Forum > PC related Forum

DJ Software samen laten werken op 2 pc's en 2 controllers

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
3-6-2012 20:55
Ik heb een idee voor een leuke opzet,\maar digibeet als ik ben, heb ik geen idee of dit mogelijk is.

De gedachte:
ik beschik over twee AA radius 3000 spelers elk in hun eigen meubel-deel.
Laatst een dj mee gehad, die werkte met virtual dj software.
Zag er leuk uit.

Even geprobeerd, met een radius 3000 en die wil daar prima mee samen werken.
Nu mijn gedachte:

elke radius 3000 aansluiten op een eigen pc en een scherm,
maar nu komt het:
De twee systemen zouden ook nog 1 op 1 moeten kunnen communiceren.
Zodat je met de dj software voor beide spelers kan staan, en toch recht voor je knar een beeldscherm hebben.

Wat bereik je er nu nog meer mee:
je hoeft geen cd's meer mee te nemen, want je kunt de radius 3000 vanuit de harddisk laten spelen,
je kan de pc mooi met database gebruiken om lekker vlot een nummer in op te zoeken.
En omdat je twee pc's hebt, ben je niet kapot als er eentje crasht.

Mijn probleem nu:
hoe laat ik die twee pc met elkaar communiceren, dat ze eigenlijk allebei het zelfde tegelijk doen, maar elk et hun eigen aangesloten radius 300 te bedienen blijven?
Maw virtual dj doet op beide pc's het zelfde.
En dan zou je zelf in het ergste geval 4 stuks desks in virtual dj tegelijk kunnen draaien, want de radius 3000 kan switchen tussen twee decks.

Moet/kan ik een netwerkje maken met een crosskabel, of weet iemand een betere oplossing?
Er zal vast wel eens iemand hier iets mee gedaan hebben op het forum? wink ;)

En om nu nog een stapje te maken, wat zou een beetje pc processor moeten kunnen, en hoeveel ram moet er aan boord zitten?
Je kan al hele leuke dual core pctjes met 2 gig ram kopen voor 100 euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
3-6-2012 21:58
ik heb dit gevonden:
2 computers
- Crossover net cable or someway to link them on a network like a wireless router.
- Virtual DJ on both computers

Step 1:
- start up VDJ on computer A
- goto Config
- then look under the "Multi-instance" tab
- select the "Network Synchronization" button
- fill in the details
Address : (IP address of the OTHER computer (computer B))
Port : you can leave this the defaut just make sure it's not being blocked with the firewall and is the same on Computer B

Step 2:
- start up VDJ on computer B
- goto Config
- then look under the "Multi-instance" tab
- select the "Network Synchronization" button
- fill in the details
Address : (IP address of the OTHER computer (computer A))
Port : you can leave this the defaut just make sure it's not being blocked with the firewall and is the same on Computer A

Step 3:
- start playing a track on Computer A on a deck
- start playing a track of slightly different bpm on Computer B on a deck
- hit the sync button on either computer A or B and you should then see the tracks sync up

Troubleshooting (in case decks won't sync):
- confirm that the firewalls aren't blocking the common port
- confirm that the IP address is the correct IP of each computer (Computer A should have Computer B's IP address entered and vice versa)
- be sure that the 2 tracks are within bpm range from sync to work
Zou dit werken?
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
3-6-2012 23:02
Waarom niet gewoon één computer/laptop gebruiken?
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
3-6-2012 23:33
1 x bewerkt. Laatst door Roy op 3-6-2012 23:38

Tom schreef:

ik heb dit gevonden:
..
Zou dit werken?
Je kunt dan niet op computer A bij muziek van computer B. Als het belangrijk is om bij het kapot gaan van een pc door te kunnen spelen moet je met een andere tool softwarematig je harddisk's syncen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het voordeel zie van twee schermen? En ook als het gaat om redundantie dan zijn er betere oplossingen voor te bedenken dan altijd twee pc's meenemen.
Maar dat is MIJN mening...
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
3-6-2012 23:36

Tom schreef:

Zou dit werken?
De functionaliteit zit al in de software blijkbaar, dus waarom zou het niet werken.

Je kan gewoon 2 PC's met een cross kabel aan mekaar knopen zonder verder gedoe met routers oid.
Het enige is dat je afhankelijk blijft van de muziek op de betreffende PC, tenzij je een 3de PC in de mix gooit die dienst doet als server met alle nummers en vervolgens netwerk schijven maken. Maar in welke mate dat goed gaat werken met die software weet ik niet.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TomVIP Lid
4-6-2012 10:15
De pc's hoef ik niet mee te slepen, die bouw ik in het meubel vast.
En de meubels sleep ik altijd mee.

Op de twee pc's zou dan precies de zelfde verzameling muziek komen, dus misgrijpen is er dan niet bij.

En hoe goed je een systeem ook crash bestendig maakt, twee systemen hebben altijd een betere prognose voor betrouwbaarheid dan één lijkt me.
Deejay84Standaard Lid
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 6-11-2024
4-6-2012 19:34
waarom op pc draaien als je met de radius ook rechtstreeks van HDD kan draaien?
neem daar 2 van mocht er 1 van de HDD sneuvelen.

vind zelf persoonlijk onlogisch met de opstelling zoals je aangaf "per deck 1 radius"
neem dan een back-up pc mee.
Vraag me af wat voor "eisen" z'n pc nodig heb om het stabiel te laten draaien.
En als je dan tog persee op jouw manier wil draaien gebruik dan 2 spelers per pc i.v.m. syncen
en eventueel omschakelen mocht pc crashen.(2 decks draaien op 1radius lijkt me ook niet fijn).

maar ben wel benieuwd of dit zo gaat werken.

mvg ronnie
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
4-6-2012 22:10
moest er in eerste instantie ook ff over nadenken, maar snap Tom zijn denkwijze wel, zijn meubel bestaat uit losse delen, dus 1 voor z'n mixer, 1 voor cd speler 1 en een voor cd speler 2, en nog wat meer voor licht etc. In zijn opstelling kan hij bij beide spelers een tft scherm plaatsen met muis en keyboard, zodat je niet opzij hoeft te kijken of te typen, dus als je voor een speler staat heb je een perfecte opstelling.

zijn manier om dit op te lossen met 2 pc's die ook nog eens synchroon lopen, en synchroon bedient worden lijkt me idd erg ingewikkeld, nu ik we wat langer over na denk zou ik 1 pc nemen, met daar aan 2 identieke schermen (elke speler 1) op het tweede scherm een copie van het hoofd scherm laten zien, en via usb een extra keyboard en muis, dan heb je dus het zelfde ;-)

uit veiligheid zou je dit systeem dubbel uit kunnen voeren zodat je snel om kunt, maar aan de andere kant, je hebt ook cd spelers bij je, wij nemen altijd wat CD's mee om een avond te kunnen draaien, dus in het geval dat de pc nokt, ga je over op de cd's

Oh ja en waarom niet van hdd direct draaien op de cd speler, het zoeken is denk ik niet zo handig als op de pc, dat vind ik ook bij een cdj900/2000 niet handig, mocht je een avondje club draaien dan voldoet het prima, maar draai je van alles wat (meestal met een drive in) dan vind ik het toch minder handig
TomVIP Lid
4-6-2012 23:20
De HD kun je inderdaad prima aansluiten op je radius, maar dan is het zoeken naar een nummer geen optie, en dat is nu net het stukje wat ik er wel graag bij wil hebben.
Tevens heb ik een dj voor het jonge grut die zweert bij Virtual DJ, en ik wil hem graag accommoderen.

Hans heeft het dus behoorlijk begrepen wink ;)
Als ik volgende week tijd heb, ga ik wel eens aan het experimenteren.

Er is misschien buiten de backup mogelijkheid, nog een reden voor een tweede pc, als je twee geluidskaarten en twee beeldschermen wilt draaien op 1 pc, dan vraagt dat wel meer rekenkracht en geheugen lijkt me? Dus een stevige pc.
En zo'n stevige pc is dan weer net even duurder.

Terwijl je een dualcore pc met 2 gig ram en een flinke schijf al bij pc boeren tweedehands met beeldscherm voor nog geen 100 euro kunt kopen met garantie.
Dus ik dacht een leuke uitbreiding en gebruiksgemak te maken voor een investering van pak hem beet 200 euro.

Maar nogmaals, ik ben niet zo goed met computers, dus als iemand het beter weet, ben ik zeer gretig om te leren.
Daarom stel ik hier de vraag.
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
5-6-2012 08:29

Tom schreef:

Er is misschien buiten de backup mogelijkheid, nog een reden voor een tweede pc, als je twee geluidskaarten en twee beeldschermen wilt draaien op 1 pc, dan vraagt dat wel meer rekenkracht en geheugen lijkt me? Dus een stevige pc.
En zo'n stevige pc is dan weer net even duurder.
nou de rekenkracht zal niet toenemen als je 2 monitoren aansluit, zeker niet als ze allebei het zelfde tonen ;-) Het synchroon laten lopen van de 2 pc's lijkt me intensiever.

Als geluids kaart zou ik een externe nemen met meerdere kanalen, gebruik zelf een kaart met 3 x stereo uit, heb je nog een extra voorafluister kanaal over.

Tom schreef:

Terwijl je een dualcore pc met 2 gig ram en een flinke schijf al bij pc boeren tweedehands met beeldscherm voor nog geen 100 euro kunt kopen met garantie.
Dus ik dacht een leuke uitbreiding en gebruiksgemak te maken voor een investering van pak hem beet 200 euro.
op zo'n pc'tje zal het prima draaien, ik zelf draai tracktor op een een atom platformpje, dat heeft absoluut geen rekenkracht.

Ik zou er dus idd 2 van kopen, en de 2de gewoon als backup gebruiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)