Forum > Licht

Moving Heads

(57 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
27-10-2011 03:06
IK heb het alleen over aanschafwaarde. Niet over onderhoud, hier kan ik niet over oordelen, op het gebied van Robe dan. Dat moet de demonstartie gaan uitwijzen.
Ik ben wel benieuwd na hoeveel uur jij de Martin of Robe kop schoonmaakt. ZIjn hier richtlijnen voor of doe je dit als je denkt dat het nodig is?

Ergenissen heb ik bij de entours nooit gehad tijdens het onderhoud, maar nu erger ik me ook niet zo snel.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
27-10-2011 13:26
Tot een jaar terug hadden wij diverse Martin fixtures, maar hier hadden we toch wel behoorlijk wat problemen mee. (Erg veel onderhoud nodig, veel 'vreemde' storingen. Ging wel om wat oudere fixtures.)

Vorig jaar zijn we daarom overgestapt op Robe. We hebben nu de ROBIN 300E spots en ik moet zeggen: dat zijn erg mooie spotjes! (Zitten wel in dezelfde hoek als Clay Packy en Vari*Lite, ook qua prijs...) Volgens mijn kan Robe prijstechnisch gezien erg goed concurreren met Martin, dus ik verbaas me erover dat jij zegt dat ze duurder zijn.
Nu hebben wij wel een erg goede relatie met de importeur, dus dat zal zeker ook een rol spelen.

Naar mijn idee krijg je bij Robe toch net even wat meer kwaliteit voor een gunstigere prijs dan bij bijvoorbeeld Martin.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Dj-bartStandaard Lid
27-10-2011 13:45
Zou inderdaad heel goed te maken kunnen hebben met de relatie, wij hebben nog nooit Robe gewerkt, dus zal de eerste korting niet zo spannend zijn. Bij Martin is dat door de jaren heen wel een ander verhaal.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
8-11-2011 20:52

JeroenVDV schreef:

Ze hebben allemaal onderhoud nodig, dat is bij allemaal redelijk simpel te doen door een doordacht ontwerp en er komt echt wel genoeg licht uit allemaal (waarbij de Clay Paky wellicht wel wint..).
Het is wel te merken dat je vaker achter een desk zit, dan met een phillips 2 in een fixture. wink ;)
Clay Paky is idd de winnaar wat betreft lichtopbrengst maar om nu te zeggen dat het een technisch hoogstandje is? Bij de eerste versie van de Beam 300 waren ze de heat shield vergeten. Over service of onderhoud ga ik het niet eens hebben. Waarbij Robe (de meeste nieuwe), Martin (sommige) en Vari*Lite (sommige niet) wel goed met een schroevendraaier te benaderen zijn.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj-bartStandaard Lid
8-11-2011 21:16
Heb inmiddels de demo van robe gekregen.

Dit was mijn conclussie (dus puur mijn mening)

Die AT250 spots vond ik echt speelgoed, geen mooie gobo's en al helemaal geen mooie beweging en maakt bovendien een hoop lawaai. Leuke spot voor drive in shows, maar niet voor ons.

Daarna ook meteen de 300 spot en 300 classic gezien. Ik was erg onder de indruk van de 300 spot. De zoom icm de iris en frost filter maakte het een mooie all around spot. De prijs ligt wel ver boven het budget, maar we zijn nu aan het denken om misschien dan maar minder spots te nemen en dan de 300 variant te nemen.
DjjurgenStandaard Lid
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
8-11-2011 22:39
kijk ook naar de clay paky sharpy ook al is het een beam
je zult denk ik versteld staan wij hebben er vorige week 25 binnen gekregen.
trotse eigenaar van system one audio.
Dj-bartStandaard Lid
8-11-2011 22:57
Heb ik inmiddels ook gedaan en persoonlijk vonden wij het het niet waard.

Die nieuwe spot zullen wel een behoorlijk update zijn van de 6 Showtec Phantom 250 Spot's die jullie hadden.

Vroeger waren ze misschien marktleider met hun moons, maar nu vind ik ze vooral duur en niet echt speciaal.

Door de demo ben ik wel overtuigd vanhet kunnen van Robe. Tenminste met uitzondering van die 250 serie. Daarin vind ik in dezelfde prijsrange Martin een stuk beter.
UltrasoundStandaard Lid
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
8-11-2011 23:02
1 x bewerkt. Laatst door Ultrasound op 8-11-2011 23:11

dj-bart schreef:

Die AT250 spots vond ik echt speelgoed, geen mooie gobo's en al helemaal geen mooie beweging en maakt bovendien een hoop lawaai. Leuke spot voor drive in shows, maar niet voor ons.
Wat een onzin, wij hebben 16 Robe 250AT spots in gebruik en deze maken nauwelijks geluid. Worden bij ons ook ingezet voor meer dan alleen drive-in show activiteiten. Gobo's van de Krypton zijn inderdaad mooier dan bij de Robe 250AT maar doen aan bewegingen en kwaliteit zeker niet onder aan de Martin Krypton serie.
Nieuwe website online!
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
8-11-2011 23:06

Ultrasound schreef:

dj-bart schreef:

Wat een onzin, wij hebben 16 Robe 250AT spots in gebruik en deze maken nauwelijks gebruik. Worden bij ons ook ingezet voor meer dan alleen drive-in show activiteiten. Gobo's van de Krypton zijn inderdaad mooier dan bij de Robe 250AT maar doen aan bewegingen en kwaliteit zeker niet onder aan de Martin Krypton serie.
Maar de gobo's van de Krypton zijn dan ook speelgoed gobo's. wink ;)
dus...
Dj-bartStandaard Lid
8-11-2011 23:56
Misschien werd er een maandagochtend kop gedemonstreerd, maar we hebben onze entour naast die Robe spot gehad en er die Robe spot maakte wel degelijk een hoop meer herrie en de bewegingen waren bij lange na niet zo mooi.
De vergelijking was ook niet echt reeel. De 250AT spot is meer te vergelijken met een krypton.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)