Forum > Licht

ADB Vision 10 licht tafel

(48 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Will1951Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 6-2-2012
Berichten: 6
19-1-2012 11:35
Meine, Watje, anderen...

hebben een van jullie de laatste DOS software versie voor de Vision 10 nog?
er bestaat ook een pdf met aanpassingen voor de Linux versie , bekend?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-1-2012 08:35

will1951 schreef:

Meine, Watje, anderen...

hebben een van jullie de laatste DOS software versie voor de Vision 10 nog?
er bestaat ook een pdf met aanpassingen voor de Linux versie , bekend?
Hallo,

Ik moet ergens die software nog wel hebben. Ik kan even voor je kijken hoe wie wat waar.
Meine zou deze zoiezo nog wel hebben, hij heeft, zo ver als ik weet de tafel zoiezo nog zelf.

Van die pdf weet ik niks, ben zelf niet zo software minded, (ben gewoon een slechte nerd) :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
20-1-2012 09:12
Stomme vraag misschien; maar waarom is deze tafel nog steeds zo geliefd?
Sinds 2008 geen softwarematige verbetingen meer voor zover ik kan zien, over het algemeen oud, zwaar en groot.

Maar vast ontzettend betrouwbaar ofzo?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
20-1-2012 09:24

Bams schreef:

Stomme vraag misschien; maar waarom is deze tafel nog steeds zo geliefd?
Sinds 2008 geen softwarematige verbetingen meer voor zover ik kan zien, over het algemeen oud, zwaar en groot.

Maar vast ontzettend betrouwbaar ofzo?
Geliefd, of het was mijn eerste "fatsoenlijke" lichttafel.

Hij is relatief simpel; en door de grote van de tafel schrijf je alles netjes weg en blijft het super overzichtelijk.
Er is nooit iemand die mij iets verteld heeft over dmx, patchen, en weet ik veel wat allemaal.
Veel geleerd door deze tafels. Zelfs ceu, cuestacks en dergelijke krijg je mee te werken zonder dat het lastig word.
Het enige wat wat lastig was op de tafel was een chase te bouwen, maar als je de handelingen door hebt en even de manual er op na slaat is ook dat prima te doen.

Zwaar, ja. groot, ja. Oud, ja.
Betrouwbaar? ik heb er nooit problemen mee gehad; maar ik denk dat ik hem ook maar 5X op klus mee heb gehad. En dat hij de rest als leerfabriek fugeerde thuis in de schuur ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Will1951Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 6-2-2012
Berichten: 6
20-1-2012 11:48
Ik moet ergens die software nog wel hebben. Ik kan even voor je kijken hoe wie wat waar.
Meine zou deze zoiezo nog wel hebben, hij heeft, zo ver als ik weet de tafel zoiezo nog zelf.

Welke versie draait er eigenlijk bij je. Ik heb een manual wat een jongere versie beschrijft als de installatie is. MErk dit omdat bepaalde toesten geen functie gevne welke volgens het amnual wel zou moeten.
Ik kan ook nergens in de software een versienummer vinden.
weet echter dat de laatste 1.51 zou moeten zijn.
Afgelopen dinsdag tijdens de CUE gevraagd en daar wist men mij te vertellen dat er een pdf is met wijzigingen voor de linus 1.54 versie (ISIS). De persoon in kwestie rade me echter ISIS af ivm instabiliteit.
De DOS versie loopt als een trein en is onmogelijk stabiel.

Ik wacht af......
Will1951Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 6-2-2012
Berichten: 6
21-1-2012 12:43
Heb inmiddels de ombouwbeschrijving naar Linux. En blijkbaar is 1.63 de laatste software geïnstalleerd.
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
28-1-2012 14:54
Dag Wil (en anderen),

Ik had je PB gezien maar ben door drukte er nog niet aan toe gekomen een goed antwoord terug te sturen.
Heb toevallig een weekje terug mijn Vision 10 onder het stof vandaan gehaald en dit weekend draai ik er een toneelstuk mee.
Naast de Vision 10 heb ik nog een ETC express 48/96 echter ik vind de Vision live-playbacks fijner werken dan van de ETC (vooral handmatig doorschuiven lukt mij op één of andere manier niet met de ETC).

Met mijn 2e Vision 10 ben ik bezig geweest om daar Linux op te zetten, dit omdat volgens mij het bewegend-licht verhaal aardig is verbeterd in de Linux versie.
Om Linux, of eigenlijk de ISIS software, te kunnen installeren moeten wel diverse eproms van nieuwe software worden voorzien. Ook ben ik bezig geweest om het 486 moederbord te vervangen door een Pentium-exemplaar! (.....en nee ik ga niet aan de jonge generatie uitleggen wat een 486 is .... laugh :D ).

Met de DOS software heb ik het Pentium-bord draaiend gehad, de ISIS software wou echter niet draaien omdat de versie die ik heb is gecompileerd voor een 486. Of dit is aan te passen weet ik niet, ik heb bar weinig verstand van Linux.

Ik zal binnenkort de 2e tafel weer eens bekijken, en zien wat daar de status van is. (nadat ik met de Visions ben begonnen zijn we verhuist en zijn er 2 zonen gekomen dus hoe de status precies is van de 2e Vision weet ik niet eens meer).

De Vision die ik dit weekend gebruik draait met de DOS software vanaf een Memorystick en dat draait super. Voor de 2 MiniMAC'jes die ik gebruikt heb ik DMXcontrol op een laptop draaien met een Enttec PRO interface. De DMX hiervan gaat via de DMX-input van de Vision naar het toneel (de shutter bedien ik weer met de Vision).
Will1951Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 6-2-2012
Berichten: 6
29-1-2012 18:03
Hallo,
het ombouwen is niet zoveel werk. De flatcables moeten anders geplugd worden en de Eprom's vervangen, zowel de IO als de faderkaart.
Ik heb m'n contact bij ADN gevraagd naar de Eprom's en eventueel de keycaps. Effe afwachten wat dit wordt.
en ja, de Linux versie is een stuk uitgebreider met een library voor moving en scan's enzo. Verer op scherm direct je DMX uitlezen. Maar ja, moet wel eerst werken.
Als ik meer heb (Eprom's en keycaps) meld ik me wel weer.
Will1951Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2012
Laatste: 6-2-2012
Berichten: 6
29-1-2012 18:06
Meine,

ben wel benieuwd hoe dat je dat gedaan hebt met draaien vanaf een stick. Heb 2 IDE-PCMCIA convertors met kaartjes liggen maar krijg dit niet echt aan de gang.
Ben benieuwd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)