Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 165 van 219)Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 15-3-2011 10:16 |
Nou de pootjes zullen het niet begeven hoor, maar meer het kantelmoment kan kritisch worden als hij niet aan de trekhaak hangt. Ik snap trouwens wel de beweegredenen voor de plaats van de poten, want mijn deuren hebben ook een "vastklik klem", maar die kan ik niet gebruiken i.v.m. de poten die in de weg zitten ;). Keuze: of de deurtjes vast of de kar stabieler. Over het te trekken gewicht... tja, volgens mij mag ik sowieso 750kg trekken, de aanhanger heeft een as voor 1150 kg. Al met al komt het er op neer dat het totaalgewicht ergens rond de 750 kg (iets meer of minder, ligt aan de klus) zit en ik geen weegschaal heb om de kar te wegen. Het blijft gewoon (ook bij twijfel) veiligheid voor alles stellen en bovendien niet met een lichte auto trekken. Volgens mij hadden we daar inderdaad ooit al een paar threads over gehad ja. Maar... blijft een fijn karretje! | |
DjREsound | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 15-3-2011 10:34 |
Enkelasser mag volgens mij max 750 kg wegen. Heeft hij een eigen kenteken of witte plaat? | |
Dimi_vStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2007 Laatste: 22-2-2022 Berichten: 295 | 15-3-2011 11:32 |
een aanhanger zonder eigen kenteken (enkelas, dubbelas allemaal niet relevant) mag max. 750 wegen incl. lading. Officiëel moet zo'n wagen ook nog bekend (geregistreerd) zijn bij de RDW, maar in de praktijk.... Ik heb thuis uiteraard ook geen weegschaal voor aanhangers, maar de ijzerboer heeft dat wel. Die wegen hem zo gratis voor je, geef ze een fooi en je mag nog vaker komen. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen. 10% overbeladen wordt door de vingers gezien, maar dan hebben we het over 10% van wat je auto mag voortbewegen (ik denk eerder ook rond de 700kg ongeremd in jouw geval, met 10% kom je dus op 770 uit) of wat de technische limiet is van je karretje. Als deze maar 500kg zou mogen dragen ben je met 750 dus 50% over beladen. Los van wat mag/kan/wordt gedaan denk ik vooral aan mijn eigen veiligheid, die van anderen en de aansprakelijkheid die daar aan vast hangt. Ik heb geen zin om aansprakelijk gesteld te worden voor (letsel)schade als ik niet meer op tijd kon remmen door teveel gewicht achter mijn auto. Meten (wegen in dit geval) is weten. | |
DjREsoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-4-2004 Laatste: 19-8-2023 Berichten: 479 | 15-3-2011 15:10 |
dat lijkt me inderdaad wel eens interessant om een grote show in de kar te meten. | |
DjREsound | |
DJErikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2003 Laatste: 12-9-2013 Berichten: 21 | 20-3-2011 18:35 |
DjREsound schreef: dat lijkt me inderdaad wel eens interessant om een grote show in de kar te meten. | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 27-11-2024 Berichten: 292 | 21-3-2011 23:47 |
De 5000 euro waarover ik spreek was bij Auto Janssen in Landgraaf. Bus afgeven en een week later weer ophalen, ik hoefde verder dus niks zelf te doen en schade + roest werd aangepakt. De 6000 euro is van Autocentrum Op de Kamp, waar een sprinter maxi nog maar 20 cm ruimte heeft in de cabine. De bovenkant spuiten zou dan dus nog best lastig worden. | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 28-3-2011 18:34 |
Kan iemand wat nuttigs vertellen over peugeot boxers/fiat ducato's uit het jaar 2005/2006? Hoe zit het met die motoren etc? Dingen waar ik op moet letten? Is een 85 pk motor een beetje vooruit te krijgen? Heb mijn oude wagen verkocht en ben nu aan het kijken naar een nieuwe wagen. boxers en ducatos (= hetzelfde) zijn voor een budget van zo rond de 6/7000 euro goed te vinden. Maar ik ben benieuwd of ze misschien bepaalde narigheden hebben. Kan iemand me hier iets zinnigs over vertellen? | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 28-3-2011 19:43 |
Met alle bussen is wel wat... Let op de brandstofpomp, deze moet mooi droog zijn. Let op de roestduivel, hij kan soms toegeslagen hebben. De 85pk 2.5D is op zich een vrij probleemloos blok. Wil alleen wel soms een beetje gaan zweten, zodat je een poeltje olie onder de auto ziet liggen. Dezelfde blokken zitten ook in de ongeblazen 2.5D versies van de Master (pre 2003), volgens mij is het een blok van Iveco (Sofim). Deze blokken gaan lang mee, zonder noemenswaardige problemen. Let altijd op de distributieriem; bij twijfel: vervangen. Verder natuurlijk de standaard zaken: geef je ogen en oren de kost... Ik heb zelf gemerkt, dat deze bussen soms kritisch zijn met banden. Ik heb een tijdje een 2.8JTD gereden, als daar geen goede banden onder zaten was het net een boerenkar. | |
I am a TimeDriver! | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 28-3-2011 19:52 |
Ik heb het in dit geval over het 2.0 84 pk hdi blok. Dan dat die een generatie jonger is dan het blok wat jij bedoelt. Heeft ook een turbo. Van vito's lees je best veel over roestproblemen, maar over deze bussen vind ik niet zoveel vandaar dat ik het hier maar eens probeer. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 28-3-2011 19:55 |
Let ook op de electronica, het missen/blijven branden van een lampje op het dashbord, kan duiden op een computer probleem. Uit ervaring weet ik dat het geen goedkope reparaties zijn. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. |