Forum > Geluid

JBL VRX 900 versus NEXO ALPHA

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
27-1-2014 22:08
Hey heb een opkomend event waar we alleen foh en monitormix moeten bedienen.
heb zojuist de materiaallijst doorgekregen van wat de organisatoren voorzien.
frontspeakers zijn 4 x vrx935 EN 2 x vrx918 MET TWEE EXTRA SUBS.
Ik heb zelf een set NEXO ALPHA e staan (4 X ALPHA EM , 4 X ALPHA B18 , en 4 S2 subs met twee alpha full range voor centerfill)
heb zelf nog nooit met die vrx speakers gewerkt zou ik de organisatoren niet beter mijn set aanraden?
het is een metal optreden voor ongeveer een 600 personen
heb echt geen idee wat die vrx waard zijn, maar het lijkt me weinig voor het aantal personen dat aanwezig zal zijn

groeten geert
What do you mean, an African or European Swallow?
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
27-1-2014 22:21
hm misschien toch beter bij geluid gepost, sorry daarvoor
Edit Mod: Dré: Verplaatst
What do you mean, an African or European Swallow?
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 1595
27-1-2014 22:26
Je bedoelt vrx932 neem ik aan? Vrx935 bestaat niet.

Mits er goede amps aan hangen kun je met 2x vrx932 + 2x vrx918 per kant ruim 500man aan. Afhankelijk van de locatie (binnen/buiten) en plaatsing (vrij/tegen zijwand) kom je misschien wat sub te kort. Of je het vindt klinken, is persoonlijk, maar het kan zeker hard.

Je Nexo set zal meer headroom hebben.
't is maar een hobby...
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
28-1-2014 07:45
nee het gaat niet over de prijs, moet gewoon de moeite doen om ze mee te nemen. het is eigenlijk gewoon om het mezelf gemakkelijker te maken een mooi geluid te krijgen. metal toestanden vragen nogal wat in het laag. gewoon om een goeie show neer te zetten eigenlijk.
What do you mean, an African or European Swallow?
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
28-1-2014 11:22
je gaat toch niet gratis zo een set meesleuren zeker?
Het is hun show, dus kan je hen er op wijzen dat jouw set beter geschikt is en dat het mogelijk is mits opleggen.
www.bigsoundsystems.be
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 2053
28-1-2014 14:45
Praten jullie niet vooral over smaak?
Als een organisatie voorziet in die JBL set, dan zal dat een reden hebben, immers hebben ze jou gevraagd om te komen mixen.
Een balletje opgooien kan voorzichtig, maar primair moet je naar mijn idee gewoon doen waarvoor je gevraagd bent: een zo goed mogelijke mix neerzetten.
Kan je dat niet met het geboden materiaal, dan ben je imo geen goeie tech.
Is het geboden materiaal zwaar onvoldoende (wat ik in deze betwijfel), dan kan je nog je best doen om een goede mix neer te zetten.
Setje strak uit ruisen en netjes mixen. Gaat het dan niet hard genoeg, dan kan je alsnog aangeven dat je aan de limiet van deze set zit en dat de volgende keer wellicht meer of ander materiaal moet worden ingezet.

En ja, ik werk ook graag met eigen materiaal, is er wat anders, dan zorg ik ook voor een nette mix.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 1595
28-1-2014 15:34
Het hangt maar net van de situatie af: als de te vullen ruimte diep is en er wordt verwacht dat je 20m voor het podium de kick nog op je borstkast voelt, dan is die JBL set niet voldoende. En wat is 600 man? Allemaal tegelijk in een ruimte of verspreid over bijv een zaal en een café?

In mijn ogen een gevalletje "het ken net"...
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 2053
28-1-2014 15:40

AMX_Pete schreef:

Naar de reden van die set te voorzien, hebben we het raden, maar 9 van de 10 keer zijn organisatoren gewoon dat : organisatoren en geen techniekers. Geen verwijt naar hun, gewoon een vaststelling waaruit ieder conclusies kan trekken.
Ben jij hier ook bij betrokken? De TS zou daar eerst eens uitsluitsel over kunnen geven, want wellicht weet ie dat. Komt op mij meer over als grote onzekerheid en werk dus liever met eigen materiaal.
Als iemand een dergelijk optreden op 2 DAP K-112 zou willen draaien met 1 subje, heb je gelijk dat je dit vooraf zeker moet melden, maar in dit geval zou ik eerst eens onderzoek doen naar de reden van de JBL set.
Is dat bijvoorbeeld sponsoring, dan kan je alsnog aangeven dat het wellicht aan de magere kant is. Want waarom vragen ze bedrijf A voor de PA en bedrijf B om te komen mixen?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
28-1-2014 17:05
@ AMX pete, ja ik wet natuurlijk wel dat mijn set veel meer kan dan die vrx set, maar het is ook niet logisch dat je een te zware set gaat neerplanten als er een set staat die voldoende is. maar dat was natuurlijk de vraag.
het lijkt mij aan de reactie's te zien dat die vrx set net voldoende of net onvoldoende zal zijn.
ik ga de organisatoren attent maken op het mogelijk probleem en ze de keuze laten

de reden voor de jbl set is dat ze die aan dumpingprijs hebben gekregen omdat er iemand van de organisatie bij dat bedrijf stage loopt. waarschijnlijk hebben ze dan ook de kleinste set mogelijk meegekregen.

bedankt voor de reactie's
What do you mean, an African or European Swallow?
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
28-1-2014 18:18
Ik heb de indruk dat in België de beperkende factor voor PA steeds meer de wettelijke geluidsnormen zijn. Dank U wel Mevr Schauvliege.

Waar mag men nog luid spelen? Is 100dB niet het wettelijke maximum? Tegenwoordig heb je voor de minste geluidsoverlast de politie aan je been.

Je eigen set zou ik zomaar niet gebruiken. Als er dan een probleem is en je hebt geen contract sta je daar mooi in de kou...

Voor organisatoren komt geluid vaak jammer genoeg op de laatste plaats
If you can't beat them join them...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)