Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 190 van 219)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 27-11-2024
Berichten: 1596
15-5-2012 22:08
Ja, echt waar... 1903kg leeggewicht (2.8HDI), MTM 3500kg en 1597kg laadvermogen.

Tja, die bars (ook een bull-bar shut up :X ) en de velgen... niet helemaal mijn smaak, maar die bars hebben vast nog wel een keer nut wink ;) Hoog laadvermogen + L1H1 stonden bovenaan het lijstje selectiecriteria. Dan blijft er al snel weinig over om te kiezen 2e hands, want 3.5t in L1H1 vind je bijna niet.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Zal in ieder geval minder sjouwen zijn (lading niet meer verdeeld over aanhanger+personenauto) en altijd alles bij me. Laaddrempel is net wat hoger dan de "oude" aanhanger, dus mogelijk is mijn oprijplaat net wat te kort, maar dat ga ik nog zien.
't is maar een hobby...
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
16-5-2012 08:50
Ah dat verklaart, 3.5MTM, ik dacht dat die kleinste uitvoeringen sowieso maar 2.8T MTM waren. Ik had er trouwens nog nooit eentje van die maat gezien met een MTM van 3.5T.
Ik rij al enkele jaren probleemloos rond in de oudere L3H2 uitvoering (2.5 TD motor) met nu 260.000 km op de teller. Rookt een beetje bij een koude start maar voor de rest geen enkele opmerking.
Rijdt nog als een tierelier en start van de eerste keer ongeacht de condities, een werkpaard. Dit in tegenstelling tot de oude Sprinter die ik ervoor had.

In ieder geval veel succes ermee, 2.8Hdi is normaal een goed motortje en was al een beproefd ontwerp in de oude reeksen voordat het in de gefacelifte versies kwam. Ik denk dat je wel goed zit!

Groeten
Pieter
LuxonosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2012
Laatste: 26-11-2014
Berichten: 14
16-5-2012 14:44
Momenteel vervoeren wij onze Drive in met deze wagen:
www.facebook.com/photo.php?fbid=415134525179287&set=a.347162001976540.108593.333838913308849&type=1&theater

Bij grotere shows en evenementen regelen wij ander vervoer.
Op naar een busje/bakwagen;)
Uw partner op het gebied van licht en geluid voor al uw projecten, evenementen en feesten
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
16-5-2012 16:38
Daar zul je niet veel in krijgen lijkt me? Of heb je een aanhanger erachter?
Wij hebben hier een santa fé en daar gaat net een sub top setje incl. versterking in.
Well all right..
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
16-5-2012 19:56
Ik vervoer mijn show momenteel met een Volvo s40 (of zo mogelijk een Ford Transit), met daarachter een aanhanger van 300x150x180.

Inmiddels heb ik 11 movingheadcases (22 heads), en zeker het plan om dit komende jaren te verveelvoudigen.
Trussen kunnen in dit geval op het dak van de aanhanger (imperial) of op de Ford bus (imperial)
Wat kabelcases, lichttafel, cases met (led)parren, veel overig spul in kisten, je weet hoe dat gaat.

Ik moet nu zo'n 2x rijden om mijn lichtset op locatie te krijgen, wanneer er een geluidsset mee moet ook nóg eens voor het geluidsset (tot 8x dubbel 18'' subs en een steeds verschillende combinatie toppen, versterkers, soms een mengtafel etc).

Het vervoer zit me dus aardig dwars.

Hebben jullie nog tips voor praktisch, maar ook nog enigszins betaalbaar (particulier...) vervoer?
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
16-5-2012 19:59
Is huren geen optie?
Ik weet niet hoe vaak je het spul nodig hebt maar zolang dit niet meerdere keren per week is kan dit een oplossing zijn.
Wij hebben met een lokaal autoverhuurbedrijf een leuke korting af kunnen spreken en dat is dan prima te doen!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
16-5-2012 20:23
als je zo een kapitaal in je materiaal investeert en je denkt aan een veelvoud te investeren mss iets minder in je kapitaal investeren en gewoon een meubelbak kopen. Met 11 mh kistjes heb je die al snel nodig lijkt me :s
www.bigsoundsystems.be
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-5-2012 20:33
Efficienter materiaal kan ook helpen

Al mijn klassieke washes gaan er dit jaar uit voor LED-washes mer 36x 10W. Meer vermogen, de helft zo groot. Spotjes is nog even wachten tot ze naar 90W LED's of meer gaan als lichtbron.

Hetzelfde voor geluid. 8 maal dubbel 18" is leuk, maar extreem lomp. Als je dat kan vervangen door 2 of 4 efficientere kasten zoals bv een RS18 of een SB128 dan spaar je daar ook meteen een pak uit aan transport. Of desnoods betere drivers in je eigen kasten. 18SW1600ND van Beyma bv. Met een deftige versterker daarachter beuk je hard door.

Wij sleurden vroeger ook met een AD Systems Spectra set. Klonk heel goed, maar met die stack konden we nog niet de helft van de mensen doen die de VRX nu trekt terwijl hij meer dan het dubbel van ruimte in vervoer nodig had.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 27-11-2024
Berichten: 1596
16-5-2012 22:00
Roy, waarom particulier vervoer? Je betaalt je dan blauw aan wegenbelasting. Ik zou serieus kijken naar een bedrijfswagen. Je hebt toch al wel een eenmanszaakje neem ik aan? shocked 8O Lage wegenbelasting (>100euro/maand minder), BTW aftrek over investeringen (ook je dure vervoersaankoop), enz. Daarnaast zelf lekker een klein, goedkoop wagentje privé rijden.

Verder inderdaad even kritisch naar je materiaal kijken: zijn er bijv niet een soort van meatracks/rijdende kasten voor movingheads? Lijkt me een stuk efficienter vwb ruimte en gewicht dan flight-case per 2 heads. Volgens mij is ruimte je grootste probleem en pas in 2e plaats gewicht. Dus een bakwagen kan een goede optie zijn voor de ruimte, maar bakwagens hebben dus wel een wat beperkt laadvermogen vwb gewicht dus daar even goed naar kijken. Veel andere opties heb je vrees ik niet: bus+aanhanger heb je, bakwagen zou vwb volume een volgende zijn en daarna wordt het een vrachtwagen+benodigde rijbewijs laugh :D
't is maar een hobby...
ILmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2011
Laatste: 11-12-2016
Berichten: 9
16-5-2012 22:06
Een erg handige test om te kiezen om auto privé of zakelijk te doen, is te vinden op de site van KVK

www.kvk.nl/ondernemen/belastingen/auto-van-de-zaak/

Mocht de auto privé ook nuttig gebruikt kunnen worden, waarom niet. Je kan uiteindelijk €0,19 per kilometer declareren aan je zaak en mocht je de auto genoeg zakelijk gebruiken, dan kan je zelf ook nog de BTW op onderhoudskosten op de zaak gooien. Ik zou die test een aanraden. Kan je precies zien wat het goedkoopst is.
Wie niet waagt, die niet wint !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)