Forum > Licht

Professionele vervanger voor Martin Mac 250

(83 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
19-11-2011 15:50
Laten we nu even het theater gebeuren vallen, en het bekijken vanaf het standpunt van discobars, dj, feestjes, trouws, fuiven en dergelijke... Zo'n bevindingen of dergelijke ervaringen gaan mij alvast een gans pak meer vooruit helpen.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
19-11-2011 16:27
Ja de dienst na verkoop van Martin in België is echt een dikke RAMP geworden! EVDV in Willebroek is op de fles gegaan door het steeds meer en meer groeien van AED rent, AED sales, AED distribution, AED dit en AED dat .....
En AED richt zich in alles tot de grote mensen, en de kleinere vallen gewoon buiten hun beschouwing! Maar AED is "GELUKKIG" nog niet de Martin dealer geworden in België!
EVDV, waar we steeds konden rekenen op een degelijke service, of je nu een grote klant of een kleine klant was, waar je steeds van harte werd onthaald, steeds een prima raad en daad kreeg, zelf toestellen kon bekijken en testen voor eventuele aankopen, .... Ja ik begrijp echt niet dat zo een goede firma dicht moest voor de hebzuchtige en geldzuchtige AED!
Sinds het sluiten van EVDV is het aspect service pijlsnel naar beneden gegaan, en als ik de martin site bezie is er nog steeds geen nieuwe dealer. Dus mailen naar denemarken voor een probleem ..... En onderdelen van daar laten komen en verloren gaan met de post of beschadigd toekomen .... neen, sinds de sluit ervan zijn wij alles van martin beginnen verkopen, voor technische defecten opduiken, en ik moet zeggen, blij dat ik er vanaf ben! Nu bij Beglec breng je via uw dealer uw toestel binnen, en binnen de week a 2 weken heb je het degelijk hersteld terug! En dat blijf ik zeer belangrijk vinden als je iets koopt dat je snel en makkelijk het kan laten nakijken, herstellen .... en die service heeft het A-merk Martin niet meer, dus voor mij mag Martin gerust een B of C merk genaamd worden!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
19-11-2011 17:33
AED is hier niet de boosdoener, het is de onwil van Martin dat de service rampzalig is geworden. Er zijn nog genoeg andere firmas die martin servicen, maar ik hoor overal hetzelfde. Als je onderdelen wilt moet je ze maar rechtstreeks laten dropshippen van bij Martin zelf, of het geluk hebben dat je die ene nederlandse vertegenwoordiger die af en toe in belgie komt kan treffen.
Martin maakt zelf zijn belgische markt kapot, en ik twijfel dat ze dat nog gaan kunnen recupereren.

Dat EVDV tenonder gegaan is kan ik eerlijk gezegd ook niet aan AED wijten, dat is meer hun onkunde om een deftig management en financieel beleid te houden.

Los van die discussie: voor discoshows, fuiven en aanverwanten is de BT60 naar mijn mening een van de beste koppen die je met je centen kan kopen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
19-11-2011 23:16

bomdes schreef:

Feit is dat een BT60 lichter, zuiniger, goedkoper en compacter is dan een Mac250 en een héél goede kleurweergave en lichtopbrengst meerzet met best goede optieken en gobos.
Je zit nu gewoon een nieuw model led-movinghead te vergelijken met een msd head uit de jaren '90?

En overigens zie ik nergens bij de technische gegevens van de Briteq een opgaaf van de output. Dat zou voor een fabrikant toch een peuleschil moeten zijn?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
20-11-2011 16:55
Ik maak de vergelijking waar de TS zich op wil baseren, zoals namelijk in de titel staat.
Ik heb ergens in men mail nog een luxmeting van Beglec zitten van de BT60 toc de 250 MSD kop van BriteQ en die ontliepen mekaar tot op 4 meter weinig, met een klein voordeel voor de LED kop. Vanaf 4m was de MSD in het voordeel, maar echt een enorm verschil was er ook niet op.
Was overigens een onafhankelijke meting van een klantendemo, dus geen verbloemde waarden van beglec :)
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
20-11-2011 17:45
@Bomdes,

moest je deze eventueel even kunnen mailen. Dan kunnen we deze vergelijken met de waarden die wij zullen opmeten. We plaatsen deze dan online, zodat iedereen hier weet van kan hebben.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
20-11-2011 18:24
We hebben deze moving head naast onze Briteq BT250S
geplaatst, en waren zeer tevreden over zijn prestatie.
kleuren zijn mooi, meerdere gobo's.
De kleur-overgang in trage mode: iets te dikke lijn tussen kleur-overgangen.

Lichtsterkte: LED 1000 lux op 2,5 m met wit licht
op 6 m : 270 lux

BT250 S : 1000 lux op 4 m met wit licht
op 6 m : 600 lux
D-LIGHT-PROJECTSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-11-2011
Laatste: 25-2-2012
Berichten: 13
20-11-2011 19:02
Zoals ik in mijn vorige posts al vermeldde denk ik dat de inschatting van een merk afhangt van de ervaringen die je ermee hebt.
Die ervaringen zijn een geheel van gebruikservaringen, en als er een probleem mee is, de service ervaringen. Als sommige mensen mijn inschatting belachelijk vinden dan is dit hun goed recht. Ik vind het ronduit belachelijk dat martin hun klanten zo in de kou laat staan. Je moest eens weten welke "ommewegen" ik soms maak om toch een raparatie tot een goed einde te brengen, louter omdat de flow van onderdelen niet verloopt zoals zou moeten. Ik doe herstellingen van verschillende merken waaronder ook martin en niet alleen de oude macs. Als ik dit vergelijk met robe,.... groot verschil hoor.
De topicstarter heeft zelf martin spots staan. In alle eerlijkheid: hij heeft die spots pas durven kopen omdat hij weet dat ik die kan herstellen. Momenteel hebben wij samen een aantal van die "oude" heads staan. Wij zijn er tevreden over, omdat we er zelf aan kunnen werken. Maar dit is niet voor alle klanten zo! Laten we ook niet vergeten dat ieder merk in beweging is. Sorry voor martin, maar daar zie ik een neerwaartse beweging. Ik heb in hun vroegere jaren een veel betere ervaring gehad met hun service. Als je een mail stuurde kwam er vrij snel een antwoord met een oplossing. Nu is het dikwijls gewoon muisstil....als reactie op een ver uitgedokterd probleem waarbij je een antwoord van martin nodig hebt. Als ze zichzelf een beetje respecteren dan zal er toch snel iets moeten veranderen daar.
Een tijdje kwam robe, die movitec overnam. Ze hebben de problemen uit de movitecSL250 gehaald, de optiek verbeterd en daar was de robe 250XT. Ik heb beiden ter reparatie opengehaald en de gelijkenissen zijn nog steeds treffend. Voor mij kwam robe van een iets lager niveau, en heeft het zich naar boven gewerkt. Met Martin net de omgekeerde beweging. Daarom denk ik dat ze elkaar "tegenkomen" en stel ik hen naast elkaar. Voor de duidelijkheid: Voor mij is er een mijlengroot verschil merkbaar tussen de lowbudget merken en martin, robe. Misschien was dit in vorige posts niet duidelijk.

Waarom wie die BT60 vergelijken met de "oude" spot uit de jaren 90?
Omdat wij nu deze spots hebben, en evt zouden overschakelen. Daarom willen we vergelijken met iets waarvan we nu de kleuren, bewegingen, storingen,...kennen.

Heeft trouwens iemand een mogelijke logische verklaring waarom de lichtoutput na enkele meters sterker zou verminderen bij led dan bij msd?
Led there be light?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
21-11-2011 10:45

D-LIGHT-PROJECTS schreef:

Een tijdje kwam robe, die movitec overnam. Ze hebben de problemen uit de movitecSL250 gehaald, de optiek verbeterd en daar was de robe 250XT.
Movitec haalde zijn spots gewoon bij Robe, niet andersom. Net als Futurelight en nog enkele OEM-shoppers. Movitec is later stilletjes verdwenen.

D-LIGHT-PROJECTS schreef:

Waarom wie die BT60 vergelijken met de "oude" spot uit de jaren 90?
Omdat wij nu deze spots hebben, en evt zouden overschakelen. Daarom willen we vergelijken met iets waarvan we nu de kleuren, bewegingen, storingen,...kennen.
Fair enough, maar om dan tot de "opzienbarende" conclusie te komen dat de led-spot lichter en zuiniger is. Duh. Zo'n vergelijking kan ik maken zonder de spots zelfs maar gezien te hebben. Maar goed, dat moet iedereen maar zelf weten.

D-LIGHT-PROJECTS schreef:

Heeft trouwens iemand een mogelijke logische verklaring waarom de lichtoutput na enkele meters sterker zou verminderen bij led dan bij msd?
Dat kan m.i. alleen als de uitstraalhoek groter is. Bij gelijke hoek en gelijke lichtsterkte zou de afname gelijk moeten zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
D-LIGHT-PROJECTSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-11-2011
Laatste: 25-2-2012
Berichten: 13
21-11-2011 12:38
De uitstraalhoek van de BT60 is net kleiner dan de mac250. Of bedoelde je de uitstraalhoek van de led zelf?
Led there be light?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)