Virtuyal DJ met twee losse decks USB probleem
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
RhandorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-1-2005 Laatste: 30-11-2021 Berichten: 89 | 10-11-2012 22:48 |
Ik draai zelf ook regelmatig met Virtual DJ in combinatie met 2 CDJ 400's en daarbij is het van belang dat de CDJ's beide aparte outputkanalen toegewezen krijgen vanuit Virtual DJ. Deze zijn te vinden onder Config > tabblad Sound Setup en bij Outputs de optie Advanced config selecteren. Daarna op de knop Advanced Config klikken en controleren of de instellingen bij de eerste optie (onder Mono Channels) Deck 1 staat aangegeven en daaronder Deck 2. Als dat niet zo is moet je die twee eerst aanmaken. (simpelweg aanklikken en op de plus eronder klikken) Kies daarna voor deck 1 en 2 de juiste driver (zal waarschijnlijk bij de controler meegeleverd zijn en is, indien geïnstalleerd zichtbaar in de lijst onder Primair geluidsstuurprogramma) Selecteer als laatste verschillende output's, bijvoorbeeld Output 1&2 voor Deck 1, Output 3&4 voor Deck 2. Let op: het kan zijn dat output 1&2 en 3&4 al door de standaard geluidskaart van je computer gebruikt worden. In dat geval kunt je ook 5&6 en 7&8 gebruiken. Virtual DJ geeft zelf de mogelijk opties aan. Als je dat goed gedaan hebt moet het werken. Succes in ieder geval! | |
Kennis is nog geen wijsheid | |
Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 150 | 25-11-2012 13:09 |
let ook op! weet niet hoe je je decks elke keer neerzet, maar als je de linker deck selecteer als deck 1/a en je met volgende optrede de geselecteerde deck opeens rechts staat..... dan is speler rechts deck 1/a oftewel decks staan omgekeerd! bij mij wel eens overkomen waar ik elke maand draaide. setje werd elke keer na optrede opgeruimd,waardoor het wel eens gebeurde dat het bij volgende optrede de decks omgedraaid stonden.(spelers zaten appart in flightcase). volgens mij kan dit gebeuren bij alle midi controllers die elke keer losgeplugd worden na optrede!? mvg ronnie | |
RhandorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-1-2005 Laatste: 30-11-2021 Berichten: 89 | 25-11-2012 22:49 |
Bij mijn configuratie (dus 2x cdj-400) los je zoiets op door gewoon op de eject-knop van de cdj's te drukken wanneer je alles opgestart hebt. Deck 1 wordt dan deck 2 en 2 dus 1. Wellicht ten overvloede: Voordat je Virtual DJ opstart moet je je spelers wel als USB-deck instellen, dus je computer moet de spelers eerst herkennen. | |
Kennis is nog geen wijsheid |