Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 269 van 289)Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 10-12-2011 09:31 |
Watt-Xtra schreef: En waar moet ik dan van eten. mijn hypotheek betalen, verzekeringen, ook ik wil eens per 3jaar op vakantie, belastingen, nog meer verzekeringen enz enz? Gewoon basis behoeften wie iedereen nodig heeft.250 euro rekenen voor een dergelijke set, netjes op papier is absurd! PVG; jij hebt het over een markt die veel mensen niet willen hebben, jewel hoor graag zelfs.. maar dan wel graag voor normale prijzen: de kroegbazen zijn jaren flink "gematst" waardoor zij gewend zijn geraakt aan dergelijke prijzen! Band+geluid 800, 100 gasten 10 consumpties pp a 2 euro = 2000 omzet. 400 euro BTW afdragen + 800 voor band dan blijft er 800 over. En daar moet hij dan de brouwer, personeel, huur/hypotheek, verzekeringen, enz. van betalen. En jij wil hiervan een paar honderd euro extra. Gaat nooit gebeuren al zouden er 0 hobbybobs zijn. Die kroegbaas zit in het zelfde schuitje als jij. Ik mats klanten ook best wel eens, maar altijd volle mep op de offerte/ factuur en dan netjes een korting eroverheen! snij je jezelf ook niet in de vingers.. Grappig, dat doe ik dus ook. Mijn mening: als je hier als pro geld aan wilt verdienen, moet je het zoeken in beurzen, conferenties, bedrijfsfeesten, (de grotere) bruiloften en verjaardagsfeesten, dorpsfeesten enz. Dat zijn klussen die de meeste hobbybobs niet aankunnen (of willen vanwege gezin en fulltime baan). Bij de kroegbazen valt weinig te halen. Edit: Niet onbelangrijk, blijf ik op hameren, als je geld wilt verdienen moet je ook iets toevoegen. Dus djs die kunnen entertainen en geluidsmannen die niet doof zijn. Kisten verhuren en sjouwen kan iedereen en dat levert tegenwoordig weinig op. Onderscheid je van de massa! | |
't is maar een hobby... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 10-12-2011 20:28 |
PvG schreef: Er is een groot verschil tussen podiumgeluid en zaalgeluid. Op het podium (en dus ook in de oefenruimte) geldt dat muzikanten altijd wat meer van zichzelf willen horen.En dat elke muzikant zichzelf het beste/hardste wil horen, dat is nu precies de reden dat het zo'n soepzooitje word. Ik lever regelmatig pa setjes voor bandjes, voor oefenruimtes, maar ook voor on the road, in veel gevallen doe ik daar ook een lesje afregelen bij, en vrijwel in alle gevallen betekend dat, dat de bas en de solo gitaar zijn eigen speakertjes een stukkie zachter moesten zetten..... hoe moet anders de zanger(es) er ooit nog overheen komen zonder schor te worden of feedback te veroorzaken? Mijn advies is dan ook meestal: ga nu eens zelf ervoor staan in het zaaltje en laat de rest doorspelen. Ze schrikken zich vaak rot hoe het overkomt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BeatmixerStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-8-2011 Laatste: 19-8-2012 Berichten: 209 | 10-12-2011 20:48 |
Frank76 schreef: Leuke discussie.Even over de horeca mannen, is het niet zo dat maar 1 ding belangrijk is: de bierkraan moet lopen! Compleet ruk geluid is geen probleem, als men maar binnenblijft en drinkt, veel drinkt! Mede daarom hebben hobby Bobs gewoon vrij spel. Denk dat de genoemde set hier zo rond de 350 incl weggezet zou worden op eigen dorp, zonder bediening. Ik heb altijd zelf het geluid en muziek verzord, maar af en toe kwam er eens een folk zanger en ik zocht ook altijd de goedkoopste maar wel iemand die kon zingen, kort samengevat een kroegbaas heeft geen duizend euro over om een avondje entertainment te bekostigen. | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 11-12-2011 05:19 |
Maar de absurde prijzen worden toch ook door de kroegbaas verzonnen? Een locale kroeg eigenaar leeft alleen van de kroeg met feestzaal. Elke maand minimaal 1x live muziek stuk of 5 man personeel in dienst. Dus het kan wel, hij koopt zijn bier ook soms in de aanbieding bij de appie. Oja heeft wel eigen pa met drumkit en zang mics dus monitoren en effecten meenemen volstaat. Een ander voorbeeld kleine kroeg hier in de buurt weinig live muziek draait goed bijna elk weekend 1 avond vol, ook altijd 3 man personeel op een avond en houd genoeg over om er flink van te leven. Zit ook ik dan te denken anderen verzieken de markt en zijn eigenlijk verwend doordat wij goedkopere prijzen vragen of ach we nemen extra me want dan krijgen we de klus wel weer. Maar vervolgens willen ze elke keer hetzelfde of meer aan apparatuur en vooral zo compact mogelijk staan want als er 2 mensen extra in kunnen is wel weer $$ voor de eigenaar. Ik denk dus concreet dat er mensen die omdat het hobby is die paar centen meepakken en leuke avond hebben, en anderzijds zijn de kroeg eigenaren verwend kwa apparatuur en kwa kosten. Anekdote: Zei een kroeg eigenaar tegen geluidsman kunnen jullie niet een uurtje doorspelen voor hetzelfde geld? Alles staat er al, en jullie kunnen zo een set herhalen want jullie doen het toch ook als hobby. Waarop collega antwoord: Zet jij de tap dan ook open voor gratis bier want tappen is toch ook jouw hobby? Toen snapte de kroeg eigenaar pas ons punt. | |
KnorrepotStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2009 Laatste: 25-6-2021 Berichten: 479 | 13-12-2011 17:32 |
@koenG Dat word nog leuk zaterdag, niet akoestisch, maar volledig (voor zover je dat kunt noemen in dat zaaltje) nieuwe presonus maar eens mee, en lekker met de iPod in de zaal! Eens zien of ik het digitaal ook goed kan krijgen Wellicht spreken wij elkaar zaterdag nog wel | |
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 13-12-2011 17:53 |
offtopic. KNU heeft dermate versterkers bij zich dat je meer dan voldoende hebt aan een stel zangmics.. blaasdinges microfoon en een split naar hun eigen in ears... thats all... die spelen toch op standje oorlog! en wat wordt er gerekend voor zn setje :D op een avond met nu dus ook een geluidsman? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 13-12-2011 17:53 |
offtopic. KNU heeft dermate versterkers bij zich dat je meer dan voldoende hebt aan een stel zangmics.. blaasdinges microfoon en een split naar hun eigen in ears... thats all... die spelen toch op standje oorlog! en wat wordt er gerekend voor zn setje :D op een avond met nu dus ook een geluidsman? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
KnorrepotStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2009 Laatste: 25-6-2021 Berichten: 479 | 13-12-2011 23:01 |
@WattExtra Ik weet het wel, echter wouden ze de gitaaramp naar de backdrop richten zodat hier minder last mee is. Ik zorg dat ik het soul optijd heb staan dan zullen we hier zien wat het word! Zang, bass gitaar, sax en de kick, misschien een overheath dacht ik toch zeker wel voldoende aan te hebben.. Nu morgen alleen nog even zorgen dat de ICT het weer in orde maakt dat de presonus weer te besturen is met de iPad.. met het testen vanavond wou hij hem niet vinden.. maargoed we gaan het zien! | |
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 18-12-2011 17:18 |
iPad-Presonus heeft hier ook wat kuren... dan wel, dan niet... Alleen niet meer getest na de upgrade laatst, misschien werkt het nu wel stabiel. | |
vaj-ta-lie-tie | |
KnorrepotStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-10-2009 Laatste: 25-6-2021 Berichten: 479 | 18-12-2011 21:28 |
Hier lag het deze keer aan de router. Echter tijdens de test aan de zaak kon ik prima baar buiten 20m weg lopen, op locatie in het café vant weekend nog geen 5 meter en hij hadal geen bereik meer :s Tijd voor externe antennes denk ik.. kan ook nog wel een zijn als je tussen 100 man met telefoons staat het dan ook niet werkt? | |
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus |