Forum > Newbie Forum

Blacklightstempel op inkomticketten

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-8-2010 21:23
Als je het niet te zuinig aanbrengt op de stempel, op gewoon ruw papier, zal het waarschijnlijk wel goed blijven zitten.
Probeer het eens met veel wrijven en misschien een keer natmaken, volgens mij weet je dan aardig goed of het werkt.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-8-2010 09:18
de inkt die meestal gebruikt word voor blacklight is doodgewone witte stempelinkt.
Er bestaat ook een transparante inkt, die alleen oplicht bij blacklight.
Ik weet niet hoe deze heet, maar hij zit ook in antidiefstal markeerpennen die je gebruikt om je dure spullen in huis van een onzichtbare postcode te voorzien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Kiwi_KevinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2008
Laatste: 28-11-2011
Berichten: 19
28-8-2010 18:00
Google is your friend: https://www.verstedenpapier.nl/stempels/uvinkt.html
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
28-8-2010 18:31
Hij is ook niet op zoek naar de inkt maar wil informatie over de slijtvastheid, daarover staat niks in jou link.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-8-2010 16:34
Slijtvastheid van de inkt is niet alleen afhankelijk van de inkt. Het is net zo hard afhankelijk van de kwaliteit en afwerking van het gebruikte papier.

Over de slijtvastheid is dus helemaal geen zinnig woord te zeggen, als je niet weet wat voor papier er gebruikt wordt. Papier zonder een laklaag is sowieso slecht bestand tegen vocht. (Want daar gaat het in dit geval om, mensen stoppen de kaarten b.v. in de portemonnee)

Een drukkerij kan je van alles vertellen over jouw wensen en daar kunnen ze het ook voor je uitvoeren.
I am a TimeDriver!
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
29-8-2010 20:17

Nixxus schreef:

Bedankt, hier heb ik wat aan ;)

Evert J. schreef:

Een paar weken geleden in Portugal hetzelfde principe gezien. Tickets waren op de achterkant (die volledig wit was) voorzien van een blacklight stempel, had het helemaal niet opgemerkt. Over de slijtvastheid kan ik niets zeggen. Ik zou het gewoon doen, zoveel zal het wrs niet kosten. Uiteraard wel zien dat dan ELK verkocht ticket wordt afgestempeld, anders krijg je zowieso ruzie aan de kassa/inkom.
Je had de tickets niet lang op zak?
Nee, smiddags in voorverkoop gekocht, 's avonds 'gebruikt'. Ik zou gewoon een flesje onzichtbare uv-inkt kopen, evt een stempelkussen en een stempel. Niks drukkerij ofzo (dat kost je veel en veel meer). Het maakt ook niet veel uit dat je stempel wat is uitgeveegd ofzo, zolang er maar een markering op staat.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)