Forum > Licht

Cuelux

(66 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
31-5-2012 12:16
@pimmo,
Ik neem aan dat je de launchpad voor de go buttons gebruikt? Worden de kleurtjes van de buttons dan ook mooi overgenomen? En is het plug en play of moet ik nog de midi mapping aanpassen?
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
31-5-2012 13:04

sinuz schreef:

@pimmo,
Ik neem aan dat je de launchpad voor de go buttons gebruikt? Worden de kleurtjes van de buttons dan ook mooi overgenomen? En is het plug en play of moet ik nog de midi mapping aanpassen?
Ik gebruik hem inderdaad voor de GO-buttons.
Die kleurtjes helaas niet. Wel geeft ie dmv kleuren aan in welke 'state' je cuelist is. Rood is gepauzeerd/gestopt en geel geeft aan dat hij gestart is.
Hij is helemaal plug & play, die juiste midi map staat onder Options -> Midi.
dus...
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
31-5-2012 15:11

pimmo schreef:

Die kleurtjes helaas niet. Wel geeft ie dmv kleuren aan in welke 'state' je cuelist is. Rood is gepauzeerd/gestopt en geel geeft aan dat hij gestart is.
@Pimmo, voor welk soort van evenementen gebruik jij Cuelux? Gewoon fuiven e.d.?
PimmoStandaard Lid
1-6-2012 00:40

dfreak schreef:

pimmo schreef:

@Pimmo, voor welk soort van evenementen gebruik jij Cuelux? Gewoon fuiven e.d.?
Eigenlijk voor alle klussen. Als je het logisch indeelt kan je er een hoop klussen op draaien.
dus...
SoSaStandaard Lid
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
27-11-2012 18:55
Beste Newliners,

Ik heb een tijdje geleden Cuelux aangeschaft samen met een BCF2000 van Behringer.
Nu wil ik het systeempje zo inrichten dat ik onder elke schuif en functie heb en eigenlijk niets meer met de muis of toetsen op mijn pc hoef te doen. Aangesloten aan het Cuelux systeem zitten 4x JB The Winner II scanners en 8x ledpar 56 van Eurolite. Voorbeeldje hoe ik het wil:

fader 1: X-as scans
fader 2: Y-as scans
fader 3: Snelheid scans (X+Y)
fader 4: Kleur scans
fader 5: Gobo scans
fader 6: kleur loop parren
fader 7: snelheid knipperen parren
fader 8: fadetijd van de parren

Daarnaast wil ik natuurlijk nog wat knoppen aansturen voor strobo, rook, blackout, etc.
Wie weet hoe ik dit moet programmeren. Ik ben er al een paar middagen in samenwerking met youtube tutorials en de handleiding mee aan het stoeien, maar krijg het niet naar mijn zin. Of is deze indeling simpelweg niet mogelijk?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de hulp!
PimmoStandaard Lid
27-11-2012 19:31

SoSa schreef:

Beste Newliners,

Ik heb een tijdje geleden Cuelux aangeschaft samen met een BCF2000 van Behringer.
Nu wil ik het systeempje zo inrichten dat ik onder elke schuif en functie heb en eigenlijk niets meer met de muis of toetsen op mijn pc hoef te doen. Aangesloten aan het Cuelux systeem zitten 4x JB The Winner II scanners en 8x ledpar 56 van Eurolite. Voorbeeldje hoe ik het wil:

fader 1: X-as scans
fader 2: Y-as scans
fader 3: Snelheid scans (X+Y)
fader 4: Kleur scans
fader 5: Gobo scans
fader 6: kleur loop parren
fader 7: snelheid knipperen parren
fader 8: fadetijd van de parren

Daarnaast wil ik natuurlijk nog wat knoppen aansturen voor strobo, rook, blackout, etc.
Wie weet hoe ik dit moet programmeren. Ik ben er al een paar middagen in samenwerking met youtube tutorials en de handleiding mee aan het stoeien, maar krijg het niet naar mijn zin. Of is deze indeling simpelweg niet mogelijk?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de hulp!
Waarom zou je op zo'n manier willen programmeren? Tijdens de show gaat dit alleen maar meer tijd kosten.

- Fader 1 t/m 3 kan je vervangen door 1 Go Button en 1 fader.
Als je op locatie 5 minuten de tijd neemt om 3 posities te maken en die op te slaan onder een button, kun je tijdens je show veel sneller wisselen. Ook maak je een fader met 3 bewegingen, waarvan je steeds 1 snelle en 1 langzame variant programmeert.
- De kleuren en gobo's kun je het beste op een Go-button opslaan. (wit opslaan op button 1, rood opslaan op button 1, etc.) Gobo's idem, maar dan op button 2.
- Heb je nog 7 schuiven en 5 buttons over voor chases en andere ongein.
dus...
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
4-2-2014 18:53
Dag allen,

al een hele tijd niet meer op het forum geweest.

Ik heb Cuelux aangeschaft omdat het zinloos is om telkens Martin LJ mee te sleuren voor de normale showtjes. Er wordt nogal eens van setup gewisseld en ik werk voor allerlei kleine en middelgrote projecten waar vaak on the spot nog wat geprogrammeerd wordt. Vandaar Cuelux ... Eenvoudig en snel te programmeren.

Ik ben me nu voor het eerst aan het verdiepen in de software en loop tegen één ding aan. Als ik een chase heb geprogrammeerd en toegewezen aan een playback kan ik deze gewoon starten met de GO-button maar niet meer pauzeren/releasen. Daarvoor moet ik eerst op release drukken aan de rechterkant van de software waarna ik één playback kan stopzetten. en dan moet ik opnieuw de release functie activeren om de volgende te steppen, etc...

Dit lijkt me erg onhandig. Via Martin manager kon in in Lightjockey gewoon een cue (met een chase, of iets anders) starten en stoppen met een knop op het touchscreen. Nu moet ik telkens een dubbele handeling uitvoeren om een één playback te stoppen... Kan dit ook anders?

Ik heb er een BCF 2000 aangeknoopt maar het probleem doet zich zowel via de controller als bij het klikken op het scherm voor.

Alvast bedankt,

Hugo

EDIT:ok, 2 minuten na het posten van deze bemerking heb ik het al gevonden... Kwestie van de knop 2 sec. ingedrukt houden... laugh :D
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)