Forum > Geluid

grote toppen keuze maken, welke en waarom?

(142 reacties. Pagina 11 van 15)
Moderator(s): Dré
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
4-7-2012 11:15
Nieuwe ARCS Wide en/of Focus zou wel eens een hele goede oplossing voor je kunnen zijn.
Komen na de zomer uit als demo bij de verschillende dealers, en zullen in het najaar uitgeleverd kunnen gaan worden.
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
4-7-2012 12:08

bomdes schreef:

Daarnaast is er geen kat die de KLA verhuurt, itt de VRX.
Raar toch dan dat ik met Koninginnedag een slordige 110 kasten KLA /KW weg had staan. En vorige week 54 kasten KLA top/sub weg had hangen.

Ik ben verder absoluut geen grote voorstander van zowel KLA als VRX in de zin van allround gebruik, maar er zijn zeker wel toepassingen waar ik er de voordelen in zie. En dat heeft dan mede te maken met het actieve van KLA. Actief VRX bestaat ook maar zie dát maar eens te vinden in een beetje aantallen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
4-7-2012 12:34
Yet again, waarom zou je de actieve VRX willen? Je hebt geen knijt controle over de processing, als je amp eruit knalt kan je hem niet on the spot vervangen, het verhoogt het gewicht bij het vliegen en ze zijn terecht zeker niet zo makkelijk te vinden.

Ik spreek natuurlijk wel over de Belgische markt, waar AED de enige is die een horde aan KLA heeft zitten.
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
4-7-2012 14:56
Degenen die ik ken en met VRX werken als compleet systeem met de I-Techs doen sowieso amper wat met de processing. Ampje aan setting laden gas erop "makkelijk".

Nogmaals het hele concept heeft voor een hoop dingen niet mijn voorkeur maar juist in het toepassingsgebied van dit systeem zie ik er juist wel voordelen in dat het actief is. Het zijn compacte setjes waar een bak herrie uitkomt. Juist op de plekken waar je dat wil neerzetten/hangen kan het een extra voordeel zijn dat je geen versterkerracken moet meeslepen / ergens moet neerzetten.

Koninginnedag voorbeeld waren allemaal kleine setjes met tussen de 3 en 8 kasten per locatie/boot. Dan ben je bij die aantallen kasten blij als je signaal en stroom kan doorlussen, mixer ervoor en gas erop ipv al die versterkerracken die je ook nog eens ergens kwijt moet.

Vorige week was een setting in de jaarbeurs 5000 man spraak en wat muziek die bij film-instarts hoorde. Klik Vanwege o.a. tribune setting zou dat met "echte" line array betekend hebben een slordige 72 kara's ex subs en dan nog alle versterkerracken. Kostelijk grapje en dan is een fixed angle "line-array" een mooi compromis. Actief maakt het dan alleen nog maar handiger: Geen 600 meter of meer speakon trekken of versterkerracken meevliegen op de een of andere manier, gewoon per trusslijn een LK37 de lucht in voor signaal en een harting voor prik. Per 2 banaantjes sub en top op aparte outputs op de Vi1 en je kan ruim voldoende voor dit soort toepassingen.

Als ik perfect geluid wil en alles wil kunnen doen qua processing neem ik de Turbosound kasten wel mee of hang ik een echte line-array op sneaky :V Voor bijvoorbeeld live muziek zet ik 10x liever een flood set neer ipv een VRX of KLA stack setje ook al is het een stuk lomper om mee te nemen.

Dat AED de enige is met zo een horde KLA klopt, maar voor VRX of eender welk ander systeem blijven er bij aantallen van 50+ vaak ook maar een handjevol verhuurders over. Kleine hoeveelheden zijn overal wel te vinden. Dat VRX in kleinere hoeveelheden op meer plaatsen te vinden is dan KLA op dit moment is zoals al eerder aangehaald zo gek niet aangezien het relatief nieuw is.

Hoe je het ook draait of keert, er is simpelweg geen enkel systeem, hoe goed ook, dat perfect is voor alle toepassingen. VRX/KLA is een systeem waar je op een hoop plekken mee wegkomt, maar dan neem je naar mijn idee ook vaak genoegen met "het voldoet" en niet meer of minder dan dat.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
BomdesStandaard Lid
4-7-2012 15:28
Ware het niet dat hun ingebouwde settings meestal wél gefinetuned zijn. En dat kan je dus niet met de actieve, daar zit je vast aan de preset die erin zit.
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
19-10-2012 12:09
We zijn inmiddels het festival- tent en feestseizoen wel zn beetje voorbij.

Ik heb dit jaar dus gewoon doorgedraait met mijn bestaande kasten. Prima opzich.. Maar ik wil toch wat anders, meer van hetzelde, minder verschillende kasten hebben staan.

Hebben jullie afgelopen seizoen op setjes gespeeld waarvan gezegt kan worden, dit is misschien wel een optie?

Ik heb de SP set een paar keer gehoort, is toch wel een serieuze optie, voordelen, klinkt goed, is actief en heel erg betaalbaar, bijna goedkoop.. voor hetgeen je krijgt voor je geld. Maar ik ga dus echt niet dergelijke kasten sjouwen! Jezus wat zijn ze groot en ZWAAR!

Het moet dus definitief compact, handelbaar blijven!

Ik ben ook al een tijdje aan het proberen en hobbyen met een dubbel 10" kastje met 2 keer waveguide.. Gewoon stapelbaar.. idee van een cobra kast en line array, alleen dan niet onder hoeken te zetten en vliegbaar. Maar je zit dan altijd met een minimaal aantal per kant. Dus of dat de optie is...

Iemand ideeen of ervaringen? Ik hoor ze graag.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BomdesStandaard Lid
19-10-2012 13:18
fixed angles, stapelbaar (met frame weliswaar), vliegbaar, kom je toch echt in VRX vaarwater naar mijn mening :)
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
19-10-2012 17:01
Dit weekend 2 dagen band op vrx (wordt neergezet door derden). Binnen in zaal, ca 500man publiek.
Wil je iets specifieks weten waar ik op moet letten?
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
19-10-2012 19:31
1) blijf van de +3 switch af, 0db voor de toppen en -3 voor de onderste
2) als je ze vliegt, richt ze met de "lijn" tussen 2 kasten.
3) over het algemeen moet je rond de 3k wat omlaag trekken
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
19-10-2012 19:33
Mijn vraag was voor Jorrit ;-)
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)