Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 169 van 219)Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 28-11-2024 Berichten: 2053 | 25-5-2011 18:37 |
Hoorde vandaag het gerucht dat de regels voor aanhangers gaan veranderen in 2012/2013. Heb nog niet uitgebreid gegoogled, maar iemand al op de hoogte hoe dat zit? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Berghs eventsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-7-2009 Laatste: 19-10-2017 Berichten: 147 | 25-5-2011 18:54 |
Mij is een jaar geleden (toen ik mijn BE rijbewijs ging halen) verteld dat ze het erover hadden dat voor ALLE aanhangers een rijbewijs nodig was, ook zouden de regels voor het examen aangescherpt worden. Ik kan nog niet zo 1 2 3 iets vinden over nieuwe regels. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 25-5-2011 19:13 |
5 seconden zoeken en ik lees dit: auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/63254-verkeer-rijden-met-auto-aanhanger-of-caravan-in-2013.html Niet zo heel erg spannend allemaal dus, zelfs iets versoepelde regels. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 28-11-2024 Berichten: 292 | 27-5-2011 03:44 |
)pieter( schreef: Yoghurt schreef: De extra verlengde Daily is inderdaad heel erg lang. Groot nadeel daarbij is dat merendeel van die lengte achter de achteras zit. Merk je met drempels, instaphoogte, bakoverhang in bochten, en geslinger op hogere snelheden en uiteraard met laden.Echt handig is het natuurlijk allemaal niet meer. Groeten Pieter | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 27-5-2011 14:47 |
MG schreef: Overhang bij een Sprinter is alleen onhandig bij de XXL versie vanaf het 2007 model, dus de L4. De L3 versie vanaf 2007 en de maxi versies van vóór 2007 zijn prima te behapstukken zonder dat je daarbij achter je ongemerkt brokken maakt als je een bocht indraait of inparkeert....Voorts blijf ik dit type auto's redelijk onzinnig vinden en zou ik eerder naar een kleine vrachtwagen met bak (Atego 8ton, eurocargo of dergelijke kijken). Groeten | |
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 27-5-2011 21:29 |
)pieter( schreef: Voorts blijf ik dit type auto's redelijk onzinnig vinden en zou ik eerder naar een kleine vrachtwagen met bak (Atego 8ton, eurocargo of dergelijke kijken).Groeten | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 28-5-2011 18:12 |
En dan vergeten we nog het rijbewijs C niet, kost in België al snel 3000EUR voor je hebt hebt tegenwoordig ... | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 28-11-2024 Berichten: 292 | 29-5-2011 13:26 |
davy gabriels schreef: Enig idee hoeveel een vrachtwagen meer kost aan taks en verzekering als een camionette(dus <3500kg)? | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 29-5-2011 16:23 |
MG: Camionette is inderdaad bestelwagen. (franstalig overblijfsel). Davy: Ik weet zeker wat de meerkost is van een camion tov. een camionette. Heb hier namelijk een 8 Tons Eurocargo staan. Echter ben ik de mening toegedaan dat indien men een camionette van die grootte (XXXL sprinter, Iveco Daily maxi) gaat volsteken dat men niet zelden de MTM van het voertuig zal overschrijden. Dan rij je eigenlijk rond met een niet geschikt voertuig, of in het beste geval een voertuig dat het technisch wel aankan maar waarvoor je niet het juiste rijbewijs hebt. Groeten Pieter | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 29-5-2011 16:24 |
Bomdes: de kostprijs van een Rijbewijs C1 (max. 7.5Ton) valt best nog te overzien. C is inderdaad (onnodig) duur geworden in mijn ogen. Groeten Pieter | |