Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 262 van 289)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 1596
22-11-2011 19:39
Da's scherp... laugh :D
't is maar een hobby...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
22-11-2011 19:40
Bij een week van te voren is de kans nog wel klein dat je nog een andere boeking krijgt, je hebt de datum immers vrijgehouden tot het punt dat hij afbelt. Bij de tandarts moet je ook betalen als je zonder goede reden een uur van te voren afbelt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
22-11-2011 20:30

Frank76 schreef:

PatrickvHaeften schreef:

Hierin stond duidelijk zaterdag 26 oktober.
Ik denk dat je daar keihard nat gaat.
Dat is overduidelijk een fout van jouw kant.
Zelfs al zou je voor 26 oktober het contract hebben toegestuurd, zaterdag 26 oktober is ofwel al een paar jaar geleden of pas over een paar jaar!
Als klant zou ik jou zeker niet betalen en wellicht zelfs schade op jou verhalen omdat jij verzaakt.
Hij zal wel 26 november bedoelen. Dat is komende zaterdag zoals hij al aanhaalde. wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 9490
22-11-2011 22:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 23-11-2011 21:31
dat is waarom ik al mijn datums inclusief de dag noteer in de contracten:
dus niet 20-1-12, maar VRIJDAG 20 januari 2012

En dan altijd 1 week van te voren even contact opneem met de klant over het feest.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 24-11-2024
Berichten: 123
23-11-2011 13:14

Ronny B schreef:

Heb je voor zo'n situatie niet wat jongen/ mensen/ conculega's om je heen die je kunt bellen en jij het dus voor jou klant kunt oplossen? Wil niet zeggen dat jij er op dat moment iets aan moet verdienen, maar de klant zal de volgende keer wel bij jou terug komen omdat jij de klant zijn fout hebt opgelost.
Nou, ik kende hem via via (zoon van vrienden van m'n ouders), en heb dus die prijs heel erg aangepast.
Aangezien het 'maar' verjaardag was van iemand die 15 werd. (50 euro)
Daardoor steeg de prijs enorm voor hun, en vonden ze het niet echt rendabel. (van 50 naar 250 euro)

Voor de rest, die vrijdag is nooit aan de orde geweest, want toen had ik al iets.

Scherpe mensen hier, ik heb het nagekeken, stond 26 NOVEMBER laugh :D

Ik heb de factuur nog niet gestuurd, dat is ook niet netjes als de werkelijke datum nog niet geweest is.
Zit nog een beetje te twijfelen over de prijs die ik op de factuur ga zetten.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
23-11-2011 13:52
Sowieso zou ik hoooguit alleen de misgelopen inkomsten te factureren. Dus wel: de drive-in show. Niet: Vervoerskosten etc. Daarnaast heb je aan een feest zelf ook altijd directe en indirecte kosten (afschrijving, tape etc), dus kun je ook nog stellen om een deel van de drive-in show niet te vergoeden. Echter 80% van de drive-in show lijkt me heel redelijk.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-11-2011 14:24
Het gaat om 50 euro... breng ze 25 euro in rekening voor de moeite enzo, en laat het verder lekker zitten. Dan krijg je ook zeker geen scheve gezichten van die vrienden van je ouders (anders kun je voor die paar tientjes ook flinke ruzie veroorzaken tussen je ouders en hun vrienden).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
23-11-2011 14:31
Soms moet je gewoon je verlies nemen om imago schade te voorkomen, in dit geval gaat het om 50 euro (dt gaat toch nergens over.)

Geloof mij slechte verhalen, kosten je uiteindelijk meer dan nu eenmalig een verlies van 5 tientjes pakken. Door die slechte verhalen mis je zo 2 klussen, ik weet niet wat jij er voor vraagt maar dit is al snel 600 euro's.
Focus on the customer and the rest will follow.
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
23-11-2011 15:43

PatrickvHaeften schreef:

Scherpe mensen hier, ik heb het nagekeken, stond 26 NOVEMBER laugh :D
Nu ga jij nog steeds nat want 26 november vorig jaar of over twee jaar. In een contract moet je zo verdomde precies zijn dat er nergens twijfel over kan ontstaan anders hang je. Als jij geen jaartal hebt opgenomen kun je dat contract net zo goed bij het oud-papier gooien.

Maar uh, vijf tientjes waar heb je het over.
Lekker laten zitten om relatieschade in jullie vriendenkring te voorkomen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-11-2011 16:18
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 24-11-2011 15:46
Sowieso geen factuur sturen voor dat bedrag... ga gewoon even bij die mensen langs, pak een kop koffie, bespreek het even en dan komen jullie er vast wel uit. Ze zullen ook wel toegeven dat het hun fout was en misschien zijn ze zelfs wel zo sportief om je gewoon 50 euro te geven. Zo niet, jammer dan, maar dan heb je in elk geval geen gezeik voor die paar tientjes.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)