Forum > Geluid

Advies gevraagd over uitbreiden/upgraden geluidsset

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
22-4-2010 14:41
Bandpass blijft bandpass, hier geef ik mee aan dat ik ook mijn voorkeur heb voor live versterking. Persoonlijk gebruik ik liever BR omdat ik vind dat het zaal en podiumgeluid beter te regelen is (gewoon omdat het minder ver draagt)dan bijv. een bandpass en dat zie ik als een voordeel. Aangezien je ook drive in werk doet zou hybride een goede optie kunnen zijn omdat je dan in een tent of buiten nog wat "draagkracht" hebt, hoewel ik hier voor live-versterking ook wel wat nadelen zie kleven (maar dat heb je met alles).

Je hebt gelijk als je je bas als eerste uitbreidt je gelijk al wat grotere groepen kan doen.Ik maakte een beetje op dat je hoofdmoot bestond uit live-versterking en dan zou ik me eerder concentreren op het mid/hoog.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
_TJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2010
Laatste: 17-2-2016
Berichten: 14
14-9-2010 09:14
Even een kick, aangezien ik keuzes heb gemaakt en graag weer een beroep op jullie zou willen doen:

Inmiddels heb ik het laag vervangen door 2x TSE Sub (iven), aangestuurd door een SynQ 3k6. Erg tevreden over, meer vermogen én strakker.

Als mid/hoog heb ik nog steeds de JBL Mpro 215 op een Palladium 1200 van DAP. Op dit moment ben ik aan het kijken voor nieuwe tops, en volg het advies van hierboven op: 12" voor een betere weergave van live muziek. Zelf kom ik aan het volgende rijtje, voor mij interessante speakers, zowel qua budget als uiterlijk:

- dB Technologies Arena 12 Pro
- JBL MRX 512
- Electro-Voice Tour X TX1122
- HK Audio Premium PR:O 12

Als versterker had ik een Crown 802D in gedachten, aangezien deze op dit moment erg aantrekkelijk geprijsd is.
Welke speaker zou jullie voorkeur hebben? Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, tweedehands is geen probleem.
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
14-9-2010 10:16
Ik heb zelf de EV Tour-X serie en ik ben erg te spreken over die 12''ers. Je kan ze ongelooflijk op hun klote geven, terwijl ze ook nog zuiver blijven. Ze gaan echt een stuk harder dan de dB's of HK (die JBL's heb ik nooit gehoord). Over de klank heb ik niets te klagen.
Robustsound
_TJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2010
Laatste: 17-2-2016
Berichten: 14
14-9-2010 11:11
En de klank? Ik zoek een iets warmer geluid t.o.v. mijn huidige JBL's, welke toch best een beetje schel zijn.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met de JBL MRX512. In combinatie met de Crown ideaal voor mijn huidige DBX Driverack PA.

Qua kosten is de EV verruit de interessantste, al is de HK waarschijnlijk nog goedkoper.

- dB Technologies Arena 12 Pro - € 777
- JBL MRX 512 - € 799
- Electro-Voice Tour X TX1122 - € 599
- HK Audio Premium PR:O 12 - ?
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
14-9-2010 14:37

roderick schreef:

Ik heb zelf de EV Tour-X serie en ik ben erg te spreken over die 12''ers. Je kan ze ongelooflijk op hun klote geven, terwijl ze ook nog zuiver blijven. Ze gaan echt een stuk harder dan de dB's of HK (die JBL's heb ik nooit gehoord). Over de klank heb ik niets te klagen.
Welke bassen heb je erbij?
Je hebt toevallig de dubbele 15" toppen ook niet?
sorry voor de highjack, ik ben een beetje aan het uitkijken naar evt een dubbel 18" en dubbel 15" top setje van de tour-x maar dat is dan in de veronderstelling dat je met bovenstaande speakers per kant zeker fuiven van 400 personen aankan. Er zijn nog niet veel mensen die deze reeks hebben staan :-)
Of dat het wijzer zou zijn om gewoon in 1x voor de JBL SRX reeks door te sparen..
't mag dus wel redelijk high-end zijn
Ik weet ook niet hoe de jbl MRX zich verhoudt tegenover de SRX. Ik dacht altijd dat MRX = JRX in een ander jasje, maar dat is blijkbaar niet zo.
Ik heb hier en daar gelezen dat de tour-x toch wel een pak luider kan dan de MRX reeks. Dan lijkt het mij dat kwa geluidsdruk bijna SRX benaderd wordt voor bijna de helft van de prijs?
Er zal vast wel verschil in zitten, maar de reacties die ik lees zijn op enkelen na toch zeer positief.
www.bigsoundsystems.be
_TJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2010
Laatste: 17-2-2016
Berichten: 14
15-9-2010 10:50
Ben ook benieuwd naar antwoord op bovenstaande. Ben namelijk ook aan het kijken naar tweedehands SRX'en.

Wat vinden jullie van mijn versterker keuze? Crown XLS 802 D is een instapmodel lees is overal, maar een grote stap voorwaarts tov mijn Palladium?
_TJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2010
Laatste: 17-2-2016
Berichten: 14
22-9-2010 19:29
Nog maar weer een kick: ik hoop dat iemand me kan helpen:

De keuze valt op of de MRX 512, of de ElectroVoice 12". Op dit moment is de JBL bij een bepaalde shop voor 599 in de aanbieding, waardoor beide speakers hetzelfde geprijsd zijn.

Welke raden jullie aan: de JBL of de EV?
Tommie1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2009
Laatste: 25-4-2018
Berichten: 89
22-9-2010 19:45
hey.
Ik vind de electro voice lekkerder klinken.
vind jbl snel schell.

gr.tom

Terug naar forum Reageer (zonder quote)