geplaatste apparaat.
Met vriendelijke groet Nico
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
24-8-2018 13:30
Hierboven kan je met de icoontjes een foto invoegen.
We zijn wel benieuwd naar de afloop happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NBKonlineStandaard Lid
Sinds: 16-10-2018
Laatste: 23-10-2018
16-10-2018 22:19
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd
Jan van DurenStandaard Lid
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 30-10-2024
20-12-2018 09:34
Het is jammer, dat Nicolaas niets meer laat horen. ben wel benieuwd wat de resultaten zijn.
Deze knop?? Dat is de talentknop!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)