Backdrop: waar kopen?
(59 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 5-7-2011 10:39 |
ik vind het lampjes achter me ook geen doen. Constant dat geflikker in je werk, en beeldschermen, om maar niet te spreken van de warmte. En als e strobo dan aan gaat, en je staat net in je bakken te kijken, dan zie je gelijk het eerste kwartier gele vlekken Ook snap ik niet hoe mensen het altijd voor elkaar krijgen om hun backdrop ook nog aan zo'n achter constructie vol met lampen te hangen. Negen van de tien keer hangt het doek tegen of zeer dichtbij de lampen, met alle gevaren van dien. De constructie boven de show heeft ook nog het voordeel dat je zelf niet in de schaduw van je effecten staat, en dat je gemakkelijk "werkverlichting" boven je show kunt hangen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DjbirdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-6-2004 Laatste: 18-10-2023 Berichten: 372 | 5-7-2011 10:40 |
Dré schreef: Ik had in m'n drive-in show tijd de truss altijd boven de DJ staan. Heb in het verleden ook wel eens met truss achter de DJ gewerkt maar vond dat gehijg van die spots in m'n nek echt helemaal net niks. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 5-7-2011 11:51 |
BSS schreef: Met ook een truss erop of gewoon een dwarsbalkje?Dré schreef: 2 statiefjes, achterwand oprollen op z'n eigen alu buis en daarna vervoeren in een stuk dikwandig PVC buis. Jaren op die manier gedaan (werkt als een tierelier).Overigens waren onze backdrops van bisonyl (makkelijker te beplakken en schoon te maken). Middenstuk was 2,5 x 2 meter (b x h), zijkantjes waren 1,25 x 3 meter (b x h). PVC pijpjes (2 stuks van 2,5 meter) pasten prachtig in Trio 33 truss. Hoe oprollen? 25/2 ronde buis (2,5 meter lang) met daarin 2 stukken 20/2 ronde buis (1,25 meter elk). In die 20/2 buizen in het midden en aan elk uiteinde een gat. Tophat op statief met daarin een pen (waar dat gat van de 20/2 omheen gaat). 20/2 half uittrekken als je de zijwanden ook gaat plaatsen (of een klein stukje uit als je alleen het middenstuk gebruikt). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 5-7-2011 13:27 |
Die had ik gezien ja maar dat leek me meer een doe het zelf oplossing. Ik bedoel dan eerder of er bv koppelstukken bestaan om de buis van het doek op de statieven te bevestigen. Enfin ja conclusie is dat het nog wel zelf in elkaar te steken valt, maar dat er geen kant en klaar setje van showtec of dergelijke bestaat? | |
www.bigsoundsystems.be | |
JeroenstapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-11-2008 Laatste: 14-2-2022 Berichten: 130 | 5-7-2011 14:13 |
maak van de c een x, die heeft het. Het heet easy drape. Werkt best aardig, alleen niet heel erg stabiel. | |
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ? | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 5-7-2011 23:34 |
Tom schreef: ik vind het lampjes achter me ook geen doen.Constant dat geflikker in je werk, en beeldschermen, om maar niet te spreken van de warmte. En als e strobo dan aan gaat, en je staat net in je bakken te kijken, dan zie je gelijk het eerste kwartier gele vlekken Ook snap ik niet hoe mensen het altijd voor elkaar krijgen om hun backdrop ook nog aan zo'n achter constructie vol met lampen te hangen. Negen van de tien keer hangt het doek tegen of zeer dichtbij de lampen, met alle gevaren van dien. Wij doen het als volgt: Onze backdrops zijn 300gr. geimpregneerde molton, aan 4 zijden omgezoomd (brede zoom). Aan 1 zijde zitten deze clips met een spanfix erdoor. De backdrop wordt met de spanfix aan de topbuis van de truss gehangen, zodat er geen lelijke gaten zichtbaar zijn. Met goede wind-ups heb je totaal nergens last van, die backdrop weegt als hij 4 meter is nog geen 10 kilo, dus qua last heb je bijna geen gewicht. | |
I am a TimeDriver! | |
VincentsmeetsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-3-2011 Laatste: 18-3-2016 Berichten: 133 | 6-7-2011 00:32 |
ideedeluxe schreef: Tom schreef: ik vind het lampjes achter me ook geen doen.Constant dat geflikker in je werk, en beeldschermen, om maar niet te spreken van de warmte. En als e strobo dan aan gaat, en je staat net in je bakken te kijken, dan zie je gelijk het eerste kwartier gele vlekken Ook snap ik niet hoe mensen het altijd voor elkaar krijgen om hun backdrop ook nog aan zo'n achter constructie vol met lampen te hangen. Negen van de tien keer hangt het doek tegen of zeer dichtbij de lampen, met alle gevaren van dien. Wij doen het als volgt: Onze backdrops zijn 300gr. geimpregneerde molton, aan 4 zijden omgezoomd (brede zoom). Aan 1 zijde zitten deze clips met een spanfix erdoor. De backdrop wordt met de spanfix aan de topbuis van de truss gehangen, zodat er geen lelijke gaten zichtbaar zijn. Met goede wind-ups heb je totaal nergens last van, die backdrop weegt als hij 4 meter is nog geen 10 kilo, dus qua last heb je bijna geen gewicht. | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 6-7-2011 08:56 |
Jeroenstap schreef: maak van de c een x, die heeft het. Het heet easy drape. Werkt best aardig, alleen niet heel erg stabiel.zoiets bedoelde ik dus :) | |
www.bigsoundsystems.be | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 6-7-2011 21:24 |
Ik heb backdrops ook altijd aan de achterste trussbuis hangen, en de truss gewoon achter de dj. Ik vind de overlast die ik ervan heb met 8 parretjes van 300 watt en een paar scannertjes wel meevallen. Daarnaast staan die dingen natuurlijk te knipperen, niet de hele tijd full on. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 19-7-2011 14:57 |
Ik kan me meer vinden in het verhaal van Dre. Ik heb liever mijn truss boven me of voor me, zo kan ik mijn werkhokkie naar eigen inzicht inrichten zonder zelf in de discoshow te staan. Dit betekent wel een extra bruggetje voor de backdrop. (Hier was dat bijvoorbeeld prima geregeld). Bovendien moet je soms alles redelijk compact opstellen en dan heb ik ook geen last van speakers (gestacked) die voor de lampen staan. Als je in een hoek staat dan kan je ook compacter staan door jezelf naar achteren te zetten. p.s. ik ben geen fan van "compact opstellen", maar ja, soms is het de nadrukkelijke wens van de uitbater die het niet helemaal snapt. Dan moet je toch wat. | |
DjREsound |