Line to Mic Attenuator
(13 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
BrokencoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2008 Laatste: 2-12-2022 Berichten: 170 | 27-2-2011 10:13 |
Voor een in-ear toepassing wil ik vanuit de Aux van een mengtafel naar dit kastje toe. Mijn idee was om de microfoon ingang op de MA400 met 40dB te verzwakken, en daar het signaal vanuit de Aux in te stoppen. Zo blijft alles mooi gebalanceerd. De line-in op de MA400 kan ik dan gebruiken om lokaal een instrument bij te mengen. Nu heb ik gezocht op internet naar een Line to Mic Attenuator. Diverse site's gevonden welke tussen de -40 en -50dB aanraden. Enkel gebruiken ze verschillende component waardes. Ik zit voornamelijk met de ingang en uitgang impedantie. De site www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/line_to_mic.html en www.nu9n.com/tpad-calculator.html gaan beide uit van 600R ingang en uitgang impedantie. De site www.uneeda-audio.com/pads/ doet dat niet, hun zeggen: All of these texts deal with the subject from the classic matched-impedance standpoint; where the line is driven from a specific impedance, and terminated by that same impedance. These are power-based transmission systems. The concept is that maximum power transfer occurs when the load impedance matches the source impedance. Met andere worden: uitgangen hebben een lage uitgangsimpedantie, en ingang hebben een hoge ingangsimpedantie. In mijn geval is de uitgangsimpedantie 150R en de ingang 2k. Klopt dus met wat de site vermeld, en de site ziet er betrouwbaar uit dus wou de 40dB verzwakker bouwen.Today, most audio systems operate on the voltage transmission model. Sources have low impedances, and loads are many times this impedance so that they bridge the source. You can model the connection of source and load as a voltage divider. Looking at it this way, you can see that the majority of the source voltage appears across the load, and only a small fraction is lost in the resistance representing the source impedance. Hun geven onderaan de site aan: 40dB verzwakker; R1 7500; R2 150; R3 7500. In een "U" configuratie. Maar als ik vervolgens op de site kijk bij de "U" configuratie zie ik daarin alleen R1 en R2, en dus geen R3. De "O" configuratie heeft wel een R3, kan ik deze bouwen zonder dat mijn netwerk straks niet meer -40dB doet? | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 1596 | 27-2-2011 12:01 |
Euh, daar heb je DI's voor: kastjes waarmee bijv. keyboards op de mic ingang van een mixer worden aangesloten. Neem een passieve met verzwakkingsschakelaar: 0dB, 20dB en 40dB. Bijv. www.new-line.nl/nl/di-box-stagecube/dap-stage-cube-sc-23_11451.htm Ik snap je toepassing niet helemaal, maar dit kastje doet wat je wilt. Zijn er geen kant-en-klare headphone amps met gebalanceerde line inputs? | |
't is maar een hobby... | |
BrokencoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2008 Laatste: 2-12-2022 Berichten: 170 | 27-2-2011 13:46 |
Ik wil graag een gebalanceerde verzwakker (lees: spanningsdeler) maken welke 40dB verzwakt. Enkel kom op internet verschillende ontwerpen tegen, en vraag me af welke het beste is voor mijn toepassing (Rout: 150R; Rin: 2k) | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 1596 | 27-2-2011 15:12 |
?? Waarom geen DI? Deze zijn daarvoor gemaakt. | |
't is maar een hobby... | |
BrokencoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2008 Laatste: 2-12-2022 Berichten: 170 | 27-2-2011 19:45 |
Omdat ik geen galvanische scheiding nodig heb, en 5 weerstandjes goedkoper dan een DI-box zijn | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 27-2-2011 20:08 |
Volgens de site is R3 = R1 dus waar R1/2 geschreven staat zullen ze R1 bedoelen waar je dus in jouw geval 7500 ohm moet solderen. En als het nou fout gaat, wat dan, oei nog 3 weerstandjes halen ;-)))). | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 28-2-2011 12:53 |
Brokencore schreef: 40dB verzwakker; R1 7500; R2 150; R3 7500. In een "U" configuratie.Plaats hem zo dicht mogelijk bij de ingang (dus zo ver mogelijk van de bron). Waarom? Omdat een lijn waar 1V overheen gaat 1000 x minder gevoelig is voor storingen als een lijn waar 1mV overheen gaat. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BrokencoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2008 Laatste: 2-12-2022 Berichten: 170 | 28-2-2011 22:01 |
Vanavond een testopstelling gebouwd en het netwerk verzwakte keurig 40dB. Daarna het netwerk in de MA400 geplaatst en werkte naar verwachting . Kleine note betreffende de MA400: Volgens Behringer kan de MA400 overweg met fantoomvoeding. Enkel zodra ik fantoom aanbood op de mic-true hielt de MA400 op met werken. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 1596 | 28-2-2011 22:45 |
Als je de phantompower aan de mic-through hangt, terwijl de lijn-uitgang via de verzwakker aan de mic-in hangt, loop je het risico dat je eventuele elco's in het line-uitgangscircuit van de mengtafel tot 48V oplaadt via de verzwakker. Niet alle uitgangscircuits zijn daarop berekent... (Daarom gebruikt men meestal een DI met galvanische scheiding om line niveau om te zetten naar mic niveau. ) Hoe koppel je de phantompower in? Met een XLR naar een mic-input van de mengtafel of een zelf gemaakt circuit? | |
't is maar een hobby... | |
BrokencoreStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2008 Laatste: 2-12-2022 Berichten: 170 | 1-3-2011 10:04 |
Ik was misschien niet helemaal duidelijk over de fantoomvoeding: Heb getest met de MA400 in oorspronkelijke staat. Een (dynamische) microfoon naar de MIC-in van de MA400 en ik heb geluid. Daarna van de MIC-true naar een Behringer Shark, deze krijgt ook het signaal van de microfoon binnen. Zodra ik de fantoom op de Shark aanzet, krijg ik geen signaal meer uit de MA400. De Shark blijft het signaal van de microfoon wel ontvangen. | |