Forum > Licht

Chamsys stack in stack

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
11-7-2012 13:36
Beste forumleden,

met de MagicQ PC wing vind ik het zeer handig om enkele effecten (bv. blinder FX) onder 1 PB fader te steken. En dan te wisselen tussen de verschillende effecten met de pauze/play button van die fader (dus stack loopt niet automatisch). Met effecten uit de FX bibliotheek is dit mogelijk. Echter lukt het me niet om een zelfgemaakte chase (van bv. 4 stappen) onder de fader te zetten met de andere effecten.

Ik maakte eerst de chase onder een willekeurige lege playbackknop en probeerde deze dan m.b.v. INC toe te voegen aan de PB fader bij de andere effecten. Echter werd enkel de 1ste stap van de nieuwe chase toegevoegd.

Is het mogelijk om een chase/stack om te zetten naar een effect of is er een andere manier om dit te doen?

Bij voorbaat dank.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
11-7-2012 15:34
Je cue stack bestaat uit allemaal "cue's"
In jou gavel blinder effect 1 2 3 staat gelijk aan Cue 1, Cue 2 en Cue 3.

vervolgens wil jij een cue stack (die dus meerdere cue's bevat toevoegen aan die stack.
Dat kan wel maar; je moet je Cue's er per stuk in laden. dus dan krijg je het volgende:

Cue 1 = effect 1
Cue 2 = effect 2
Cue 3 = effect 3
Cue 4 = Cue 1 van chase
Cue 5 = Cue 2 van chase
Cue 6= Cue 3 van chase

Wat dus betekend dat je bij de eerste 3 Cue's een beweging hebt in je lampen, en de laatste 3 cue's stil staand tot je naar volgende cue gaat.
Maar: je kan wel vanuit deze cue stak alleen Cue 4/6 afspelen..
Of dat echt praktisch is bij een "life" show, vraag ik me af.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
11-7-2012 15:39
Het kan hoor, ik moet het eens terug opzoeken in de handleiding, maar je kan sinds kort in je cue ook trigger points toekennen.
Je kan dus een lege cue point toevoegen qua DMX waarden, maar waar bij entry een trigger in zit "start cue stack X" of "start chase X"
Bij exit kan je dan ook een stop toevoegen.

Zo uit men hoofd noemt het "Automation", en moet je om te doen wat jij wil een stack start triggeren bij entry en een stack release bij exit.
Voor een chase moet je de go en stop gebruiken.
Met die commandos kan je eigenlijk quasi alles triggeren met entry en exit van cue points.
Het kan zelfs veel complexer, je kan bv over MIDI je velocity value nemen van een MIDI kanaal en daarmee de dim value of fader value aansturen van een lamp, om op die manier bv een on/off te triggeren op basis van een electrische kickdrum van de stage blinders achter de drummer.
Best eens vragen aan lucken of mailen naar luc@avl.be , dat is hier de Chamsys goeroe.
LuckenStandaard Lid
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
11-7-2012 17:56
ChamSys vragen stel je best op het ChamSys forum: www.chamsysforum.be.

Maar u kunt inderdaad een Chase omzetten naar een FX:
- eens uw Chase gemaakt is dubbelklikken op de S-toets van de playback
- SHIFT ingedrukt houden
- selecteer Make FX
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
11-7-2012 18:06

lucken schreef:

- SHIFT ingedrukt houden
- selecteer Make FX
Vet. :) a nice learn, on a nice day!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DfreakStandaard Lid
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
11-7-2012 20:36

lucken schreef:

ChamSys vragen stel je best op het ChamSys forum: www.chamsysforum.be.

- SHIFT ingedrukt houden
- selecteer Make FX
Super! Dat doet het voor mij :) Merci!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)