Hulp gezocht betreft cobranet of dergelijken
(23 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 8-1-2011 23:48 |
3 x bewerkt. Laatst door Webbie op 9-1-2011 19:51 Hallo,@Dj-Bpm: nog bedankt voor de informatie. Ik heb inmiddels contact met verschillende mensen die CobraNet-gerelateerde zaken maken/verkopen. Blijft een dure en zeker geen ideale oplossing om audio over utp te sturen (denk aan latency e.d.). Ook kwam ik tegen dat Cobranet zijn langste tijd heeft gehad en dat er weer wat nieuws aankomt. Bij mijn zoektocht naar Cobranet informatie kwam ik overigens de volgende apparaatjes tegen, namelijk de SEC-UTS20 van KÖNIG, die verkocht worden als set voor rond de 100,- euro. Dit apparaatje stuurt audio (en S-Video) rechtstreeks over de UTP kabel zonder deze eerst via A/D converters te converteren naar data. Als ik de webshop, die ze verkoopt, mag geloven is het signaal nog gebalanceerd ook (wat over de UTP gaat) en dit allemaal zonder voeding. Helaas geen manual of uitgebreide specs kunnen vinden van deze apparaatjes. Hier de magere info die ik heb kunnen vinden van deze apparaatjes: SEC-UTS20 KÖNIG TWISTED PAIR TRANSMISSION SYSTEEM Geen idee of dit naar behoren werkt, misschien iemand hier ervaring mee?Verstuur S-Video en geluid over één twisted pair CAT5 kabel. Perfect voor grote afstanden. Tot 300m. Elimineert en bespaart dure bekabeling. Per set Input: 1x S-Video (4-pin mini DIN), 2x RCA for audio Output: 1x RJ45 Bandwidth: DC to 8MHz (480I and 480p) Output cable: Twisted Pair CAT5 AWG24 (UTP, FTP, best result: STP) Transmission range: 300m Colour Power: not required Dimensions: 110x77x24mm Included 2x S-Video cable Let op: daar er puur een analoog audio signaal over de UTP word gestuurd kun je dus géén netwerkswitch e.d. gebruiken. @Dré: jij kan die dingen volgens mij ook leveren toch? Omdat je ook König in je assortiment hebt. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 9-1-2011 00:29 |
Die apparaatjes heb ik. Wordt hier gebruikt om audio over lange verbindingen (pleinen, winkelstraten e.d.) te sturen (utp-kabel = goedkoper) en werkt tot nu toe altijd perfect. | |
Maar dat is MIJN mening... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 9-1-2011 00:36 |
Hallo Roytje, Bedankt voor je post. Zat er meer informatie bij dan die ik hier als quote heb gepost? Last van brom en/of kwaliteitsverlies als je ze gebruikt? Greetz Webbie... | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 9-1-2011 00:40 |
Zijn occasion aangekocht en daar zat geen extra info bij. Last van een brom heb ik niet, kwaliteitsverlies kan ik niet inschatten omdat het altijd gebruikt word om een signaaltje aan te bieden aan een kroeg/100v installatie oid waarbij de installatie in kwestie eerder de beperkende factor is. Geluid klinkt overigens altijd vrij prima. | |
Maar dat is MIJN mening... | |
DjwirelessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2004 Laatste: 2-9-2014 Berichten: 126 | 9-1-2011 19:19 |
Webbie schreef: Hallo,@Dj-Bpm: nog bedankt voor de informatie. Ik heb inmiddels contact met verschillende mensen die CobraNet-gerelateerde zaken maken/verkopen. Blijft een dure en zeker geen ideale oplossing om audio over utp te sturen (denk aan latency e.d.). Ook kwam ik tegen dat Cobranet zijn langste tijd heeft gehad en dat er weer wat nieuws aankomt. Bij mijn zoektocht naar Cobranet informatie kwam ik overigens de volgende apparaatjes tegen, namelijk de SEC-UTS20 van KÖNIG, die verkocht worden als set voor rond de 100,- euro. Dit apparaatje stuurt audio (en S-Video) rechtstreeks over de UTP kabel zonder deze eerst via A/D converters te converteren naar data. Als ik de webshop, die ze verkoopt, mag geloven is het signaal nog gebalanceerd ook (wat over de UTP gaat) en dit allemaal zonder voeding. Helaas geen manual of uitgebreide specs kunnen vinden van deze apparaatjes. Hier de magere info die ik heb kunnen vinden van deze apparaatjes: SEC-UTS20 KÖNIG TWISTED PAIR TRANSMISSION SYSTEEM Geen idee of dit naar behoren werkt, misschien iemand hier ervaring mee?Verstuur S-Video en geluid over één twisted pair CAT5 kabel. Perfect voor grote afstanden. Tot 300m. Elimineert en bespaart dure bekabeling. Per set Input: 1x S-Video (4-pin mini DIN), 2x RCA for audio Output: 1x RJ45 Bandwidth: DC to 8MHz (480I and 480p) Output cable: Twisted Pair CAT5 AWG24 (UTP, [url]FTP,[/url] best result: STP) Transmission range: 300m Colour Power: not required Dimensions: 110x77x24mm Included 2x S-Video cable Let op: daar er puur een analoog audio signaal over de UTP word gestuurd kun je dus géén netwerkswitch e.d. gebruiken. @Dré: jij kan die dingen volgens mij ook leveren toch? Omdat je ook König in je assortiment hebt. Greetz Webbie... Gebruik deze manier hier thuis al om mijn beveiligings cams (met geluid en voeding) naar binnen te krijgen de langste is 100m en er is geen echt verchil te merken dan dat ik het rechtstreeks aan koppel. Gebruik zelf cat 5e. | |
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 10-1-2011 08:55 |
Hallo, Ik had meer het idee dat in de König apparaatjes een printje zit zoals deze, omdat ze spreken op Internet van een "gebalanceerde" verbinding. Kan het zijn dat je deze groundloop isolator kan ombouwen naar een soortgelijk apparaat? Greetz Webbie... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 1596 | 10-1-2011 19:40 |
@Webbie: Yep, dat soort kastjes hebben een unbalanced --> balanced transformatortje per kanaal (en omgekeerd). Volgens mij moet dat dus ook lukken met passieve DI-boxjes: aan de XLR + en - hang je een UTP aderpaar De impedantie matching is dan niet 100% - UTP is ~100ohm en een DI-box 200-600ohm op de XLR aansluiting - dat kun je evt. opvangen met een extra afsluitweerstandje parallel aan de XLR-aansluiting. En met een groundloopisolator zou het ook moeten lukken. Belangrijkste is dat het signaal gebalanceerd op een aderpaar komt. Evt. een extra aderpaar gebruiken om de ground aan te sluiten (of dat nodig is, of juist niet, hangt erg veel van de situatie af: daarom zit er een gnd schakelaar op een DI ;-) ). | |
't is maar een hobby... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 14-1-2011 14:55 |
Hallo, Vandaag bij Dré de ingrediënten besteld voor de RJ45-to-RCA converter. Weet iemand wat de beste manier is om dit aan te sluiten? Op Internet is niets te vinden waar ik kan zien hoe de be-penning is van de RJ45 naar de RCA. Heb ook geen idee of daar een standaard voor is. Wat mij wel lijkt dat je gebruik kan maken van de "twisted pair feature" van de UTP kabel, maar hoe? Greetz Webbie... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 1596 | 14-1-2011 20:31 |
Wat heb je precies besteld? Dan post ik wel een ASCII tekeningetje ;-) | |
't is maar een hobby... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 14-1-2011 21:44 |
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 15-1-2011 22:15 Hallo Peter,PvG schreef: Wat heb je precies besteld? Dan post ik wel een ASCII tekeningetje ;-)De bedoeling is dat de ground loop isolator "verloopt" naar een RJ45 stekker. Ik heb Dré al verschillende keren de opmerking zien maken dat de ground loop isolator kan worden omgebouwd naar een ongebalanceerd/gebalanceerd converter, maar heb geen idee of dit hier ook bruikbaar is. Dus: 2 x RCA => Ground Loop Isolator => RJ45 => utp => RJ45 => Ground Loop Isolator => 2 x RCA (dit projectje is overigens om het stereo audio signaal van mijn tv naar mijn mixer te leiden aan de andere kant van mijn kamer (meter of 15), IBM Cat5e STP kabel ligt er al (overigens door heel mijn huis)) Hieronder foto's van een "gesloopte" ground loop isolator:Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... |