Forum > Geluid

Synq versterker stuk

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
30-5-2011 11:52
Mijn 2k2 heeft dit weekend de geest gegeven, linker kanaal blijft branden (alle leds)
Stond op eenb 8 ohm subje en het feest was nog niet eens begonnen, dus achtergrond muziek.

Evenlater zag ik dat leds branden en het subje niets meer deed, omgewisseld met het rechter kanaal en we konden verder met het feest. Hele avond heeft het goed gewerkt op het rechter kanaal.

Heb de versterker even bekeken en de zekeringen zijn gewoon heel en er is ook geen stank te ruiken.

Heeft iemand ervaring met repareren van deze versterkers? of heeft er iemand een service manual van dit ding? Het is het nieuwe type en is 5-3-2010 gelkocht maar de rj winkel wil geen garantie meer geven dus dat is jammer.

Of is er iemand met een 2k2 die defect is aan 1 kanaal en kan overnemen?

Hoor het graag.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
30-5-2011 13:07
Wil geen garantie meer geven? Het is toch verplicht vanuit de EU om op een product 2 jaar garantie te geven?
If it ain't Dutch it ain't much...
SoundsmurfStandaard Lid
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
30-5-2011 13:27
Zoals hierboven gezegd, sla de verkoper met onderstaande om de oren:
Wanneer heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging?

De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is. Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.

Binnen de periode van 2 jaar heeft u bij een gebrek buiten uw schuld recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft.

De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.
Bron: www.consumenteninformatiepunt.nl
FossaltaStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
30-5-2011 13:31
Voordat het hier een hele discussie over de garantie afhandling van een andere webshop wordt graag on-topic blijven.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
30-5-2011 13:33
nee, de duur van de garantie staat niet standaard vast, dat spreekt de leverancier met je af.
maar je hebt wel recht op een deugdelijk product.

Meestal vloeit daaruit voort dat je van een apparaat een bepaalde probleemloze levensduur mag verwachten.
En na de garantie moet je aan kunnen tonen dat je het apparaat niet verkeerd hebt gebruikt.

Er is nog veel meer info te vinden, zoek maar eens.
Het eindigt wettelijk echt niet met: "de garantie is verlopen"
Een goede (web)shop handelt daar ook naar en zoekt gewoon zo snel mogelijk naar een oplossing die beiden bevredigd.
Een slechte laat het er op aan komen dat je je wettelijk recht (vaak lange weg) gaat halen, en tegen die tijd dat je aan de beurd bent,
is zo'n dozen schuiver er meestal al niet meer sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
30-5-2011 16:36
Houdt er wel rekening mee dat het recht op een deugdelijk product alleen voor consumenten geldt. Als je de versterker dus zakelijk hebt aangekocht geldt dit in principe niet.

Als de winkel niet wil meewerken zou ik eerst even rechtstreeks de importeur / fabrikant contacteren. Heb ik laatst ook gedaan bij mijn Samsung tv, was ook nog geen 3 jaar oud toen die er mee ophield. Was bij de Makro gekocht, dus geen consumentenrecht (is een groothandel namelijk) en zij konden (of wilden) niets voor me doen. Toen heb ik Samsung dus maar rechtstreeks gecontacteerd. Ik heb de tv toen naar 1 van hun repair centres gebracht en Samsung heeft netjes een deel van de kosten voor hun rekening genomen.

Zo hoort het naar mijn mening, en wellicht dat Beglec ook wel zo coulant is. Als ze achter de kwaliteit van hun spullen staan zullen ze daar vast wel wat mee doen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
30-5-2011 16:58
Houdt er dan rekening mee dat ALS ze je op zo'n moment helpen dat dit dan op basis van goodwill is, ze zijn nergens toe verplicht!
It's time to play the music, It's time to light the lights..
NijhuisrVIP Lid
30-5-2011 19:55
Ok, de versterker gaat naar Beglec.

Maar ik vind het nog steeds vreemd dat 1 kanaal er zomaar mee kapt zonder veel belasting. Hier was ik wel een beetje bang voor met dat nieuwe spul. Er valt zelf weinig aan te repareren, helemaal niet zonder schema.

Maar er zijn geen mensen die zoiets hebben gerepareerd? ik ben benieuwd.
LjmarkStandaard Lid
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 18-11-2024
30-5-2011 20:51
Wij hebben hetzelfde probleem gehad.
Deze viel binnen de garantie, in het reparatie rapport stond dat ze de 'digitale module' hadden vervangen.
NijhuisrVIP Lid
30-5-2011 22:59
Ik heb ook al van wat mensen gehoord via mail dat het een klein printje is dat vervangen gaat worden en dan is alles weer goed.

Maar nu ben ik zo benieuwd wat dat dan is? omdat de eindtrap volgens mij nog prima is omdat hij totaal niet overbelast is en de zekeringen nog heel zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)