Professionele vervanger voor Martin Mac 250
(83 reacties. Pagina 6 van 9)Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-3-2009 Laatste: 2-12-2015 Berichten: 141 | 28-11-2011 13:34 |
Even offtopic, maar ik kan het helaas niet laten; stellen dat AED de kleine klant vergeet is oprechte nonsens! eens per jaar komen er bij ons wat spullen vandaan, maar de koffie is nog steeds best okay, en we worden iedere keer behandeld als kwamen we er wekelijks over de vloer. Servicetech Martin voor belgië is Roadtech: www.roadtechservices.com/ Als je oude leverancier oid daar niet van op de hoogte is zegt dat meer over hem dan over martin aangezien hier best redelijk over gecommuniceerd is. | |
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 28-11-2011 16:30 |
Als je leverancier/service levert voor bepaalde merken bent van België, dan wordt er toch verwacht dat je een degelijke service kan bieden naar de klanten toe. Dit is in geen enkel geval waar wat het merk Martin betreft. Mijn collega D-LIGHT kan dit ten zeerste bevestigen. Misschien kan dit topic veranderd worden van naam. We zoeken dus een waardige, degelijke vervanger voor de Martin Mac 250. Welliswaar niet in het Martin gamma. Eventueel met de overschakeling naar een LED-lichtbron. Ik denk maar aan merken zoals Briteq of Elation. Ook al blijven Martin wel goeie heads, eens de aankoop achter de rug is en de eventuele problemen steken de kop op blijf je toch wel in het donker of zeer duister zitten qua service. Laten we eerlijk zijn, het is niet omdat er 'Martin' opstaat, dat er niets kan mislopen. Het is en blijft techniek wat er in die kopjes zitten. | |
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ... | |
X-PLOSIONStandaard Lid Uit: België Sinds: 19-8-2009 Laatste: 6-2-2013 Berichten: 110 | 28-11-2011 18:44 |
En als er koppen zijn die al snel een errormelding geven .... of iets zeer kleins in stuk gaan ... Dan is het Martin wel. | |
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 1-12-2011 20:38 |
Voorlopig blijven wij gespaard van vele errors met onze Martin Mac 250's. Feit is wel dat we er zelf kunnen aan werken. We hebben zelf de kabelbomen vernieuwd. Dit hebben we bewust zelf gedaan om de knowhow zelf te hebben om eventuele fouten er ook wel sneller te kunnen uithalen. Natuurlijk blijven het wel kopjes van enkele jaren oud, niettegenstaande dat ze nog steeds meedraaien in het hogere segment van moving heads. Ik kan er dan ook goed inkomen dat mede forumleden die ook Martin in verhuur hebben/hadden, er zich nachten van geërgerd hebben. Moesten wij alles zelf eens niet serieus hebben opengelegd van de heads, waren wij misschien ook al overgestapt naar een ander merk. Op tijd het materiaal reviseren en onderhouden is van belang om het materiaal een lange levensduur te laten bekoren, en dit heeft niet met een bepaald merk te maken. Enigszins is wel waar dat een degelijk merk wel makkelijker te onderhouden is en daar ook eerder voor gemaakt zal zijn. Om de vergelijking te maken, ik heb ooit velleman moving heads moeten kuisen, en alles zat simpelweg ofwel muurvast, ofwel draaien de schroefjes door, ofwel samengehouden met warme lijm. Voor mij zegt dit al genoeg. Zal dit ook zo zijn bij het ledverhaal? Zullen de spotjes ook in bepaalde secties opgebouwd worden? Kan je reflectors makkelijk kuisen. Kan de led gericht worden (vroeger met stelschroeven bij een gasontladingslamp) zodat de hotspot mooi middenin de gobo valt, ... ? | |
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 1-12-2011 20:56 |
X-PLOSION schreef: En als er koppen zijn die al snel een errormelding geven .... of iets zeer kleins in stuk gaan ... Dan is het Martin wel. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 21-12-2011 16:13 |
Na ondertussen heel wat gelezen te hebben op het net zal de overstap van Martin naar Briteq waarschijnlijk nog niet van vandaag op morgen gebeuren. Mede door het feit dat Martin ook wel nog steeds meer gevraagd is op een technische fiche dan het eerder 'nieuwere' merk Briteq. Van uit dit opzicht blijven de Martin Mac 250 dus zeker nog een tijdje bij ons in de verhuur. We breien wel verder aan ons ledverhaal door nieuwe Briteq BT W36 L3 wash moving heads in onze verhuur te hebben vanaf januari volgend jaar. We hebben deze wash moving heads live aan het werk gezien in een lichtshow en waren er dan ook zeer sterk van onder de indruk. Misschien is hiermee al een stap dichter naar een degelijke concurrentie naar Martin gezet. Dit in vergelijking met hun Mac 101. Voor de geïnteresseerden, www.youtube.com/watch?v=K70IEi3San8 Hier kun je zelf even oordelen. Van 4:50 min tot 5:08 min zie je de Briteq BT-60 aan het werk. Van 5:47 min tot 6:11 min zie je de nieuwe Briteq wash moving head. Zeer klein van gestalte, maar groot qua specificaties. | |
Pro RentalStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2004 Laatste: 16-5-2017 Berichten: 115 | 9-1-2012 15:44 |
Hebben bepaalde forumleden al met de wash moving heads van Briteq gewerkt? Zoja, graag uw constructieve mening. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 9-1-2012 15:52 |
Ik heb er al mee gewerkt, maar ik ben er niet wild van. De kleuren zijn gewoon NIET mooi als je naar wittinten of pastelkleuren gaat, daarvoor heb je toch echt RGBW of RGBAW mixing nodig en dat zit er bij briteq nog niet in. Ik zou dan ipv een BT91 dan ook snel naar een Platinum wash Zoom van Elation kijken. Als je vooral fuifjes ed doet maakt dat natuurlijk geen zak uit, maar daarvoor koop je meestal geen moving wash. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 9-1-2012 16:38 |
bomdes schreef: Ik heb er al mee gewerkt, maar ik ben er niet wild van. De kleuren zijn gewoon NIET mooi als je naar wittinten of pastelkleuren gaat, daarvoor heb je toch echt RGBW of RGBAW mixing nodig en dat zit er bij briteq nog niet in.Briteq BT 30 FC (RGBW) Briteq BT W36 L3 (RGBW) Briteq BT W91 L3 (RGBAW) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 9-1-2012 17:41 |
Dat klopt, maar het zijn geen single chip oplossingen zoals bv de platinum wash wel is. Ik heb wel de orginele, dus niet de RGBAW MK2 van de BT91L3 gebruikt, maar ik was er toch echt niet wild van te krijgen. Er komt wel veel licht uit, dat wel. De bewegingen zijn ook snel, maar ik vind de kop toch redelijk luidruchtig qua ventilatie en motoren. | |