Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 191 van 250)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
6-5-2011 08:52
Ik heb nog nooit een portier bij een begrafenis gezien...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
6-5-2011 09:08
Als je gewoon even duidelijk uitlegt wie je bent en waarvoor je komt,
lijkt mij niet dat er ook maar één portier/beveiliging is die je niet binnen laat.

Een beetje portier heeft een snelle verbinding naar de baas of leidinggevende dmv van een oortje of een telefoon.
Ook hier is het weer de toon die de muziek maakt.

Ik loop wel vaker rond met bedrijfsshirts, zonder dat ik het door heb.
Dat verschaft mij nog niet altijd het recht om zomaar overal naar binnen te lopen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-nspStandaard Lid
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
6-5-2011 12:49

YourLiVe schreef:

Ik heb nog nooit een portier bij een begrafenis gezien...
Heb laatst een klusje gehad op een begraafplaats en op een schoolplein waar een dienst was.
Was bij alle 2 de locatie redelijk uitgebreide controle.
Gewoon zeggen dat je voor het geluid komt. Wij hebben op onze kleren ook gekozen om een klein logo te doen.
Laat toch zien dat je echt van het geluid bent maar niet dat het te erg opvalt.

Nathan
?Quote?
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
6-5-2011 13:20

Tom schreef:

Als je gewoon even duidelijk uitlegt wie je bent en waarvoor je komt,
lijkt mij niet dat er ook maar één portier/beveiliging is die je niet binnen laat.
Hier heb je helaas maar gedeeltelijk gelijk in, vanavond kwam ik inderdaad één van de weinige slimme, er boven uitstekende beveiliger tegen. Op een bevrijdingsfestival vandaag werden wij (3xpersoneel,6xfreelance,16xstagehand)met werkschoenen, grotendeels zwart gekleed met rugzakken zooi, touwen, harnassen en helmen,
tegengehouden door 4 posten waarbij we na een oponthoud en wat telefoon en portowerk door mochten lopen EN 1 post beheerd door een beveiliger die het snapte.
Eerst worden we tegengehouden door een jongere gast, die direct door z'n collega gecorrigeerd wordt. "Die jongens komen hier werken, zie je dat niet."
Een beetje portier heeft een snelle verbinding naar de baas of leidinggevende dmv van een oortje of een telefoon.
Helaas moet je ze zelf er vaak op wijzen dat ze die vorm van cominicatie hebben.
Hoe vaak ik niet mijn eigen GSM aan een beveiliger geef, met m'n opdrachtgever aan de lijn (die weet dat ik naar huis ga en factureer als ik niet op de werkplek kan komen.).
Ik loop wel vaker rond met bedrijfsshirts, zonder dat ik het door heb.
Dat verschaft mij nog niet altijd het recht om zomaar overal naar binnen te lopen.
Klopt en doe ik ook/niet.
Je gedraagt je heel anders als je op een festival/evenementen-terein bent als bezoeker of als crew.
Het shirtje maakt niets uit, het draait om je houding en wat je bij je hebt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
8-5-2011 15:33
Ik heb een musical gedaan met middelbare school kinderen. 7 van hen droegen een headset. Los van het feit dat er een in geslaagd is om een microtje kapot te breken (Een dure Countryman dan nog...) vonden ze het grappig om steeds de beltpacks uit te zetten. Stukje gaffa over de aan/uit knop denk je dan. Nee denken de kinderen: wij trekken dat stukje tape er af en zetten het zendertje nog steeds uit. "Want de grote boze geluidstechnieker moest ons maar eens kunnen afluisteren als we backstage zitten..."
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
8-5-2011 23:34

StijnS schreef:

"Want de grote boze geluidstechnieker moest ons maar eens kunnen afluisteren als we backstage zitten..."
Hahaha, pas musical waar ze niet uit stonden, en dan kan je je af en toe bescheuren van het lachen.... laugh :D
Nu ook op internet!
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
9-5-2011 00:55
Het kan aan mij liggen maar als zendertechnicus ben je volgens mij, moreel verplicht om de zenders die backstage zijn te mute'en.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
9-5-2011 08:28

Douwe schreef:

Het kan aan mij liggen maar als zendertechnicus ben je volgens mij, moreel verplicht om de zenders die backstage zijn te mute'en.
Mee eens :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
9-5-2011 16:46
Ik zou zomaar kunnen denken dat je als tech wel iets anders aan je hoofd hebt tijdens een voorstelling...
Maar een plassende man op de plee is mij een keer overkomen: niet op de PFL, maar gewoon live de zaal in! Hij was effe snel weg, zonder door te geven aan regie laugh :D
Alles komt goed....
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
9-5-2011 17:02

Douwe schreef:

Mooi, wil ik jou tijdens de voorstelling wel eens op- en neer zien rennen tussen FOH en backstage.
Microfoons muten doe ik wel met de mute knopjes op de mengtafel.

Het ging hier over oude Shure beltpacks met kanalen die elkaar blijkbaar gedeeltelijk overlapten. Als je dan een zender uitschakelde kwam er een enorme hoop ruis binnen op de bijbehorende ontvanger... (En dan hield ik nog 11 kanalen ruimte tussen 2 zenders!)
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)